۷۳۷۸۱۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بدون طنز نمی‌توان زندگی کرد

معاون صدای رسانه ملی در اختتامیه فصل چهارم مسابقه «یک، دو صدا» و تجلیل از صادق عبداللهی (نویسنده طنز رادیو)، گفت: رادیو در دهه ۷۰ در مقایسه با تلویزیون در طنز جایگاه ویژه‌ای داشت. در این سال‌ها حوزه طنز تلویزیون رشد کرد و رادیو هم به‌صورت کمی و کیفی ارتقاء جدی پیدا کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون صدای رسانه ملی در اختتامیه فصل چهارم مسابقه «یک، دو صدا» و تجلیل از صادق عبداللهی (نویسنده طنز رادیو)، گفت: رادیو در دهه ۷۰ در مقایسه با تلویزیون در طنز جایگاه ویژه‌ای داشت. در این سال‌ها حوزه طنز تلویزیون رشد کرد و رادیو هم به‌صورت کمی و کیفی ارتقاء جدی پیدا کرد.

در ابتدای این مراسم صدای مرحوم صدرالدین شجره که چندی قبل به همراه داوود نماینده و فاطمه آل‌عباس، داوری تست «یک، دو صدا » را بر عهده داشتند، پخش شد.

حمید شاه‌آبادی معاون صدا درباره حوزه طنز اظهار کرد: اگر طنز نباشد نمی‌توان زندگی کرد و طنز قطعا یکی از مولفه‌های شاد و خوب زیستن است و مانند اکسیژن می‌ماند. ما هم مثل همه افراد به خنده احتیاج داریم. اگر می‌بینید مسئولان عصا قورت داده هستند، به‌دلیل این است که مردم انتظار دارند تا مسئولان را به این شکل ببینند.

او ادامه داد: رادیو در دهه ۷۰ در مقایسه با تلویزیون در طنز جایگاه ویژه‌ای داشت. مقام معظم رهبری هم در آن سال‌ها طنز رادیو را فاخر می‌دانستند و طنز سیما را ضعیف نامیدند. اما تلویزیون در این سال‌ها در حوزه طنز رشد کرد و رادیو هم به‌صورت کمی و کیفی ارتقاء جدی پیدا کرد. در حال حاضر رادیو ایران چهار یا پنج برنامه طنز دارد و شبکه‌های رادیویی دیگر هم در این حوزه تلاش می‌کنند.

او در پایان گفت: قطعا جای کار زیادی در حوزه‌ی طنز داریم و باید نسلی را تربیت کنیم و آموزش دهیم تا ان‌شاءالله این فضا شکوفا شود و مسئولان سعه‌ی صدر را بالا ببرند تا بتوانیم همکاری کنیم.

محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران نیز در ادامه برنامه به حوزه طنز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در گذشته برنامه «صبح جمعه با شما» را به عنوان برنامه‌ای هنرمندانه و یکی از نعمت‌های خدا می‌دانستند.

او با بیان این‌که طنز باید به اصلاح و بهبودی جامعه منجر شود، اضافه کرد: گرچه مبنای طنز شوخ‌طبعی و خنده است، اما گاهی از سر شادمانی نیست و قطره اشکی را جاری می‌کند. طنز یکی از مهم‌ترین موضوعات ادبیات فارسی است که به عنوان یکی از رویکردهای جدی رادیو ایران در گروه ورزش و تفریحات تولید می‌شود.

مدیر رادیو ایران به برنامه‌های جدید این شبکه در تابستان اشاره کرد و گفت: برخی برنامه‌ها به صورت هفتگی پخش می‌شود. همچنین مسابقه «یک، دو صدا» به صورت روزانه پخش می‌شود که مخاطبان زیادی دارد. برنامه «مجله طنز رادیویی» در تابستان روزهای پنجشنبه ساعت ۱۹ به روی آنتن می‌رود. «صبح جمعه با شما» هم که جمعه‌ها به روی آنتن می‌رود، از همین هفته عصرها به‌صورت گلچین پخش می‌شود. همچنین برنامه «کوی نشاط» روزهای پنجشنبه و یک برنامه به شکل طنز کوتاه ساعت ۱۰:۱۰ به مدت ۱۰ دقیقه پخش می‌شود.

سعید بیابانکی، شاعر طنزپرداز نیز در ادامه این مراسم درباره مسابقه «یک، دو صدا» گفت: حضور من در مسابقه «یک، دو صدا» به عنوان داور بسیار ارزشمند بود. ما در این برنامه استعدادهای درجه یک را کشف کردیم و امیدواریم این افراد به سرمایه‌های گران‌سنگ رادیو تبدیل شوند.

او ادامه داد: به اعتماد مدیران رادیو سعی کردیم واژه «استندآپ کمدی» را با عنوان «برپاخند» در برنامه‌های طنز رادیو ایران تکرار کنیم. من واژه «برپاخند» را پیشنهاد کردم تا جایگزین «استندآپ کمدی» شود . اما فعلا در رادیو ایران سعی کردیم این واژه را به کار ببریم و حتی برخی جاها این واژه شنیده شده که از ابتکارات رادیو ایران است.

در ادامه این مراسم، گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران کلیپی را که در آن ترانه‌های قدیمی بازسازی شده بود، پخش کرد که می‌توان به ترانه قدیمی "ماشین مشتی ممدلی" اثر سیدجواد ولی‌زاده که یکی از مدیران رادیو بوده، اشاره کرد که این اثر به همت علیرضا امینی و صدای سعید اسماعیل‌زاده و وحید صابری اجراء شد.

همچنین در ادامه مراسم از کتاب طنز ایرانی که گزیده‌ای از متون برنامه‌های طنز رادیویی است، با حضور صادق رحمانیان، مدیر رادیو فرهنگ، یدالله گودرزی، مدیر فرهنگ و اندیشه‌ی رادیو ایران و محمود اکرامی‌فر شاعر و پژوهشگر رونمایی شد.

سپس برگزیدگان مسابقه "یک، دو صدا" با حضور مرضیه صدرایی، حسین رفیعی، سعید بیابانکی(داوران) و حمید شاه‌آبادی (معاون صدا) معرفی شدند که اسامی برگزیدگان فصل چهارم عبارتند از: نوشین نثاری، مهشید حسینیان، پریسا توتونچیان و مریم هاشمی.

در پایان مراسم نیز کلیپی درباره صادق عبداللهی، نویسنده طنز برنامه "صبح جمعه با شما" پخش شد که هنرمندان رادیو درباره او صحبت کرده بودند و محمدجعفر محمدزاده، فرهنگ جولایی و حمید شاه‌آبادی از صادق عبداللهی تجلیل و به او لوح تقدیر اهداء کردند. همچنین پوستر فصل پنجم مسابقه "یک، دو صدا" با موضوع طنز نیز در این مراسم رونمایی شد.

همچنین اختتامیه فصل چهارم "مسابقه یک، دو صدا" به‌صورت پخش زنده و تصویری همزمان از سایت رادیو ایران پخش شد.

در این برنامه که امروز (سه‌شنبه، پنجم تیر) در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، حمیدشاه آبادی(معاون صدا)، سعید بیابانکی، داوود منفرد، عباس محبی، حسین رفیعی، علیرضا جاویدنیا، مرضیه صدرایی، محمدجعفر محمدزاده (مدیر رادیو ایران)، صادق رحمانیان (مدیر رادیو فرهنگ)، یدالله گودرزی (مدیر گروه فرهنگ اندیشه رادیو ایران) و ... حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طنز باشکم گرسنه هه هه هه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج