adexo3
۷۳۷۵۶۳
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

یک نماینده: باید اجازه دهیم دانشجو حرفش را بزند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به تغییری که در کمیسیون آموزش انجام و آقای عارف رییس کمیسیون شدند احتمال دارد بر روی صدور احکام سنگین برای دانشجویان در کمیسیون آموزش تحقیق و بررسی بیشتری شود.

اعتماد آنلاین: محمدقمی نماینده پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به صدور احکام سنگین برای دانشجویان بازداشت شده در نا آرامی‌های دی ماه، گفت: کار قوه قضاییه برخورد با متخلف است هرکسی که مرتکب جرمی می‌شود قوه قضاییه و نیروهای امنیتی باید با آن برخورد کنند. منتها دانشجو یک مقوله خاصی است و در یک شرایط سنی توام با شور و نشاط جوانی است و نسبت به همه مسائل احساساتی برخورد می کند.

او گفت: یک دانشجویی با توجه به جوانانی و عدم تجربه لازم و به دلیل حس وطن‌دوستی و احساس انقلابی‌گری‌اش ممکن است حرف و مسئله‌ای را بیان کند اما باید حال دانشجو را درک کنیم و تا جایی که امکان دارد راهنمایی شود تا برخورد. افراد با تجربه باید تجارب خود را به دانشجو منتقل کنند و آن‌ها را از عواقب سو یکسری از برخوردها که احتمالا ممکن است بیگانگان از آن سود ببرند، آگاه کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید اجازه دهیم دانشجویان حرفشان را بزنند اما راهنماییشان کنیم. گاهی به ندرت اتفاق می‌افتد که دانشجویانی تحت تاثیر برخی از گروهک‌ها و عوامل خارجی قرار می‌گیرند و در دام این افراد می‌افتند طبییعتا باید در این شرایط مراقبت کرد و به هر دستی نباید دست داد. ممکن است برخی افراد هدف‌های خاصی داشته باشند و شکار خود را گزینش کنند.

قمی گفت: قوه قضاییه باید دانشجو را به چشم دانشجو ببیند حتی اگر فریب خورده باشد و احساسات دانشجو بر او غلبه کرده باشد، قوه قضاییه باید با رحم ومحبت با آنها برخورد کند.

او ادامه داد: اگر دانشجویی بر اثر احساساتش دچار خطایی شد نباید جرم را برای او سنگین کنیم و قصاص سنگینی برای او قائل شویم. اگر قوه قضاییه با این افراد برخورد قهری داشته باشد این افراد طبیعتا به سمت ضد انقلاب می‌روند و دیگر به انقلاب بر نمی‌گردند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: من معتقد نیستم که اگر این افراد مرتکب خطایی شدند با آنها برخورد سنگینی شود مگر اینکه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی گزارش دهند که این افراد برای کشور و مملکت مضر هستند و یا افکار و اندیشه آنها باعث انحراف جوان های دیگر می‌شود و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. بنابراین ابتدا باید برخورد ارشادی کنیم و برخورد سنگینی با این افراد نشود. باید برخوردها بیشتر جنبه آگاهی داشته باشد نه جنبه تعزیری و من با برخورد قهریه موافق نیستم.

قمی تاکید کرد: بحث مختصری در خصوص صدور احکام سنگین برای دانشجویان در حاشیه کمیسیون آموزش و تحقیقات شده است. با توجه به تغییری که در کمیسیون آموزش انجام و آقای عارف رییس کمیسیون شدند احتمال دارد بر روی صدور احکام سنگین برای دانشجویان در کمیسیون آموزش تحقیق و بررسی بیشتری شود. کمیسیون آموزش می‌خواهد دانشجویان تا جای امکان به دامن جامعه برگردند و به یک دشمن تبدیل نشوند و یار انقلاب باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استاد

      دانشجو یا دستش تو دست جنس مخالفه یا سرش تو موبایل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو تو خونه نشستی خبر نداری دانشجو تو زندان داره حرف میزنه

    • فرزاد مخصوصی

      دانشجو نه مردم

    • بدون نام

      یک نماینده باید اجازه داد مردم حرفشان را بزنند نه یه دانشجو

    • بدون نام

      به جرم اعتراض؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج