adexo3
۷۳۸۳۰۰
۲۲۷ نظر
۵۰۱۳
۲۲۷ نظر
۵۰۱۳
پ

روحانی: دولت استعفا نمی‌دهد

عصر امروز در مراسم هم‌اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور گفت: ما امروز در خط مقدم در مرزهای ایران ایستادیم؛ مرز اقتصاد؛ مرز آبرو و مرز عزت ایران. ما می‌ایستیم و جان و آبرو خود را با افتخار می‌دهیم. دولت می‌ایستد. کسانی که فکر می‌کنند دولت می‌ترسد، استعفا می‌دهد و کنار می‌رود، اشتباه می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در نشست هم‌‌‌اندیشی مدیران ارشد دولت با اشاره به اینکه باید متحد بایستیم و اختلاف داخلی بالاترین هزینه‌‌‌ها را به مردم و بویژه فقرا تحمیل می‌‌‌‌کند، گفت: روز اهتزاز پرچم ایران است؛ حاضرم در برابر تمام مخالفان و منتقدان خم شوم و دست آنها را برای اتحاد و همکاری ببوسم.

وی اضافه کرد: امروز باید همگی تصمیمات مهمی برای حفظ استقلال و سربلندی ایران عزیز بگیریم و تا پایان و با همه توان پای اجرای آن بایستیم.

روحانی: دولت استعفا نمی‌دهد

روحانی گفت: ملت ایران در سال‌های ۹۲ تا ۹۴، تصمیم بزرگی گرفت و به دنیا اعلام کرد. در عین حال که محکم و قاطع پای آرمان‌های خود ایستاده، اما حاضر است با منطق و استدلال با همان کسانی که سال‌ها به این کشور فشار وارد آوردند، گفت‌وگو کند و اگر حسن نیتی در میان باشد، به توافق برسد.

وی با بیان اینکه در طول ۳۰ ماه تلاش، مذاکره و فداکاری، توافقی عظیم و تاریخی حاصل شد، تصریح کرد: البته تحمل این موفقیت بزرگ برای دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی بسیار سخت بود؛ چراکه آنها ۱۲ سال برای تحقق آرزوی خود یعنی به زانو در آوردن ملت ایران، تلاش کرده بودند.

روحانی افزود: به دنبال این مخالفت‌ها، شرایطی پیش آمد که همان افراطیونی که ماه‌ها تلاش کرده بودند، توافقی به دست نیاید و پس از حصول توافق، تلاش کرده بودند از طریق کنگره آمریکا، جلوی اجرای این توافق را بگیرند، بر سرکار آمدند و از روز اول چنانکه در مبارزات انتخاباتی خود گفته بودند، تلاش کردند که این توافق را برهم بزنند.

روحانی: دولت استعفا نمی‌دهد

وی با اشاره به اینکه واضح‌ترین موضع‌گیری بدخواهان جمهوری اسلامی ایران علیه توافق برجام، مهرماه سال پیش اعلام شد، ابراز داشت: آقای ترامپ در آن مقطع به طور رسمی، خط جدید سیاست خارجی دولتش را با لحنی نامناسب علیه جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد و دور جدیدی از تلاش‌ها برای برهم زدن برجام را آغاز کرد که البته تا امروز در این مسیر ناموفق بود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه برجام همچنان پابرجاست، بیان کرد: آمریکایی‌ها هرگز تصور نمی‌کردند که از برجام خارج شوند و جمهوری اسلامی ایران نیز چند ساعت بعد اعلام نکند که از این توافق خارج شده است؛ این را با سند و مدرک اعلام می‌کنم که حتی سیستم اطلاعاتی آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و بدخواهان جمهوری اسلامی در منطقه نیز تصور می‌کردند که با اعلام خروج آمریکا از برجام، ایران نیز به فاصله چند ساعت از این توافق خارج خواهد شد.

روحانی: دولت استعفا نمی‌دهد

روحانی اضافه کرد: زمانی که جمهوری اسلامی اعلام کرد به درخواست دوستان، کشورهای اروپایی، روسیه و چین فرصتی برای حفظ برجام به این کشورها می‌دهد، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و بدخواهان منطقه‌ای خشکشان زد و آنچنان ضربه‌ای از ناحیه تدبیر ملت ایران بر آنها وارد شد که فکرش را هم نمی‌کردند.

رئیس‌‌‌جمهور با بیان اینکه بدخواهان جمهوری اسلامی تصور هم نمی‌کردند که جمهوری اسلامی عصبانی نشده و احساساتی و از روی عجله تصمیم نمی‌گیرد و با تأمل مسأله را مورد بازبینی قرار می‌دهد، یادآور شد: این موضع جمهوری اسلامی و کار مهمی که ملت ایران انجام داد، در تاریخ ماندگار خواهد شد و جهان هنوز در شگفتی است که جمهوری اسلامی ایران چه خواهد کرد و چه تصمیمی برای آینده خواهد گرفت.

روحانی با اشاره به زمان خروج امریکا از توافق هسته‌ای عنوان کرد: در مدت ۵۱ روزی که از این اتفاق می‌گذرد، تمام کشورهای دنیا‌، ترامپ و حاکمان آمریکا را محکوم کردند، اما هیچ‌کس سخنی از این نگفته است که جمهوری اسلامی ایران عقب‌نشینی کرده یا از تحریم ترسیده است و برعکس از عقل و تدبیر ایران بزرگ سخن گفتند.

روحانی: دولت استعفا نمی‌دهد

وی با بیان اینکه امروز سه راه پیش پای ملت ایران قرار دارد، گفت: دولت و رئیس‌‌‌جمهور به عنوان نماینده مردمی تا دیروز خود را متکی به رأی ۲۴ میلیون نفر می‌دانستند اما امروز خود را متکی به رأی و حمایت ۸۱ میلیون نفر می‌دانند و اعلام می‌کنیم که با اتکا بر ایستادگی ملت ایران و بهره‌مندی از ارشادات رهبری معظم و با هماهنگی و همراهی قوای دیگر در خط حفظ و تأمین منافع و مصالح ملی حرکت خواهیم کرد.

رئیس دولت دوازدهم در توضیح اولین راهکاری که پیش‌‌‌روی جمهوری اسلامی در برابر موضع جدید آمریکا درباره برجام وجود دارد، اظهار داشت: راهکار اول این است که در برابر آمریکا تسلیم شویم و به ترامپ بگوییم که بیا بنشینیم تا بینیم از نظر شما چه چیزهایی باید از این توافق کم شده و چه چیزهایی به آن اضافه شود.

روحانی ادامه داد: این راه مورد تأیید و قبول هیچ انسان عاقل، وطن دوست و وطن‌‌‌‌پرستی نیست و هیچ یک از مردم ایران تسلیم در برابر فشار، ظلم، توهین و سخن نابجا را نمی‌پذیرند.

وی با بیان اینکه اگر در برابر توهین و خلاف‌گویی دشمن سر فرود آوریم، این به معنای مهر پایانی بر عزت تاریخی ملت ایران است و در میان تشویق حضار تصریح کرد: فکر نمی‌کنم حتی یک نفر از ۸۱ میلیون نفر از ملت ایران نظرش این باشد که باید در برابر بدخواهان متجاوز، توهین‌کننده و دروغگو، تسلیم شویم.

رئیس‌جمهور در توضیح راهکار دوم خاطرنشان کرد: راهکار دوم این است که در برابر آمریکا بایستیم، اما اختلافات درونی ما نیز به قوت خود باقی باشد و یکی علیه برجام سخن گوید و یکی صرفاً در دفاع از برجام و هیچ‌کدام به وضعیت موجود توجه نداشته باشند. می‌شود هر روز مطالبات مردم را بالاتر برد و دعواها را با قوت بیشتر از گذشته ادامه داد؛ نتیجه این رویه این خواهد بود که ما در برابر آمریکا ایستادگی می‌کنیم، اما بالاترین هزینه را به مردم کشور و به ویژه فقرا و افراد کم‌درآمد تحمیل خواهیم کرد.

روحانی افزود: انتخاب این راه یعنی ایستادگی با بالاترین هزینه که وضعیت کشور را در عرصه اقتصادی و فرهنگی بدتر کرده، وحدت را شکننده‌تر کرده و شکاف و افتراق را بیشتر خواهد کرد.

وی درباره راهکار سوم ابراز داشت: راهکار سوم این است که به هیچ وجه در برابر آمریکا تسلیم نشده و عزت ملی تاریخی خود را حفظ کنیم و آمریکا را در مبارزه اراده‌ها به زانو درآوریم. ملت ایران با اتخاذ این راهکار مثل همیشه تاریخ سربلند خواهد ماند و زورگویان خواهند فهمید که راه غلط و اشتباهی را انتخاب کرده‌‌‌اند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: راهکار سوم راهکار مقاومت و ایستادگی با کمترین هزینه است. به این شکل که واقعیت را مدنظر قرار دهیم، توقعات را مدیریت کنیم و همه با هم همکاری کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه امروز دولت و من به عنوان رئیس‌‌‌جمهور و نماینده ملت، دست همه را می‌بوسم و در برابر همه آحاد ملت و جناح‌ها، حتی آنها که بدترین اهانت‌ها را به دولت کردند، خم می‌شوم و دست همه آنها را می‌بوسم، بیان کرد: امروز روز اهتزاز پرچم عزت و عظمت ملت ایران است و باید به دنیا نشان دهیم که می‌توانیم سختی‌ها و مشکلات را پشت سر بگذاریم، اما عزت، آزادی، استقلال، مردم‌سالاری، جمهوریت، اسلامیت، دین و فرهنگ‌مان را معامله نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این مبارزه دولت در خط مقدم قرار دارد و همه مدیران دولت باید این احساس را داشته باشند که در خط مقدم مبارزه قرار دارند. کسی که در خط مقدم مبارزه است، یعنی زیر پایش مین دشمن را احساس می‌کند و نه صرفاً آتش موشک، توپخانه، خمپاره و بمباران هواپیمای دشمن، بلکه آتش تیر مستقیم دشمن را نیز به چشم می‌بیند. این حضور در خط مقدم، همان حضور در خط مقدم است که پیامبر گرامی اسلام(ص) هر شب حضور در آن را بالاتر از گذراندن شب قدر توصیف کرده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما به عنوان مسئولان کشور و نیروهای خط مقدم در کنار هم باید از عمق جان سختی‌های این ایستادگی را به جان بخریم و باور داشته باشیم که هر روز و هر شب ما از ۱۸ اردیبهشت به این سو روز و شب قدر است، یادآور شد: این شعار نیست، بلکه گفته پیامبر گرامی اسلام(ص) است چرا که امروز در مرز اقتصاد، عزت و آبروی ایران اسلامی ایستاده‌ایم و جان و آبروی‌مان را با افتخار در این مسیر تقدیم می‌کنیم.

روحانی با اشاره به رای مردم به وی عنوان کرد: همه ما در کنار هم تا آخرین روز دولت دوازدهم به عهدی که با مردم بسته‌ایم وفادار خواهیم ماند و خود را امانت‌دار مردم می‌دانیم و اعلام می‌کنم که تا پای جان، آبرو و حیثیت خود با افتخار ایستادگی کرده و هیچ ترس و هراسی از هیچ چیزی ندارم.

وی با تاکید بر اینکه البته این ایستادگی یک شرط مهم دارد و آن این است که مدیران دولت که در خط مقدم ایستاده‌اند، باید قبل از دیگران فشارها و سختی‌ها را احساس کرده و تحمل کنند، گفت: اگر بخواهیم بگوییم که این روزها، روزهای سختی است اما برای دیگران، حتماً شکست خواهیم خورد. اگر تا امروز روزانه هشت ساعت کار می‌کردیم، نباید فردا نیز همین هشت ساعت و با همین سبک و شیوه مدیریتی کار کنیم. امروز باید به فکر تغییر شرایط باشیم و از مشاورین و کارشناسان جدید بهره بگیریم و از هر فکر جدید و نویی استقبال کنیم و همه افکار و اندیشه‌ها را دعوت به همکاری کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه مدیران دولت از مدیران ارشد تا معاونین و مدیران کل باید در عمل نشان دهند که شرایط امروز با شرایط دیروز فرق دارد، اظهار داشت: اگر لازم است صرفه‌جویی شود باید اول از دولت شروع شود. از سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی می‌خواهم که با مسئولیت من، برنامه‌های جدیدی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها تدوین کنند.

روحانی افزود: می‌شود در موضوعات مختلف از جمله سفرهای خارجی و برنامه‌های دیگر همانگونه عمل کنیم که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ عمل کرده‌‌‌ایم و مثلاً اگر برای موضوعی پنج نفر به سفرهای خارجی می‌رفتند، حالا باید دو نفر همان کار را در سفر انجام دهند و اگر برای انجام کاری در سال ۹۶ یک هفته صرف می‌شد، در حال حاضر باید دو روزه آن کار انجام شود و اگر قبلاً با بلیط‌‌‌های درجه یک و تجاری به سفر می‌رفتیم حالا باید با بلیط‌‌‌‌های اقتصادی سفر کنیم که مردم ببینند که صرفه‌‌‌جویی را از خودمان شروع کرده‌‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر صرفه‌‌‌‌جویی را از خودمان آغاز کنیم و همه به صحنه بیاییم، مردم هم ما را همراهی کرده و در برابر مشکلات خواهند ایستاد، تصریح کرد: البته باید برنامه‌ریزی و تدبیر داشته باشیم و برنامه‌های خود را برای مردم توضیح دهیم. مسئولان که بار سنگینی را در خط مقدم بر دوش دارند، باید بدانند که هرگز بدون یاری و مساعدت مردم، پیروز نخواهیم شد و مردم نیز باید بدانند که ما چه کاری انجام می‌دهیم و باید خدمات را به مردم توضیح دهیم.

رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: اگر مردم بدانند که چه می‌کنیم و درست عمل کنیم، قطعاً از ما حمایت خواهند کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه باید در این مقطع حساس حداقل در چهار بخش اشتغال، مبارزه با فقر، تنظیم بازار و تولید، برنامه‌های ویژه‌ای را تدوین و ارایه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر این چهار بخش اصلاح و درست شود، موفق خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط سخت و دشوار فشار دشمنان، گسترش بیکاری در جامعه فشاری مضاعف را ایجاد می‌کند، ابراز داشت: باید با تلاش و توان بیشتر مشکل اشتغال و بیکاری در جامعه را حل کنیم و وزارت کار باید با همه قدرت در این راستا به صحنه بیاید تا بتوانیم، اشتغال روان و آسان ایجاد کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: باید از هزینه‌های مربوط به تأمین اجتماعی برای ۶ ماه و یکسال گذشت کنیم و اشتغال روستایی را با سبک جدید و در نظر گرفتن شرایط ساماندهی کنیم.

روحانی با بیان اینکه وزرای کار و مسکن باید به مردم توضیح دهند که برای اشتغال چه برنامه‌ای دارند، عنوان کرد:‌ ما می‌توانیم در صنعت ساختمان اشتغال و امید ایجاد کنیم و در این راستا هیچ‌دستگاه و شرکت دولتی حق ندارد زمینی را که نیاز ندارد در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار ندهد و این یک الزام است و آن را دنبال می‌کنم که اگر دستگاهی زمینی را در سال ۹۷ استفاده نکرده و آن را واگذار هم نکرده آن زمین را از آن دستگاه بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید در هر زمینه‌ای برای رفع مشکل اشتغال در کشور، تلاش کنیم، یادآور شد: همه به ویژه سازمان برنامه و بودجه، وزرا و ستاد اقتصادی دولت باید به میدان بیایند تا بتوانیم در این بخش تحول ایجاد کنیم.

رئیس دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم، نقدینگی سرگردان در کشور سامان داده شود و به درستی هدایت شود، باید وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، سهام خود را در بورس فعال کرده تا کارخانه‌ها و بنگاه‌های سودده آنان در اختیار مردم قرار گیرد، بیان کرد: در این راستا همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که می‌توانند اوراق منتشر کنند باید به میدان آمده و با هر سودی که مورد تصویب است اوراق در اختیار مردم قرار گیرد چراکه مردم زمانی که ببینند پولشان در جایی است که سود بیشتری نصیب‌شان می‌شود و کشور نیز به واسطه آن سرمایه‌گذاری، بهتر اداره می‌شود، قطعاً همراهی خواهند کرد.

روحانی با بیان اینکه باید تولید را رونق داده و در آن تحرک ایجاد کنیم، گفت: دولت تعهد می‌کند که در راستای ایجاد تحرک در تولید، برای واردات مواد اولیه کارخانه‌هایی که باید از خارج از کشور وارد شود، ارز رسمی در اختیار واردکنندگان قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید از بالا بردن مطالبات مردم جلوگیری کنیم، اظهار داشت: آنهایی که می‌خواهند، برای انتخابات مجلس در سال آینده کاندیدا شوند و امروز خیلی زود شروع به تبلیغات کرده اند، نباید مطالبات مردم را در سخنان خود بالا ببرند و در این راستا استانداران و مسئولان دولتی باید حقایق را به مردم بازگو کرده که کسی نتواند از این فرصت استفاده کرده و بدانند، اگر راه دیگری را دنبال کنند، مردم با آنها همراهی نخواهند کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید توقعات را پایین‌ آورده و تولید را افزایش دهیم، تصریح کرد: همه باید به تولید داخلی کمک کنیم و امروز یک فرصت خوب برای تولید داخلی فراهم شده است. هنگامی که دولت واردات ده‌ها قلم واردات مصرفی را ممنوع می‌کند، فرصتی برای تولید داخلی است و باید تلاش برای تولید، بیشتر شود. از قوه قضائیه خواسته‌ام که از فضای کسب و کار حمایت کند و ما هر چه لازم باشد در جلسه سران سه قوه دنبال خواهیم کرد.

روحانی با اشاره به دیدار خود با رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با ایشان داشتیم فرمودند که مصوبات جلسه سران قوا را ‌همان لحظه ابلاغ کنید.

وی با تاکید بر اینکه مطمئناً به راحتی می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم ،به ضرورت مبارزه با فقر در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: نباید اجازه دهیم افرادی که درآمدشان کم است،‌ دچار مشکل شوند و باید از اقشاری که در فشار هستند، حمایت کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید تنظیم بازار را در شرایط کنونی، وظیفه بزرگ بر دوش مسئولان دانست و بیان کرد: باید تلاش کنیم تا قیمت‌گذاری‌ها با مرکزیت انجام شود و این اولین وظیفه دولتی‌ها است تا قیمت محصولاتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد را به طور دقیق مورد نظارت قرار دهند تا اجناس گران عرضه نشود.

روحانی با بیان اینکه باید امور شرکت‌های دولتی مورد بررسی قرار گرفته و اجازه ندهیم مردم در فشار باشند، یادآور شد: تنظیم بازار امروز یک رکن بزرگ برای کشور محسوب می‌شود. امروز فرصت خوبی برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شده و در مبارزه با فشارها و تحریم‌های آمریکا بخش خصوصی باید به کمک دولت بیاید تا با راه‌‌‌‌حل‌‌های جدید نیازمندی‌های کشور و مردم را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه امروز روز گله‌گذاری نبوده و باید به فکر حمایت از یکدیگر باشیم، عنوان کرد: همه وزرایی که در زمینه تولید، واردات و صادرات نقش دارند، باید از بخش خصوصی مشورت و راه‌حل بگیرند.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در آب و برق گفت: دولت و ادارات آن در فصل تابستان باید در صرفه‌جویی نسبت به مردم پیشگام باشند و در این راستا وزرا باید مصرف آب و برق در دستگاه‌ها را در سه ماهه تابستان بررسی کرده و اگر در دستگاهی نسبت به سه ماهه پارسال مصرف بیشتری اتفاق افتاد، باید با مسئول مربوطه برخورد شود.

روحانی با اشاره به ضرورت تلاش بیشتر مسئولان در شرایط کنونی و افزایش خدمات در دستگاه‌های دولتی به ویژه آموزش و پرورش، آموزش عالی و بهداشت و درمان اظهار داشت: باید خدمات را تسهیل و ارزان‌تر کنیم و اگر بناست قیمتی در خدمات بالاتر برود نباید اجازه دهیم این افزایش قیمت بیشتر از نرخ تورم باشد.

وی افزود: همه فرهیختگان، دانشگاهیان، هنرمندان و کسانی که مرجعیت اجتماعی دارند، باید حمایت کنند، چراکه امروز روزی نیست که بخواهیم به دنبال حاشیه‌سازی باشیم و دستگاه‌های دولتی باید نسبت به برنامه‌ها و خدمات خود با مردم صحبت کنند و از آنها مشورت بخواهند، اما نباید به دنبال حاشیه‌ها و پاسخگویی به برخی رفتارها در فضای مجازی باشیم. اگر کسی به دنبال فرافکنی و تشویش اذهان بود، باید پاسخ دهیم و روابط عمومی‌ها در این راستا امروز، مسئولیت سنگین‌تری بر دوش دارند و باید در همان لحظه که سخن ناروا علیه خدمات دولت ارایه می‌شود، حقایق را اعلام کنند.

رئیس دولت دوازدهم با تأکید بر اینکه حتماً در برابر فشارهای خارجی موفق خواهیم بود، تصریح کرد: اما اگر فشارهای خارجی با بداخلاقی‌های داخلی توأم شود این یک خطر مهلک برای کشور است و می‌تواند ضربه‌ای سنگین وارد کند. باید اختلافات را کنار گذاشته و با شجاعت، کار و تلاش کنیم.

روحانی با بیان اینکه مردم ما باید احساس کنند زندگی ضروری و روزمره آنها تحت هر شرایطی تأمین خواهد شد، خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید صریحا به مردم بگوید که چه اقلام و جنس‌هایی به کشور به وفور وارد می‌شود و قیمت آنها تغییر نخواهد کرد و اگر این اقدام نیاز به ارز دارد ما تحت هر شرایطی آن را تأمین خواهیم کرد.

وی افزود: بانک مرکزی موظف است به مردم توضیح دهد که برای چه کارهایی ارز رسمی و به چه میزان پرداخت شده است. ما باید از مردم کمک بگیریم و آنها می‌توانند به دولت کمک کرده و بر امور نظارت داشته باشند و این حق آنهاست که بدانند چه کسی و به چه میزان و برای چه کاری ارز دریافت کرده و قیمت جهانی محصولی که با آن ارز وارد شده چقدر است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید از فضای مجازی استفاده کرد و به مردم بگوییم در این پنجاه و یک روز، به چه کسی و به چه قیمتی و برای چه جنسی ارز دادیم، ابراز داشت: مردم برای تأمین زندگی روزمره خود و داروها و نیازهای خود نباید دغدغه داشته باشند و این مسئولیتی است که بر دوش ماست.

روحانی اضافه کرد: ما در برابر فشارهای خارجی نباید عصبانی شده، عجله کرده و سست شویم، بلکه باید قاطع و محکم ایستادگی کنیم و شک ندارم که اگر همه با هم باشیم و با تدبیر عمل کنیم، از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس و موفقیت متخصصان کشور برای تأمین یکی از نیازهای نظامی در داخل کشور، عنوان کرد: ما روزهای سخت و دشوار فراوانی داشتیم و ریسک‌های بزرگی را پذیرفتیم اما با توکل به خدا و ایثار مردم، دانشمندان و متخصصان کشور، توانستیم از مشکلات عبور کنیم.

رییس شورای عالی اقتصاد با بیان اینکه تمام شرکت‌های دانش‌بنیان باید امروز احساس وظیفه سنگینی بکنند، یادآور شد: همه باید به صحنه بیاییم تا بتوانیم با فشار دشمنان مقابله کنیم. به مسئولان کشور و ملت ایران اطمینان می‌دهم، اگر همه دست به دست هم دهیم و به آینده امیدوار بوده و بر خدا توکل کنیم، موفق خواهیم شد.

روحانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در راستای ضرورت توکل به خداوند در مقابله با فشار دشمنان، بیان کرد: تصور نکنید فردی که امروز به عنوان رئیس‌‌‌جمهور آمریکا تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و به همه مسلمانان جهان ظلم می‌کند، موفق خواهد بود بلکه او پاسخ رفتار ظالمانه خود را حتماً خواهد دید.

روحانی با بیان اینکه ما به رحمت خدا امید داریم و ایمان و باور داریم اگر خدا ما را یاری کند، موفق خواهیم بود، گفت: زندگی برای ما اگر سخت‌تر باشد، افتخارات و سربلندی ما هم در تاریخ بیشتر خواهد بود. اگر مسئولان و تولیدکنندگان و همه آنهایی که مسئولیت بر دوش دارند، احساس کنند که باید در برابر یک قلدر بایستیم و پیروز شویم، تردید نداشته باشید که ما از این مقطع تاریخی عبور کرده و با افتخار خواهیم گذشت.

پیش از سخنان رئیس‌‌‌جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در سخنانی به تشریح شرایط کشور در حوزه دیپلماسی، سیاست خارجی و اوضاع منطقه و جهان پرداخت و بر ضرورت تلاش در راستای حفظ امید و عزتمندی ملت ایران در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در سخنانی به تشریح شرایط اقتصادی کشور و راهکارها و الزامات برون رفت از این شرایط پرداخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیامبر نگفته وایسا تو خط مقدم، بعد سر اسلحتو بگیر سمت نیروها و مردم خودت که مرد حسابی!!!!!!
      تو مارو تیر بارون کردی

      پاسخ ها

      • مسعود

        به این میگن فرار رو به جلو و داستان درست کردن،
        دیگه جواب نمیده

      • کریم

        این رئیس جمهور ما ... مگر خودش نبود که به آنهایی که به ایشان را نداده بودند توهین و اهانت کرد به جهنم حواله داد بزدل خطاب کرد بی شناسنامه خواند ببین چقدر پرروتر شده میگوید من اهانت کنندگان را می بخشم مثل اینکه تابحال خواب بوده یک دفعه سیل آمده بیدارشان کرده

      • علی ملکی

        شفاف سازی در همه زمینه ها میتونه کمک بزرگی به اقتصاد جامعه بکنه.
        همچنین نظارت قدرتمند و قوانین قاطع و فوری راهگشا خواهد بود.
        من به روحانی رای ندادم ولی به عنوان رئیس جمهور منتخب حمایتش می کنم.
        اتحاد رمز پیروزی ماست.
        مرگ بر منافق و احمق.

      • بدون نام

        خجالت هم خوب چیزیه مردم را بیچاره کردی با پر رویی تمام هنوز هم ول کن نیستس

      • میثم

        خیلی رو داره ...

    • بدون نام

      فيمت دلار رو پايين بيارييد و بازار رو رصد كنيد

    • بدون نام

      شما خیلی پررو هستی!

    • بدون نام

      به جهنم همتون بروید که ریشه ملت را خشک کرده اید!!

    • بدون نام

      چیزی برای دولت مهم نیست که استعفا دهد.

      پاسخ ها

      • طاهری

        قای روحانی موقعیکه به حرفهای رهبر پوزخند میزدی و گاهی اخم و عصبانیتت مشخص میشد خیلی ازمردم فهمیدند کسی که باید به وضعیت جامعه و مستضعفین برسه شما نبودید چون خدا را در نظر نگرفتید و به این و آن انگ و تهمت میزدید و مردم را به جهنم و ... حواله میدادید . به نقل از شعر امام روزها میگذرد حادثه ها می آید انتظار فرج از...... باز امیدداریم به وضعیت و صیانت از انقلاب و مردم رسیدگی شود .

      • بدون نام

        اون رئیسی میومد بهتر بود بیاری جنگ میشد و تمام ، بهتر از این برزخ بود که

      • بدون نام

        دقیقا

      • پارمیس

        درود بر آقای دکتر روحانی عزیز ننگ بر خائنين به کشور و مردم ایران عزیز

    • بدون نام

      مملکت هم میرود روهوا

    • سوته دل

      باید عزل شی
      استعفا چیه
      با روحانی تا جهنم

      پاسخ ها

      • ح

        با روحانی برگردیم تا 1360

      • جواد

        درود بر آقای دکتر روحانی عزیز

    • سوته دل

      باید عزل شی
      استعفا چیه
      با روحانی تا جهنم

    • بدون نام

      حسن زیاد حرف میزنی از ترامپ یاد بگیر حرف نمیزنه عمل میکنه

    • سوته دل

      عزل رئیس جمهور فعلی مطالبه ی ملیست

      پاسخ ها

      • بازنشسته

        حرف مفت نزن دولت روحانی مقصر نیست چرا حالیت نیست!

    • شعله

      میدونم دولت بی مسئولیت تر از ایناست که استعفا بده. در ضمن ایستادگی تونم دیدیم با لباس های مارک آمریکا و کفشهای چند ملیونی ایستادید؟؟ در ضمن لطفا شما دیگه حرف و سخنی از پیامبر نزنید چون به اندازه ی کافی مردم رو از دین زده کردید تو این مدت

    • بدون نام

      مگه دست خودشه؟! داره مملکت و به باد میده.البته میدونم منتشر نمیکنید...

    • سوته دل

      بدبخت سانسورچی
      استخوان ملت داره خرد میشه زیر فشار بعد تو نظرات مخالف و سانسور میکنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا ما هرچی نظر دیدیم مخالف بود

    • بدون نام

      خودشون برات مینویسن پینوکیو جان

    • تکسولر

      باید های روحانی تمامی ندارد

    • یعقوب

      این شعارها دیگه دیره اقای روحانی قبول کناشتباه گردید البته بااین تیم اقتصا د

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود خدا هم میومد توی تیم اقتصادیش بازم اتفاق خاصی نیفتاد چپ و راست بازی رو باختن وسط این وسط مردم گوشت قربونین بعنوان ی نفر از هشتاد میلیون بشخصه نه تنها دیگه فشار بیشتری رو تحمل نمیکنم بلکه شونه هم خالی میکنم خدا لعنتشون کنه جوونیم تباه شد با این کاراتون

    • سید

      جناب آقای رئیس جمهور اگر به این سخنان امید بخشی که فرمودید دولت ومسولان عمل کنند مردم چیزی بیشتر نمی خواهند
      مردم عدالت در رفتار و گفتار میخواهند
      اجازه فرصت طلبی و سودجویی به هیچ کس ندهید
      اگر همه مسئولان گوش بفرما رهبری معظم باشند لطمه به عزت استقلال و انقلاب و مردم نخواهد خورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمی‌دونم میخواد به کی گوش بده به کی نده فقط وضع اقتصاد اول درست کنید بعد توقع حمایت مردم رو داشته باشید

    • حسن

      مانند دو سال آخر کار احمدی نژاد جامعه ویران خواهد شد

    • بدون نام

      اقای خط مقدم به داد مردم برس گیلاس کیلویی 20تومن گوشت گوسفند50تومن

    • بدون نام

      امروز روحانی خیلی متواضعانه دست یاری به سمت مردم دراز کرد بیایید همه با هم انتقادات و تیکه پرانیها را کنار بگذاریم و با همدلی به فکر کشورمان باشیم که اگر خدا نکرده غیر از این باشد از شرق و غرب به مملکت هجوم میارن و آنوقت دیگر کاری از کسی بر نمی آید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دست یاری نبوده عوام فریبی محض بوده ما دیگه گول نمسخوریم

      • علی علوی

        اون زمانی که از روی احساسات رای می دهیم وبه عاقبت کار نمی اندیشیم.امروز باید تاوان دهیم.

      • بدون نام

        دوست من،تمام مردم کشورشون رو دوست دارن.این دولت هست که خاموشه!

    • ali Katrina

      با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه
      هر کسی تو صدر قرار داره باید شرایط رو درست کنه، واسم هم فرقی نداره چپی یا راستی، بین همین تسویه حساب‌های شماها کمر مردم شکست و تو پشت پرده چه خنجرها که به مردم نزدید

    • بدون نام

      تو عمو کاره ای نیستی که
      ...

    • مسعودریگی لادز

      با سلام اقای روحانی حتما باید تغییرات را در کابینه بدهد و تیم اقتصادی دولت را باید جدید کند مردم از گرانی کلافه شدند فقر در جامعه بیداد می کند تا خشم مردم برا


      نگیخته نشده به فکر چاره بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تیم اقتصادی هم تغییر کنه چیزی عوض نمیشه هنوز تحریم نشدیم وضع اینه چه برسه به اعمال تحریم

    • بدون نام

      فقط خدا به داد ما مردم بدبخت برسه جوری خودشون حرف میزنن انگار تا الان تو بهشت بودیم ولی قراره در اینده بریم جهنم و اونجا زندگی کنیم.بهشتشون این بوده جهنمشون چه شکلیه؟؟؟

    • بدون نام

      حرف درمانی مثل همیشه

    • بدون نام

      سلام.کدام اشتغال زایی روستاییان .الان دوماه هست آب چاه بنده راپلم کردن وگوسفندانم آب شرب ندارند.مامورسازمان آب میگویدبه گوسفندانت بگو روزه بگیرن.چندنفرازنیروهای کاری من بخاطرپلم چاه بیکارشدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پلمپ

    • بدون نام

      باین گرانی درسته مردم حقوق بگیرن ولی شماومحلسیها دارین نقشه میکشین بنزین اضطراری بودجه اضطراری بابا بسته ما خسته شدیم دیگه فکر پایین اوردن تسهیلا ت نیستن کلی ادم با معذرتخواهی میره پول قسط میده اخه ما میدونیم حرف بزنم زیاد میشه

    • احسان

      زرشککککککککککککک

    • بدون نام

      مردم نون شب ندارن بخورن!!

    • سروش

      این هم از پایان تدبیر و امید

    • دلسوخته

      آقای روحانی بدجور پشیمونم از رای که دادم برای انتخاب شما . آقای روحانی خانواده ما ب خداوندی خدا فقط میتونیم روزی یک وعده اونم شام یا تخم مرغ یا خرما وبیشتر مواقع چای شیرین با نون خالی بخوریم . پشیمونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هموطن عزیزم،تنها نیستی...خیلی ها در همین وضعیت هستیم...

      • رسول

        عزیز این نیز بگذرد.امیدوارم مشکلاتتون حل بشه

      • cactus

        شام تخم مرغ میخوری ؟؟ بابا دمت گرم مایه داری پس

    • بدون نام

      باشه
      مردم استعفا میدن

    • از کویر زاینده رود

      مرز های عزت و آبرو و اقتصاد ایران چندین ساله شکسته. شما مطمئنید مرزبان بودید؟!
      وضع اقتصاد که کاملا ملموس هست لطفا از عزت و آبرو یک متر و معیار بدید که بفهمیم وضعیت مرز ها قبلا چطور بوده الان چطوره!

    • بدون نام

      نه شما نه وزرا هیچ کدام با مردم نیستین چرا عوارض ازاد راه رفت بالا چرا برای دلار بودجه گزاشتن ما همون ریال وتومان قبول داریم این دولت با مردم نیست درسته سخنرانی میکنه ما نمیخوایم همه چی را به دلار ربط بدن

    • بدون نام

      من از زندگی در ایران استعفا میدم

    • بدون نام

      این که حرفهای قدیمی است وغقط وفقطوفقط حرف است منم میتونم حرف بزنم
      عمل گناه شمابه تنهایی نیست شمااشتباه
      بزرگتون خودت ایجادکردی جناب روحانی
      پیکانیکه چندسال است ازرده خارج شده دیگه نمیشه دوباره برگردانی شما ازوزیران
      رده خارج فرسوده استفاده کردیدوبجای
      کارشعارمیدن غیرازوزیربهداشت.وزیرنیروو
      اطلاعات وفناوری همگی اوراق شدن تکانی
      بخودت ده وچندوزیر جوان بیار
      مثل ریس فرانسه که همگی جوانند مثل
      چین عراق وحتی عربستان وافغانستان
      دولتت اقای روحانی خیلی ناامیدوبدبین
      هستن

    • بدون نام

      سلام اقای روحانی خیلی اشتباه کردی دیگرتوانی برای ملت نیست خیلی دیرشروع کردی همان دوره اول بایدطوفانی این شفاف سازی هارااغاز میکردید انشالله موفق باشید

    • احمد

      باید باید باید

    • مهدی فلاح

      همچی خوبه شما کارتو بکن همه ملت از شما راضیند

    • بی نام

      پس با این حساب دولت استعفا میدهد
      مثل همه وعده هاش

    • حسن

      با سلام برای حرکت اقتصادی باید قوانین پر اشکال که چون زنجیر دست و پای سرمایه‌گذار رو در هر زمینه ای بسته اول باید جمع شود و سپس با نظارت واقعی بر مسئولین از بالا تا پایین از رانت جلوگیری کرد والسلام

    • بدون نام

      حیف ان رایی که دادم براتون کاش هرگز

    • بدون نام

      حیف ان رایی که دادم براتون کاش هرگز

    • بدون نام

      به رییسی رأی دادم و منتقد جدی اقدامات دولت فعلی بوده و هستم...
      به هیچ عنوان احدی حق ندارد دولت را تضعیف کند... امیدوارم دکتر روحانی به شدت جلوی وارادات را بگیرد و شجاعانه کابینه را ترمیم کند بدون اینکه به هیچ جناحی باج بدهد. این خواسته ماست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما که رای ندادی بهش جای خودت حرف بزن فقط ما که رای دادیم توقع داریم نمیتونه استعفا بده

      • بدون نام

        تو حق نداری تصمیم بگیری برای مردم

      • بدون نام

        تقریبا 6 سال گذشته و تو هنوز امیدواری؟!

      • حسین

        خواسته شما و مردم فرقش زمین تا اسمونه اصلا تو باغ نیستی

    • بدون نام

      خخخخ.
      دوباره شعر

    • مارس

      فقط شعار جمع کن تو ی روستارو نمیتونی اداره کنی چ برسه ب یک کشور با خداحافظی خوشحال مو ن کن

    • بدون نام

      مخالفانی که انتظار بی مورداستعفای دولت رادارند،دراین وضعیتی که دشمنان.اعم ازال سعودواسرائیل وامریکا،برای نابسامانی ایران بکی شدند،برای حفظ قدرت ایران بابدبادولت همدل وهمصدابمانند،تا انشاالله بحران رابرای مردم سخت ترنکنیم.امروزاصل، بقای کشوروملت ایران دربرابردشمنان است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جمع کنید باوو با کل عالم دشمنید آخرشم معلوم نیست هدفتون چیه

      • بدون نام

        بیاری بگو خفه خون بگیریم از گشنگی بمیریم

      • مهرین

        خخخخخ دشمن
        اینقده واسه خودتون تکرار کردین که باورتون شده دشمن وجود داره
        تازه اگرم باشه خودیه جناب

      • بدون نام

        بزرگترین دشمن ایران این دولته.

    • بدون نام

      آقای دکتر حدود5سال هست که امورات در دستان شماست بعنوان مثال برای بخش مسکن چند آجر روی هم گذاشتید!!؟مردم شعارهای شما رو زیاد شنیدند...ولی عملتون رو ندیدند حاجی...

    • بدون نام

      تو این بل بشویی هر که از استعفای روحانی حرف بزنه قطعا خائنه

    • هوشیار

      بیچاره مردم.باز هم شعارهای عوامفریبانه.ولی ایندفعه این تو بمیری اون تو بمیری نیست...

    • بهارک سلطانی

      شما آبرو برای مردم پیش زن و بچه هاشون گذاشتید که دارید از آبرو حرف میزنید. ...بدبختی و فقر و مصیبت از در و دیوار این مملکت بالا میره. فقط یه قشر ده درصدی متشکل از وزیران و وکیلان حضرتعالی دارن در آسایش زندگی میکنند. ول کن آقا. شهامت چیز خوبیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه 4 درصدی نبود خخخخ

    • عبد

      شما لطفا ارزش پول ملی رو حفظ کنید بقیه موارد پیشکش

    • بدون نام

      از حرف تا عمل،،، جلو رانت های اقتصادی آقازاده ها رو بگیرید تمومه

    • مسعود

      من که یارانه نمیگیرم فوق لیسانس بیکارم هستم میشه من از تبعیت استعفاء بدم یک کشور دیگه منو تبعیتم رو قبول کنه به خدا رفتگری میکنم تو کشورش

    • احترامی

      اسم پیامبر میاری وضو بگیر

    • الناز

      روحانی فقط حرف می زند کلیدش رو هم گم کرده

    • محمد

      پیامبر کجا شما کجا

    • راد

      شعاراشو بیشتر کرد.خدا به دادمون برسه.

    • امیر احمدی

      حتما مردم از ما حمایت می‌کنند اگر ما درست حرکت کنیم ... عمرا

    • ایرانـــدوست

      جناب پرزیدنت روحانی سلام
      ڪسی ڪه درخط مقدم قرار دارد از جان و مالش میڱذرد تا مردم در رفاه باشند ،نه برای خود خط قرمز درست میڪند ،وبه دوستانش ڪه حقوق نجومی ڱرفتند ذخایر انقلاب میڱوید،درصف اول باید بین مردم باشد ودرد مردم را احساس ڪند ،نه با پولدارها وآقازاده ها ونجومی بڱیران عقد اخوت ببندد،مردم از شعار خسته شدند لطفا مرد عمل باش

    • بدون نام

      روحانی هرچند دست تو هم با...تو یه کاسه هست ولی اجازه نده همه کاسه ها رو سر تو بشکنن . هرچند مردم همه ماجرا رو بلد شدندومیدونن چی به چیه!!!

    • علی

      علا برکت الله، من که چشم آب نمیخورد ازاین بایدها، همان آش وهمان کاسه...پیش بسوی کار عشایری و همینطور اختلاس...

    • م.م

      با مکانیزم سنتی راه به جایی نمی بریم . در تولید پراید هم خودکفا نیستیم
      بغیر خام فروشی تولید دیگری راه نیفتاده است.
      در ضمن همیشه جنگ هم سازگار خوبی نیس

    • م.م

      با مکانیزم سنتی راه به جایی نمی بریم . در تولید پراید هم خودکفا نیستیم
      بغیر خام فروشی تولید دیگری راه نیفتاده است.
      در ضمن همیشه جنگ هم سازگار خوبی نیس

    • نجفی شیراز

      جناب آقای رییس جمهور چرا حالا بفکر چاره افتاده ای چرا حالا میخواهی هزینه دولت را کاهش دهی جرا ازاول اینکار نکردید شما بخاطر تامین هزینه های دولت باتعدیل نیرو چقدر از افراد رابیکار کردید هنوز هم فقط شعار میدید مردم ديگه فهمیدن که دولت مردان شما اصلا بفکر مردم نیستند وفقط دارن وقت کشی میکنند

    • راد

      ... برین توروخدا ولمون کنید همش جنگ و دعوا چرامث بقیه دنیا نیستین

    • بدون نام

      چرا استعفا دهد.تا سکه ۵میلیون نشه پراید ۱۰۰میلیون نشه خبری از استعفا نیست.

    • بدون نام

      برو عامو فقط شعار

    • بدون نام

      احسنت
      راست میگه دیگه
      هنوز جیبها پر نشده خب

    • مظفری

      آقای روحانی مچکریم ، لطفاً استعفا بده یکی دیگه بیاد شاید وضعیت فاجعه بار جامعه ایران بهتر بشه ، خیلی زحمت کشیدین ، همین میراث برجام برای هفت پشتمون بسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین برجام در حال مرکه هنوز وضع اینه بزار تحریم‌ها اعمال بشه نون واسه خوردن نداریم

    • بدون نام

      مشخصه اروپا پشت کرده به ایران
      و از برجام میخان خارج بشن

    • نمکی

      روحانی استعفا
      جهانگیری استعفا
      آخوندی استعفا
      نوبخت استعفا
      کل کابینه تبخیر و ناامید استعفا

    • سعید

      پشیمونم که بهت رأی دادم و پشیمونتر که چرا رفتم اصلا رأی دادم چون نه اصولگرا و نه اصلاح طلب به فکر مردم نیستند حیف اون ۳ یا ۴ ساعت علافی تو صف انتخابات

    • بدون نام

      آره بمان تا مردم از گرسنگی بمیرن نان نیست بخوریم

    • بدون نام

      آقای عزیز بزرگترین نارضایتی مردم قولهای تو خالی و تکراری که از این دولت می شنوند که شش سال گرفتار آن شدند و مسئولینی که مردمی نیستند و هر شعاری میدهید فقط می خواهید مردم رعایت کنند اگر خودتان همه چیز را رعایت کنید به خدا مردم مشکلی ندارند تمام مشکلات این کشور خودتان هستید با مسو لین خسته و بی روحیه و شاید بی سواد که در یک روز و یک هفته چند تصمیم برای یک کشور می گیرید که انگار یک فرد برای خانواده اش می گیرد خود و تیمت را اصلاح کن همه این مشکلات این کشور حل میشود وقتی یک ریس کشور فقط شعار می دهد و توان یک جابجایی را ندارد که نکند چند سال بعد حزبش رای نیاورد اوضاع کشور از این بهتر نمی شود

    • بدون نام

      مسئولین ما همیشه از افعال آینده استفاده می‌کنند ای کاش در حرف هایشان فعل ماضی هم بود مثلا بگویند فلان کار را انجام دادیم

    • بدون نام

      به آبروی خودت بازی نه کن استعفا بده تادیرنشده

    • ALI

      پس مجلس چکاره است .نکنه چون سلام علیک دارند چیزی نمیکند دست از بچه بازی بردارید

    • بدون نام

      حیفه کابینه دولتی به این خوبی استعفا بده .

      پاسخ ها

      • حسین محمدی

        غلط

    • امیر

      عجب رویی داری بخدا

    • حمید

      اگه استعفا بدی تعجب میکنیم....

    • سعید

      مرگ ونفرین براین دولت
      مرگ وصدلعنت براین دولت
      لعنت ولعنت لعنت کنندگان بردولت ...

    • بدون نام

      خخخخخخ صرفه جویی؟؟
      بروعمو... توواسه یه سفره افطاری درماه رمضان میلیونهاتومان خرج کردی حالاکه دیدی هواپسه ازصرفه جویی حرف میرنی
      درضمن میگی ازاین به بعدوزرابایدماهیانه گزارش بدن یعنی تاحالااینکارونکردن حتمن بایدملت بستوه بیادکه وزرابه خودشون زحمت بدن وگزارش تنظیم کنن
      آفای رئیس جمهوراگه واقعن دلت واسه مردم میسوزه فقط استعفاء بده همین

    • بدون نام

      عزیز باش ولی همانطور که توی توچال لباس رزم پوشیدی با تیمت لباس رزم بپوش و نیروهای خسته و بی فکر و بی اراده و بی روحیه و بی انگیزه را از دور و برت و بهتر از تیمت اقتصادی و غیر اقتصادی دور بریز به قولی پاکسازی کن و نیروی فعال و با انگیزه بیار در تیمت تا مردم ببینند که شما هم به خودت یک تکان داده اید و به فکر ایده های نو هستی و به فکر رای چند سال بعد نیستی و رضایت مردم را به نارصایتی اطرافیانت ترجیح میدهی . بس دیگه شعار آقای روحانی چهل ساله گوشهای مردم پر شده فکر نان کن که خربزه آب است

    • بدون نام

      بابا تو دیگه کی هستی خیلیییییییی پر رویی

    • بدون نام

      ...شما کجای خط مقدمیت شما کجا در کنار مردمی می خواهید بدانید چی هستید غده ای غیر قابل علاج بر پیشانی مردمی همتون مرفه بی دردید.... خدا بزرگه و جواب همه بدیها و کج روی هاتون را می ده بر خلاف مسئولان که خدا را فراموش کردند...ما هنوز زیر سایه خداییم و در پناه او منتظر چوب خدا هستیم تا بر سر چپاولگران فرود آید

    • بدون نام

      خداپشت پناهتان،،رئس جمهور

    • رسول

      جوک سال میگی مگه عزت وابرویی مونده حاجی

    • بدون نام

      یا خدا میخواین باهامون چیکار کنید دیگه که حرف از فشار بیشتر میزنید

    • آرین

      ما باید ما باید ما باید ... بسه دیگه... انجامش بده

    • حسن

      دولتی که استعفا نمی دهد جهادی عمل کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه الان می‌ره بیل میگیره دستش کشتید مارو با این جهادی حهادی

    • بدون نام

      خودت دشمن مردمی

    • بدون نام

      نه تنها به هیچکدوم از وعده های خودت عمل نکردی بلکه برعکس عمل کردی واقعا متاسفم برات که مردم فقط ی برگ رای بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالاپشیمانی که بهش رای دادی

      • بدون نام

        اونموقع بین بد و بدتر بود ولی ای کاش اصلا رای نمی دادیم صندوق ها خالی می‌کنند بعدش هم...

    • بدون نام

      خجالت بکش استعفا نمی‌دی تازه میگی فشار بیشتر هم باید تحمل کنید

    • بدون نام

      روحانی دولت پیر وفرتوت تدبیر وامید شما به یک ریسمان پوسیده متصل است چون وابسته به مادیات است وازعنایات خداوند بی بهره شده است.آقای روحانی مردم شما ودولت بی عرضه تنبل رانمی خواهند....

    • بدون نام

      شما مسئولین ... که فشار نمی‌فهمید چیه بیاید هم سطح زندگی مردم بعد شعار بدید

    • بی غم

      اخه ما چرا نباید ب فکر مردم باشیم برین کشورهای دیگه اسیا رو ببینید چ با خوشی زندگی میکنن اخه چرا

    • بدون نام

      روحانی مشکلات کشور با شعار و حرفه‌ای هیجانی درست نمیشه احمدی نژاد هم همین کارها رو میکرد مردم دیگه گول نمیخورن

    • بدون نام

      جمع کنید این حرف های پوپولیستی رو

    • بدون نام

      فکر میکنید با عوام فریبی و تحریک احساسات مملکت درست میشه کو تدبیرتون که اینهمه شعارش رو میدادید

    • بدون نام

      یجوری میگم من بیکار باید فشار بیشتری تحمل کنم انگار شرایط جوان های بیکار رو درک می‌کنه میدونی بیکاری برای جوان یعنی چی میدونی خانوادش چی میکشن میدونی سفره خالی یعنی چی مگه قبل این شرایط چیکار برای بیکار ها و جوان ها کردید که توقع دارید حالا پشتتون وایسن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خیلی وقته که رای نمیدم

    • بدون نام

      ی دلیل بگو چرا مردمی که زیر بار فشار استخوان شکوندن بعدش تو دهنی هم خوردن باید فشار بیشتری رو تحمل کنن

    • بدون نام

      حیف رای که بهت دادم حداقل اگه به رئیسی رای میدادم توقع همین حرفا ازش بود ولی تو چرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای بابا تو چقدر کامنت گذاشتی،دفعه دیگه هم به هیچکس رای نده تابعدا پشیمان نشی

    • مجید

      این بابا نشسته پشت میزش با اون لباسهای امریکاییش ، فقط حرف میزنه . از گرانی کمرمون داره میشکنه. میوه گران . نان بی کیفیت . گوشت گران. لوازم خانه گران. لباس گران. لب تاب وحشتناک. بابا به خودت بیا ، اینقدر حرف علکی نزن.

    • بدون نام

      یکم امید داشتم با این حرفا ما امید شد

    • محسن

      خخخخخخخخ

    • بدون نام

      تو را خدا بمون اگه بری چکار کنیم.

    • بدون نام

      برکنار میشی...

    • بدون نام

      عجب پررررررووووو

    • بدون نام

      برترین ها چرا حرف ما نمیچاپی ترمز تو هم کشیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      مقل کنه چسبیدن به قدرت مردم تو گرانی فلج شده به جهنم خودشون نجومی حقوق می گیرن
      منظور خط مقدم همون فیشهای نجومیشان هست

    • رهگذر

      همش ما همش شعار مثل همیشه
      مثل همیشه هم ما یعنی مردم
      روحانی متنفرم ازت
      تو امید رو از ما گرفتی
      ...
      من دیگه تو هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم

    • بدون نام

      آقا اشتباه گرفتی
      ما هم منطقه جنگی و موقعیت جنگ رو دیدیم
      اینجا مملکت و محل سکونت و آرامش و ناموس ملت هستش
      نه میدان جنگ

    • بدون نام

      بشری به خود خواهی تو پیدا نمیشه

    • بدون نام

      ما که 5 ساله تحملت کردیم .اینم 3 سال دیگه .به جهنم استعفا بدی

    • علی ممم

      روحانى رو عزل کنن بدتر میشه بهونه یی میشه برا تحریم بیشتر باید دست روحانی رو باز تر کنن چهار پنج قلم اساسی مث گندم شکر برنج روغن رو خود دولت با قیمت مناسب برسونه دست مردم بنزین و اب و برق هم دیگه گرون نکنه همینا خیلی از مشکلات رو حل میکنه ی نون و گوشت رو دولت با قیمت پایین بده ب مردم حتی پایین تر از قیمت خرید خودش. چی میشه مگه

    • بدون نام

      حرفات حرف خوبی هس
      ولی از تو بعیده
      چقدر دلسوزان گفتن تاباینجا نرسیم
      حالاهم دیر نیست ضرر ازهرجا جلوش بگیری منفعته

    • حمید

      میشه بپرسم چرا من هرچی نظر مزارم نشون نمیدین؟؟؟ ای بابا

    • کاوشگر فضایی

      باید عزل بشی تا متوجه بشی که به خاک سیاه نشوندن زندگی مردم یعنی چه ؟

    • بدون نام

      چطور شد حالا که کم آوردی شدیم هشتاد ویک میلیون؟ما تا امثال شمارو داریم احتیاج به دشمن خارجی نداریم

    • بدون نام

      مردم باید با خرید کالای داخلی ، از تولید و اشتغال حمایت کنند و تولید کنندگان هم باید کیفیت محصول خود را بیشتر کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو باوو فقط حرف حرف حرف حرف

    • کارمند

      همه ی دنیا هم که خروج آمریکا ازبرجام را محکوم کنند باز هم چند واقعیت عوض نمیشود
      ۱.آمریکا کدخدای دنیاست
      ۲.اعتماد مردم به دولت به پایین ترین سطح رسیده
      ۳.باحرف زدن چیزی درست نمیشه
      ۴.اگرمسئولین عملاً دست ازفساد برداشتند و فداکاری کردند و این مطلب به مردم ثابت شد همین مردم جانشان راهم فدا میکنند اما.....
      بعیدمیدانم مثل وزیر بهداشت مولتی میلیاردر که گفته الان وقت فداکاری است احدی از مسئولین حاضر به فداکاری بشوند

    • بدون نام

      قدرت انقدر شیرین است که با توپ وتانک هم نمی شود شمارا جدا کرد

    • بدون نام

      لعنت به خاینین وطن وهم وطنان

    • فعال اقتصاد

      اگر همین طور پیش بره به زودی روحانی استعفاش رو امضا میکنه وشاهد افت قیمت دلار وسکه وبیشتر قیمت ها خواهیم بود وبازار وضعیت نسبتا آرامی خواهد داشت ناظر محترم لطفا نظرم رو درج کن

    • باتت

      فقیرم خودتی ... برو ی نگاه ب چند سال پیشت بنداز ببین کجا بودی
      باید استعفا بدی وگرنه مردم دست بکار میشن فساد داره از همه جا بالا میره

    • خونه

      ریس جمهور روحانی ...امریکا و متحدانش با ایران مستقل مشکل دارن میتونی اینو بفمهی یا دوس داری دوباره یواشکی ب بادمون بدی این دفه پا کارت وایمیستیم

    • بدون نام

      جان همه کست برو از دستت راحت شیم

    • جوان بی کار افسرده

      ای خدا فقط همتون حرف میزنید وجالب اینجاست تو حرف ها ...تون فقط تموم تلاش وفکرتون وضعیت اقتصادی ورفاهی مردم بیچاره هست اما در واقعیت وعمل مردم رو به هزار گرفتاری ومشگل ریز ودرشت انداختید بس کنید از خشم خدا ومردم بترسید

    • جواد خان

      وقتی نمیتونی مسائل و مشکلات رو حل کنی ٬ مثل یک مرد شکست رو قبول کن و برو کنار .
      حداقل اینطوری شاید شاید شاید بعدها به نیکی ازتون یاد کنن .

    • بدون نام

      مگه احمدی نژاد استعفا داد که روحانی بده.

    • بدون نام

      برترین ها هر چی نظر موافق چاپ کن ولی زهی خیال باطل ما دیگه خر نمی‌شیم فشار بیشتر رو به خانواده خودتون وارد کنید نه ما بسه دیگه هرچی تحمل کردیم

    • بدون نام

      دوست عزیز احمدی نژاد هرچی بود ادعایی نداشت وجلوی زور گویی آمریکا و اروپا ایستاد ولی این دولت پر مدعا وطن فروشی کرد

      پاسخ ها

      • احمد

        دوست عزیز . شما واقعا توی این مملکت زندگی میکنی ؟؟؟
        ۶۰۰ شغل با مسکن در ارتباط هستن . و الان همه شون اوضاعشون داغونه و این نتیجه ی اقدامات احمدی نژاد هستش .
        که همین یه مورد به تنهایی اقتصاد ۱۰ میلیون ایرانی رو به فنا داده ...

    • محسن

      هر وقت خاک مون کردی استعفا بده

    • علی

      شما یه همه پرسی کن ببین مردم چی میخوان

    • بدون نام

      اقای رییس جمهور متاسفانه شکاف بین مردم و دولت زیاد شده و باعث شده شما را جدی نگیرند شما خیلی بیخیال افکار عمومی شدید یعنی مردم را بحساب نیاوردید .

    • بدون نام

      من فقط یک چیز میدانم. اگر زمان به عقب برگردد باز هم به روحانی رای خواهم داد. ایشان خیلی بهتر از رقبای انتخابی خود بودند. یادمان باشد اگر روحانی نمیشد رئیسی میشد.

    • بدون نام

      دولت شأنش خییلی پایین تر از استعفاست عمو.. باید تعبیدتون کنن به خدا..

    • بدون نام

      ببینید چه خبره که در هر شرایطی دست خودشونه برن یا وایسن هییییی...

    • بدون نام

      درور بر روحانی لعنت بر امریکاه ومنافق بد خواه ملت

    • احمد

      پخش سانسوری و صرفا نظرهای مخالف دولت ، از یک رسانه ! جدای از توهین به شعور جمعی توهین به خود رسانه ست .
      از این رسانه تقاضا دارم که با تغییر کادر فنی یا نظارت خود ، از اینگونه جهت گیری ها جلوگیری نماید .
      رسانه ی بی طرف رسانه ی قابل اعتماد است .

    • بدون نام

      گیلاس نخوری نمیمیری که مشکل ما الان گیلاس نیست

    • بدون نام

      همش حرفه این وسطم چندتا ماموربدبخت وچندتا ازمردم بیچاره نفله میشن دیگه داستان بسه توروخدا بس کنیددیگه طاقت نداریم آقای روحانی آب معدنی روکه خودمون تهیه میکنیم چراباید گرون بشه

    • سعید

      روحانی استعفا

    • داش کلم

      مردم ایران ایا تو مملکت چیز خاصی اتفاق افتاده؟
      بنده در جریان نیستم اگه میتونید به منم بگید

    • بدون نام

      هزارگفتار به نیم کردار نیرزد حسن آقاخجالت بکش

    • بدون نام

      من فقط کلید روحانی رو میخوام شاه کلیدشو

    • بدون نام

      حسن جان کلید را چه کردی کلیدت رو اماده کن قفلها رو باز کنی البته زیادی رو باز کردی بقیه رو هم باز کن

    • M

      ازبد بدتر من به هیچکدام رای ندادم
      یعنی هیچ وقت گول نخوردم

    • بدون نام

      شما جیب ما رو نزنید، بقیه اش پیش کش...

    • T

      مشکل روحانی این بود که اروپا توان مقابله با ترامپ رو نداره به فرض همین الان استعفا بده ایا مشکل فشار هایی که ترامپ قول داده حل میشه ؟؟؟

    • بدون نام

      یا کار بدون وقفه و مستمر و کارامد یا استعفا

    • بدون نام

      تنها یک راه وجود داره:
      باید از رهبری حمایت کنیم و یک صدا عزل رئیس جمهور رو از ایشون بخوایم.
      رهبر به تنهایی چنین کاری نخواهند کرد چون می خوان تا آخر به رای 24 میلیون نفر احترام بذارن.
      از مجلس حرکتی نخواهد شد.
      فقط همین راه رو داریم.

    • بدون نام

      آقای روحانی فقط بفکر مردم خصوصا قشر مستعضف باش که دیگه نه نایی دارند نه نانی در سفره .یه سری کالاهای ضروری را مثل گذشته کوپنی کنی بهتره .دوما جلوی آن ۱۳۹۸قلم کالا را که واجب نیست قاچاقی وارد میشه جلوش را بگیر..ارزانی بهترین راه حل برای مردم است .کالاهای ضروری هر روز گران میشود انگار هرکی هرکیه با جرایم سنگین جلوی دلال ها را بگیر.مردم اژ شما انتظاراتی دارند .فقط ارزانی میخوایم

    • نجیب زاده

      از ماست که بر ماست
      یک کشور داغون
      مردم داغون
      واقعا چرا باید برای امریکا مهم باشیم؟
      چرت نگید

    • بدون نام

      تا بیشتر از این آبرو و حیثیت خود و کابینه رو نبردی
      خودتو بکش کنار و کار را تمام کن
      و کار را بسپار به دست کار دان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاردانی نیست قحطی رجاله یه مشت بی وجدان بی سواد

    • بدون نام

      بازگشت به مردم و مردم را بصورت واقعی وارد گود کردن تمامی مسائل را بتدریج حل می کند.شک نکنید

    • بدون نام

      اقاي روحاني چند روز پيش در يكي از سخنراني ها اعلام كردم كه تمام كمك هاي ما به عراق و سوريه پول لازم داشت و تمام و كمال اين پولها را ما داديم در واقع خواست بگه تمام مشكلات و سر من خالي نكنيد .....

      ...
      220 ميليون ارز دولتي دادن براي گوشي فقط 75 ميليون گوشي وارد شده اونم با قيمت دلار ازاد به مردم فروختن ..................
      البته عدم مبارزه با فساد خود دلايلي دارد يكيش اينه كه مفسدان اكثرا وابسطه و از خودشون هستند !!!

    • بدون نام

      هيچ بدي نرفته بهتر جاش بياد هميشه بدتر بجاش اومده

    • بدون نام

      به نظر بنده اول بايد كشف كرد اين مشكلات فعلي ناشي از كجاست بعد بايد ديد كه حلش در اختيار دولت هست يا نيست ...............

    • بدون نام

      مشكلات موجود ناشي از سياستهاي خارجي كشور است اونم ....

    • بدون نام

      روحاني با تيمش يكي موثر ترين افراد در بهبود روابط خارجي ايران بودند يادتون رفته روابط خارجي و وجه ما در دوران احمدي نزاد در جهان چگونه بود

      پاسخ ها

      • علی

        همین تفکر فندقی امثال تو مملکتو نابود مرده

    • بدون نام

      تا زماني كه روابط ما با ابر قدرتهاي جهان بد باشد اوضامون همينه ....

    • بابا پنجعلی

      به قول بابا پنجعلی همش الکیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه

    • بدون نام

      روحانی استعفا

      روحانی استعفا

      روحانی استعفا

    • بدون نام

      آقای روحانی .مردم دارن با این اقتصاد .نابسامانی که شما و دولتتان برایشان فراهم کردید. می سوزند...شما و دولتتان دلال .وارد کننده .صادر کننده هستید... نمونه آن میوه هندوانه قبل ماهه رمضان کیلویی 600 تومان بود. دلار را بردید بالا .میوه را صادر می کنید به دلار پول آنرا میگیرید .بعد داار را توسط دلالهای کیفی خودتان به مردم میفروشید..تا کی صبر مردم هم حدی دارد. شما واعضای دولتتان دارید مردم را می چاپید.خجالت هم خوب چیزی هست. حالا با بوسیدن دست مختلفان خودتان ..نان بر سفره های مردم خواهید آورد.

    • بدون نام

      روحانی که میگه من نماینده کل مردم هستم فقط نماینده یه عده ای هست چون نصف بیشتر رای دهندگانش

      پشیمان هستند

    • ح

      من مرغ طوفانم

    • انصاری از هرات

      انشا الله موفق میشوید زنده باد روحانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو رد کارت قناری

    • بدون نام

      هزینه اون پلاکارد شکم چند نفر رو سیر میکنه.

    • حمید وفا

      اقای روحانی تو مصداق مثلی هستی که میگه کشتی گیر بازنده از دوباره کشتی گرفتن خسته نمیشه !! شما باختی بدم هم باختی چرا کوتاه نمیای اقتصاد و نابود کردین چیزی به اسم مردم و ملت برای خودتون گذاشتین چرا خودتو گول میزنی میخوای بفهمی مردم چقدر دوستت دارن بدون محافظ بیا بین مردم بنظرت نتیجه ی اینکار چیه ؟

    • سعید

      بابا وجدان هم خوب چیزیه ملت رها کردن مردمو بیچاره کردند

    • بدون نام

      احسنت.گل گفتی.فرار رو به جلو....به پیش.....

    • عمار

      خدا نابودتان کند که با کلیدت مردم را گول زده ای

    • بدون نام

      خط مقدم نمیده پشت به دشمن رو به الفرار

    • محسن

      میدونید چرا کشورهای دیگه مردمشون ناراضی نیستن و پشت دولتشون هستن، چون دولت حق مردم رو نمیخوره! من هم خودم یتیم بودم هم خانومم، با یه بچه شیرخشکی اونوقت دولت یارانه مارو قطع میکنه، اینقدر متنفر شدم که دیگه رقبت نکردم برم بگم چرا قطع شد؟ ....

    • بدون نام

      دولت استعفا معلومه نمیده چون هنوز با این اوضاع هستن چن درصد از مردمی که به زور سرپا وایسادن
      باید اونارم بزنه از پا بیفتن
      کشور که کلا نابود شد از هر لحاظ ول میکنن میرن و مردم می مونن و بدبختیهاشون
      فعلا زوده نرید

    • محسن

      ما تو مملکتی زندگی میکنیم که هیچی کم نداره ، نفت داره، گاز داره، اورانیوم داره، طلا داره، سنگ داره، خاک حاصلخیز داره، چهار فصل رو در همه ماهای سال داره، آب و چشمه و برف هم اگه توی محیط دست نبرن داره، نخبه داره، شجاع داره، با غیرت داره، تنها چیزی که نداریم عدالت بیطرفانه برای همه افراد ملت، خرج شدن صحیح بودجه در جایی که باید خرج بشه در آخر ارتباط با همه دنیا با سیاست داشتن در راستای نفع داشتن برای کشور عزیزمان، به امید سربلندی ات ایران
      لطفا مردم را از شرق و غرب نترسانید من بعنوان یه بختیاری تا اخرین قطره خونم در برابر دشمنان برای حفاظت از مردم سرزمینم خواهم ایستاد، شهیدان وطن همیشه زنده اند.

    • مهسا

      شماهایی که میگید ما حمایت میکنیم روحانی رو ....چندسال دیگه رای میدید دوباره به همچین رئیس جمهوری ؟

    • بدون نام

      فعلا دولت بی عرضه و بی کفایت تو با مدیران بی لیاقت و بی عرضه ات بیشترین ضربه و فشار رو به مردم زدند، خیلی وقیح و گستاخید که با کمال پررویی اینطور صحبت میکنید ، نکنه این وضعیت مصیبت وار و فاجعه وار مربوط به دولت قبله ، که دولت قبل هم خودت بودی، بجای رسیدگی به مشکلات آقا رفته توچال...

    • چوئبده -آبادان

      الله اکبر الله اکبر
      ما اب نداریم بریم دستشویی داریم از دستمال کاغذی استفاده می کنیم
      اب نداریم بریم حمام
      اب نداریم وضو بگیرم
      اب نداریم بخوریم
      اب نداریم ظرفها رو بشویم
      الله اکبر اب نیست کسی نیست به داد ما برسه
      لعنت بر مسئولین لعنت بر مسئولین
      کسی نیست به داد ما برسه ما از غزه بدتر شدیم
      از یمن بدتر شدیم
      الله اکبر
      کدوم مسلمان کو مسئولین یک روز وزیر نیرو اومد اب لوله رو باز کردن
      کدام حاکم این چنین با ملت اینکار میکنه
      فقط تبلیغ
      الله اکبر الله اکبر اب نداریم تنم اب بزنیم
      لوله ها خشک خشک
      کسی نیست به داد ما برسه
      اب نداریم در بدترین شرایط داریم زندگی میکنیم
      اب معدنی دونه ای 60000ریال داریم میخریم
      بشکه 20لیتری 35000ریال

      چرا کسی نیست به مردم توجه کنه کسی نیست به داد مردم برسه ابادان چوئبده اروندکنار و حومه کربلا شدن

    • ایرج

      افرین عجب سخنان زیبایی اقای ریئس گفتن ..دلم کباب شد برای ایشان چقدر غصه نان شب مردم را میخوره .از غصه رفته توچال برای مردم گریه کردن که کسی ایشان را نبینه ..بابا خجالت هم چیز خوبی بخدا البته برای اهلش ....

    • بدون نام

      چطوری نگران نباشیم فقگ تو بگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج