۷۳۴۹۱
۹ نظر
۵۰۱۴
۹ نظر
۵۰۱۴
پ

فاجعه انساني در مترو تهران در راه است؟

متاسفانه اطلاعات نادرست به شهردار محترم تهران داده اند. خط ۳ مترو به اين زودي ها آماده بهره برداري نيست. دستكم سه ماه زمان نياز است تا جنوب خط ۳ با يك قطار، آن هم بدون سيگنالينگ، بدون هواكش و بدون حتي يك پست برق، وارد مدار بهره برداري شود. عملاً مردم در سال ۱۳۹۳ از اين بخش از خط، مي توانند استفاده كنند.

انتخاب: شهردار تهران، در مراسم معارفه شهردار منطقه ۱۵ اعلام كرد كه تا چند روز آينده، بخشي از خط ۳ مترو مورد بهره برداري قرار گرفت. قبلاً شركت مترو، ارديبهشت ماه امسال را زمان بهره برداري از جنوب خط ۳ اعلام كرده بود. اين زمان به عيد فطر در مرداد ماه تغيير يافت، اما در آن زمان هم چيزي براي افتتاح آماده نبود.

مهندس عبدالرضا ابراهيمي، كارشناس حمل و نقل شهري در حاشيه همايش حمل و نقل ريلي، گفت: متاسفانه اطلاعات نادرست به شهردار محترم تهران داده اند. خط ۳ مترو به اين زودي ها آماده بهره برداري نيست. دستكم سه ماه زمان نياز است تا جنوب خط ۳ با يك قطار، آن هم بدون سيگنالينگ، بدون هواكش و بدون حتي يك پست برق، وارد مدار بهره برداري شود. عملاً مردم در سال ۱۳۹۳ از اين بخش از خط، مي توانند استفاده كنند.

اين كارشناس افزود: آنچه در اغلب مقالات همايش حمل و نقل ريلي عنوان شد، انتقاد از برنامه هاي «خودرو محور» شهرداري تهران در چهار سال اخير و توسعه خيابان ها و اتوبان ها و غفلت جدي از توسعه خطوط ريلي بود كه انتقادي بجا و درست است.

وي با بيان اينكه شهرداري تهران مي خواهد با بهره برداري سريع از جنوب خط ۳ به اين انتقادات جواب دهد، اظهار داشت: مترو سيستمي حساس است كه اگر اصول ايمني در آن رعايت نشود و كيفيت فداي سرعت گردد، در اين صورت ممكن است با يك فاجعه انساني در خطوط مترو مواجه شويم.

ابراهيمي هشدار داد: استفاده از قطار بدون سيگنالينگ و بدون سيستم ايمني قطار(ATP) مي تواند خطرات جدي به دنبال داشته باشد. در اين خط هنوز ريل گذاري به پايان نرسيده و ريل سوم هنوز نصب نشده است. سيستم اطفاي حريق و ديگر تجهيزات مورد نياز خط، هنوز از گمرك بندرعباس ترخيص و حمل نشده است. نصب اين تجهيزات وقت زيادي مي طلبد و ايجاد توقع واهي در مردم، كار درستي نيست. بهتر است شهردار تهران قبل از وعده بهره برداري، كارشناس مستقلي را بفرستد و گزارش صحيح از پيشرفت كار دريافت كند.

اين كارشناس به انتقاد از اعضاي شوراي شهر تهران پرداخت و گفت: هنوز اعضاي شورا بازديدي از خط ۳ نداشته اند و كيفيت بسيار پايين در ساخت آن را مشاهده نكرده اند. خطرات بهره‌برداري از خط، بدون پست برق و هواكش را جويا نشده اند. به نظر من شركت مترو و شركت بهره برداري، به تحقيق و تفحص شوراي شهر، نياز جدي دارند و سئوال از شهردار تهران كه چرا اين دو شركت را به حال خود رها كرده و حيات شهر تهران را كه ارتباط مستقيم با توسعه خطوط ريلي دارد، دچار مخاطره نموده است؟

وي افزود: برگزاري اين همايش ها خوب است، اما اگر نتيجه عملي نداشته باشد، مفيد نخواهد بود. در اين همايش بايد از شهرداري تهران سئوال شود، كدام كارشناس حمل و نقل هزينه ميلياردي در تونل نيايش و پل صدر را به تكميل خطوط مترو اولويت داده است. شوراي شهر پاسخ دهد، براي توقف اين روند فاجعه شهري چه تمهيدي انديشيده است؟

ابراهيمي خاطر نشان كرد: خط ۳ مترو طبق برنامه بايد چهار سال پيش به اتمام مي رسيد . خط شش، امسال بايد افتتاح مي شد. فاز دوم خط ۷ در سال ۱۳۹۲ بايد به پايان مي رسيد. اما الان در چه وضعيتي قرار داريم؟ در اين سه سال، غير از وعده هاي توخالي چه اقدامي در حوزه ريلي انجام داده ايم؟ نتيجه كار چهار دستگاه حفار تي بي ام كه سه سال پيش شروع به كار كرده ، تاكنون چه بوده است؟ اين سوالات را شهرداری بايد پاسخ بدهد.

وي اضافه كرد: وقتي در پاييز سال گذشته، بهره برداري پنج كيلومتر از بخش مياني خط ۳ به شکلی نادرست، هفت كيلومتر اعلام شد و خطي بدون حتي يك قطار، بدون هواكش، بدون ايستگاه جديد، بدون برق و بدون سيگنالينگ و سيستم اطفاي حريق وارد مدار شد، شهردار بايد از شركت مترو علت اين امر را بازخواست مي كرد، نه اينكه خود نيز در مراسم تبليغاتي تست سرد امسال، در حالي كه هنوز ريل گذاري انجام نشده بود،‌شركت كند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بهنام

    این آقای قالیباف تمایل زیادی داره کاراش هی دیده بشه برعکس کرباسچی

  • tehrani

    02/آبان ماه/1392
    امید وارم قالیباف
    همانطورکه تهران را
    با گل های رنگارنگ
    اینهمه زیبا کرده
    در کار ساخت مترو
    مطابق استاندار
    رفع مشکل فرماید
    تهرانی

  • مریجون

    ای کاش اینقدر که به فکر اسمدر کردن هستند به فکر مردم هم بودند.البته اگر اتفاقی بیفته روش سرپوش میگذارند مثل افتادن جرثقیل روی چند خودرو تو بزرگراه صدر

  • بدون نام

    هی باید بی آر تی بزنید و باعث ترافیک بیشتر بشید با این طرح مسخرتون.

  • shirin

    هیچ مدیری درتهران با اقای کرباسچی قابل قیاس نیست

    پاسخ ها

    • mohammad

      همیشه وقتی یک چیزی راازدست میدهیم قدرش را میدانیم من کارمند مترو هستم یادم نمی اید مهندس هاشمی وقتی می گفت فلان وقت فلان جا را بهره برداری میکنیم بی جهت فقط حرف نمیزد واقعا افتتاح میشد در ضمن بعداز آقای کرباسچی محسن هاشمی را داشتیم اگر آن خانم خیانت نمیکرد و رای درست میداد

  • احمد

    اره هیچ مدیری درتهران با اقای کرباسچی قابل قیاس نیست. اختلاس ایشان از شهرداری تهران یادمان نرفته. حافظه تاریخی ملت پاک نمیشه. هیمن که اطلاح طلبان و اصولگرایان بر توانایی های دکتر قالیباف صحه گذاشتند نشانه مدیریت خوب ایشان هستش.

    پاسخ ها

    • بابک

      دوست عزیز، در دادگاهی که به ریاست آقای اژه ای انجام گرفت علاوه بر اینکه هیچگونه مدرکی مبنی بر اختلاس ایشان وجود نداشت بلکه اصلاً اتهامی نیز مستقیماً علیه ایشان مطرح نشد بلکه اتهاماتی علیه همکاران و شهرداران بعضی مناطق تهران عنوان گردید، دقیقاً بخاطر دارم یکی از اتهامات وارده این بود که زمین هایی با قیمتی پایین تر از ارزش واقعی به شهرداران داده شده بود و آقای کرباسچی در دفاع خود بیان کردند که با توجه به اینکه این افراد توانایی و قدرت انجام دزدی و اختلاس را دارند لذا من می بایست مزایا و خدماتی به آنها می دادم تا دست به کار ناصواب نزنند

  • بدون نام

    با رفتن مهندس هاشمی از مترو پیشرفت پروژه ها به حداقل رسیده کیفیت پایین آمده است بسیاری از شرکتهای تابعه کارکنانشان اخراج شدند حقوق کارکنان شرکتهای زیر مجموعه چندین ماه است پرداخت نشده. بیت المال به خاطر سوء مدیریت به هدر می رود

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج