۷۳۵۶۹۱
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

توتال: ما حق معامله با ایران را نداریم

مدیر ارشد اجرایی توتال گفت: اداره یک شرکت بین‌المللی بدون دسترسی به تامین مالی آمریکا غیر ممکن است و ما حق معامله با ایران را نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان: پاتریک پویانه، مدیر ارشد اجرایی توتال گفت: اداره یک شرکت بین‌المللی بدون دسترسی به تامین مالی آمریکا یا سهامداری آمریکا، غیر ممکن و این واقعیت جهان است که ما حق معامله با ایران را نداریم.

بر این اساس، مدیر ارشد اجرایی توتال، غول نفتی فرانسه که به دنبال اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، هنوز برای همیشه از ایران خارج نشده است، در مصاحبه با سی ان بی سی چشم‌انداز ناامیدکننده‌ای برای شرکتش در ایران ترسیم کرد. توتال پس از توافق برجام توسعه بخشی از بزرگ‌ترین میدان گازی جهان را به دست گرفت، اما با خروج واشنگتن از برجام، این شرکت اکنون در حال خروج از این پروژه و ایران است، مگر اینکه دولت آمریکا یک معافیت تحریمی برای این شرکت در نظر بگیرد؛ که این معافیت، توتال را از تحریم‌های ثانویه مورد استفاده آمریکا برای تنبیه شرکت‌های همکاری کننده با ایران، حفاظت می‌کند.

رئیس توتال در سمینار اوپک در وین گفت: «یک شرکت بین‌المللی مانند توتال وجود ندارد که بتواند در هر کشوری با وجود تحریم‌های ثانویه کار کند. ما این حق را نداریم. این واقعیت جهان است.» وی اذعان کرد ممکن است موضعش با (موضع) رهبران اروپایی سازگار نباشد. اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا با تصویب قوانینی با هدف حمایت از شرکت‌های این اتحادیه که مبادلات تجاری با ایران دارند، توافق هسته‌ای را نجات دهد.

پویانه با این حال گفت: من باید واقع بین باشم و با واقعیت روبرو شوم. واقعیت این است که سرمایه جهان اکنون در دست آمریکاست... آیا درست است در این جهان آمریکا (از این سرمایه) برای اعمال برخی قوانین علیه دیگر کشور‌ها استفاده کند؟ این یک بحث است.»

وی تاکید کرد: تحریم‌های ثانویه به صورت ویژه برای شرکت‌های چند ملیتی نظیر توتال پرمخاطره است. مشارکت در فعالیت‌های تحریمی با ایران می‌تواند دولت آمریکا را به محروم کردن توتال از سیستم مالی عظیم آمریکا ترغیب و این شرکت را مجبور کند، تا به فعالیت‌هایش در آمریکا خاتمه دهد. «آمریکا می‌تواند تصمیم بگیرد که من نتوانم به هیچ تامین مالی امریکا دسترسی داشته باشم... اجازه بدهید واضح بگویم، اداره یک شرکت بین المللی نظیر توتال بدون دسترسی به تامین مالی آمریکا یا سهامداری آمریکا، غیرممکن است.»

توتال می‌گوید بانک‌های آمریکایی در حدود ۹۰ درصد فعالیت‌های تامین مالی این شرکت مشارکت دارند و حدود ۳۰ درصد سهام این شرکت متعلق به سرمایه گذاران آمریکایی است. بیش از ۱۰ میلیارد دلار از سرمایه توتال در فعالیت‌هایی در آمریکا است. در مقایسه، توتال کمتر از ۴۰ میلیون یورو در پروژه عظیم پارس جنوبی هزینه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدواریم مسئولینی که هنوز چشم به غرب دوخته اند هم این واقعیت ها را بپذیرند هرچند حقیقت تلخ است و بجای معطل کردن کارها که هدف آمریکا و اروپائیان هست با توجه به ظرفیتهای داخلی به فکر نجات اقتصاد و حل مشکلات مردم بر آیند که آبی از برجام برای این ملت و کشور گرم نشد جز تحریمهای بیشتر و این تعلل در کارها به امید ادامه برجام خسارات سنگینتر و غیر قابل جبرانتری به کشور وارد میکند

    • ایرانی

      حالا مزیتهای برجام برای کشور داره ملموس میشه

    • بدون نام

      توهم برو خدای ما کریمه

    • بدون نام

      در عجبیم با اینکه مسئولان رده بالای کشور قبل وبعد از برجام همواره عنوان مینمودند که به آمریکا اعتماد ندارند چطور پس از برجام مجددا از توتال دعوت و با قراداد نفتی بستند که حالا با کمال پپرویی زیر قرارداد بزند و ایران را ترک کند .آیا از سادگی ما نیست ما که چند سال میگفتیم که تحریمها فرصت بوده واثری در روند روبه رشد ما ندارد

    • رفیعی

      چه طوری قبلا خوب بود الان بدشده عجب بعدا تخفیف میخوای به مردم عادی رحم کنن در مسایل

    • اکبری

      بهتر تا زودتر اینجا را ترک کنید

    • بدون نام

      توتال برو گم شو تو هم مانند اون ناپلئون کثیف زدی زیر قولت

    • بدون نام

      پس اشتباه کردی با ایران قرارداد بستی

    • مهران

      به جهنم خاک برسر تو و اربابت آمریکا

    • بدون نام

      عجب. پس فرانسه بهتر است به اندازه خودش حرف بزند.

    • علی

      من یه پیشنهادی دارم حالا که تحریم هستیم و باید همه جوره مقاومت کنیم بهتر نیست که همه پرسنل نهادهای دولتی ,حکومتی ,شخصی و غیره مثل بازنشسته ای که با حقوق حداقلی یک میلیون تومانی زندگیش را اداره میکند ,یک میلیون تومان حقوق دریافت کنند تا هم شرایط بد زندگی سایرین را درک کرده و هم از این طریق راه مقابله با تحریم را بازتر کنند.اما بی تردید تاب نیاورده و دم از سازش با آمریکا میزنند قطع به یقین.

    • بدون نام

      عجب خسته نباشید

    • بدون نام

      اینم از قول و تعهد اروپائیان برای ادامه برجام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج