adexo3
۷۳۲۱۲۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

«قند پارسی» به فوتبالیست‌ها تقدیم شد

اولین اجرای منتخب ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران به رهبری شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان در سن پترزبورگ روسیه محل برپایی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ برگزارشد.

خبرگزاری مهر: اولین اجرای منتخب ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران به رهبری شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان در سن پترزبورگ روسیه محل برپایی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ برگزارشد.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در ابتدای این برنامه که بعد از ظهر پنجشبه ٢۴ خرداد ماه با حضور تماشاگران ایرانی، روسی و سایر کشورها در تالار فیلارمونی شهر سن پترزبورگ برگزار شد ضمن قدردانی از حضور مخاطبان در این کنسرت با وجود برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال توضیح داد: این گروهی که شما امروز شاهد اجرای برنامه از آنها هستید به اندازه کافی معروف هستند و نیازی به توضیح من نیست. ما امشب قرار است از اجرای منتخب ارکسترها در این تالار استفاده کنیم و جمعه ٢۵ خرداد در بازی تیم ملی فوتبال ایران با مراکش همراه آنان باشیم. من به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه از همگی دست اندرکاران برگزاری این برنامه ها از جمله کنسرواتوار چایکوفسکی، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و تالار فیلارمونی سن پترزبورگ که چنین برنامه هایی را تدارک دیدند قدردانی می کنم.

«قند پارسی» به فوتبالیست‌ها تقدیم شد

علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز پس از صحبت های سفیر کشورمان در روسیه بیان کرد : سلام من را از سرزمین شیرین زبانان فارسی گو پذیرا باشید. شما می دانید ما در ایران شاعری به نام حافظ داریم که وقتی هنر ایرانی را به سرزمین های دیگر معرفی می کرد ایران را به قند پارسی تشبیه می کرد و ما امروز برای مردم سن پترزبورگ و هر مخاطبی که به مناسبت جام جهانی به این شهر آمده قند پارسی هدیه و سوغات آورده ایم.

وی ادامه داد: این اجراها بر اساس تفاهمنامه با کنسرواتوار چایکوفسکی منعقد شده و با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و تالار فیلارمونی سن پترزبورگ به مرحله اجرا رسیده است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پایان صحبت های خود گفت: امیدوارم این قند شیرین هدیه ای به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران کشورمان برای یک بازی زیبا مقابل تیم مراکش باشد.

شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران هم قبل از اجرای بخش دوم کنسرت خطاب به مخاطبان روسی حاضر در سالن گفت : لازم می‌دانم برد پرگل تیم ملی فوتبال روسیه را که همزمان با روز ملی این کشور بود به شما تبریک بگویم و البته آرزو کنم که دیدار فینال جام جهانی بین تیم های ملی فوتبال ایران و روسیه باشد.

«قند پارسی» به فوتبالیست‌ها تقدیم شد

این شوخی روحانی بلافاصه با واکنش تماشاگران مواجه شد و تا لحظاتی او را تشویق کردند.

سپس منتخب ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران در دو بخش به اجرای قطعاتی از آثار آهنگسازان مطرح روسیه و کشورمان به رهبری شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان پرداختند. اجرای دو قطعه ملی میهنی و سرود تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال روسیه به خوانندگی سالار عقیلی و اجرای دو قطعه بی کلام بخش دیگری از این کنسرت را به خود اختصاص داد.

با وجود برگزاری مراسم افتتاحیه بازی های جام جهانی فوتبال روسیه و دیدار تیم های ملی فوتبال روسیه با عربستان سالن فیلارمونی سن پترزبورگ مملو از جمعیت بود. حضور نیروهای حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تعدادی از ماموران انتظامی سن پترزبورگ در سالن از نکات قابل توجه بود.

علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایرجی رییس هیات مدیره بنیاد رودکی، غلامحسین زمان آبادی معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال کشورمان از جمله مهمانان اولین کنسرت ارکسترهای دولتی ایران در سن پترزبورگ بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفم سفیر کشورم این گروه را شناخته شده وکنسرت را معروف اعلام کرده! راستی تو ایران چی اجازه دارد یک سفیر شرکت کنه یا سیاست خارجی وفقط جنبه تمایشی دارد

    • شهین سیفی

      مبارکشون باشه اما کاش تا فردا صبر میکردید نخورده شکر نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج