۷۳۹۲۶۸
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

ایمانی: دیگر نباید استعفای دولت مطرح شود

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ترمیم کابینه با نیروهای اصولگرا یا اصلاح‌طلب اهمیت ندارد، مهم این است که رئیس‌جمهور به این نتیجه برسد نتیجه کار تیم کنونی اقتصادی مساوی با ناکارآمدی و تنش‌های شدید اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی شد.

نامه‌ نیوز نوشت: تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ترمیم کابینه با نیروهای اصولگرا یا اصلاح‌طلب اهمیت ندارد، مهم این است که رئیس‌جمهور به این نتیجه برسد نتیجه کار تیم کنونی اقتصادی مساوی با ناکارآمدی و تنش‌های شدید اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی شد.

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است: همه باید در این اوضاع حامی دولت باشند و حرفی از استعفا یا استیضاح رئیس جمهور نزنند اما روحانی نیز نباید یک طرفه مسائل را ببیند و انتظار داشته باشد همه برای دولت او مایه بگذارند اما دولت در سیاست ها و ترکیب مدیران ارشد اقتصادی خود اصلاح و ترمیمی را اعمال نکند. مشروح مصاحبه را در ادامه بخوانید.

آقای روحانی در جمع مدیران اجرایی اعلام کرد «دولت استعفا نمی دهد، اگر کسی فکر میکند دولت کنار می رود اشتباه فکر می کند،تا پای جان تا روز آخر دولت می ایستیم و سه راه هم پیش رو نداریم، یا تسلیم محض آمریکا شویم که امکانپذیر نیست یا جلوی آمریکا مقاومت کنیم اما در عین حال اختلافات مان را در داخل ادامه دهیم که مقاومت ما پرهزینه خواهد شد یا مقاومت کنیم و در این ایستادگی همه کمک کنند.» ارزیابی شما از این صحبت آقای روحانی چیست؟

در وضعیت فعلی باید تمام نیروهای سیاسی، جریان ها، شخصیت ها و همه قوا با اتحاد بسیار زیاد پشت سر دولت باشند و دولت را حمایت کنند و هیچ گونه سخنی دال بر تضعیف یا استعفای دولت یا استیضاح رئیس جمهور نیز نباید مطرح شود. در شرایط فعلی هر کس دیگری هم رئیس جمهور بود باید به شدت مورد حمایت قرار می گرفت تا کشور از این وضعیت عبور کند.

اما گزینه هایی که رئیس جمهور گذاشتند قاعدتا جوابش گزینه سوم است، در حالیکه گزینه دیگری هم وجود دارد و آن اینکه وقتی دولت نیاز به حمایت همه نیروها دارد خودش را به گونه ای تجهیز کند که استعداد عبور از شرایط را داشته باشد.

یعنی آقای روحانی کابینه خود را ترمیم کند؟

یعنی خیلی مسائل از جمله ترمیم کابینه و اصلاح سیاست های اداره حوزه اقتصادی. معتقدم الان مشکل عمده دولت عدم همراهی سایر قوا و دستگاه ها یا کارشکنی منتقدان نیست بلکه به ترکیب کابینه و سیاست های اعمالی دولت بر می گردد بنابراین رئیس جمهور نباید آدرس اشتباه دهد.

رئیس جمهور برای اصلاح کابینه از کدام جناح استفاده کند اصولگرای اقتصادی یا اصلاح طلب اقتصادی بیاورد؟

اصولگرا یا اصلاح طلب بودن اهمیت ندارد، مهم این است که رئیس جمهور به این نتیجه برسد نتیجه کار تیم کنونی اقتصادی مساوی با ناکارآمدی و تنش های شدید اقتصادی و کاهش ۵۰درصدی ارزش پول ملی شد چراکه کاملا سردرگم عمل می کند در همین دوماهه اخیر سیاست های متعددی را اعمال کردند اما معلوم نیست اولی درست بوده یا آخری.

هیچ کدام از اعضای این تیم هم نمی خواهند استعفا دهند. این در حالیکه هنوز تحریم های شدید اقتصادی آمریکا اجرا نشده است، پس اگر بخواهد به اجرا درآید چه می شود؟ تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ باشند و سیاست های متناسب با شرایط روز را اعمال کنند.

یعنی آقای روحانی رفیق بازی را در تیم اقتصادی دولت کنار بگذارد؟

من برای رئیس جمهور تعیین تکلیف نمی کند که رفقایش را کنار بگذارد یا منتقدانش را به کار گیرد. بلکه فارغ از آنکه اعضای تیم اقتصادی دولت چه کسانی باشند، می گویم آقای رئیس جمهور خواهان حمایت همه جانبه از دولت است و این کار هم انجام می شود اما در عوض رئیس جمهور هم باید مسائلی را مدنظر قرار دهد، نه آنکه خواستار مایه گذاشتن همه برای دولت باشد اما خود دولت هیچ تغییری در کابینه و سیاست ها و رویکردهایش انجام ندهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sam

      چرا شاخ فیل شکونده تو ای سه روز گذشته

    • بدون نام

      فقط باید عزل بشه

      پاسخ ها

      • کامبیر

        تو ایران عزلی نیست یاجناب عزرائیل میادمی بره یا خودشان مثل خاوری کل بیت المال رایکجابرمی دارندمی روند.

    • بام

      شمایی که میگی عزل بشه واقای ایمانی دیگر نباید بحثی بشه شما که میتونی کنار بیای ما مردم این وسط به چه کنم کنم افتادیم کجافرارکنیم بریم

      پاسخ ها

      • کارشناس

        حتما شما هم حقوق بگیر این مسعولان بی مسعولیتی.

    • بدون نام

      منم موافقم چون واقعا حیفه برکنار بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج