اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۹۴۳۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فعالان بازار سهام چشم به تصمیمات اقتصادی

امروز بازار سهام نسبت به هفته‌های گذشته با هیجان کمتری مواجه بود. به‌طوری که شاخص کل تنها ۲۰۳ واحد رشد کرد، هرچند که همچنان فعالان بورس به تصمیمات کلان اقتصادی مخصوصا در حوزه ارز و طلا چشم دارند.

خبرگزاری ایسنا: امروز بازار سهام نسبت به هفته‌های گذشته با هیجان کمتری مواجه بود. به‌طوری که شاخص کل تنها ۲۰۳ واحد رشد کرد، هرچند که همچنان فعالان بورس به تصمیمات کلان اقتصادی مخصوصا در حوزه ارز و طلا چشم دارند.

اوایل هفته گذشته قیمت سهم‌ها در بورس اوراق بهادار، روند صعودی را طی می‌کرد و بسیاری از گروه‌ها با صف پایدار خرید مواجه بودند اما در دو روز پایانی هفته روند قیمت‌ها به یکباره نزولی شد و بازیگران بازار سهام برای فروش سهم‌های خود مخصوصا در گروه فلزی‌ و پالایشی‌ به صف ایستادند. این موضوع بعد از التهابات در بازار غیررسمی ارز و تصمیم مسوولان درباره معامله شدن اظهارنامه‌های ارزی صادراتی در بورس تهران رخ داد.

طبق این تصمیم، صادرکنندگان غیر از حوزه پتروشیمی و فلزات می‌توانند اظهارنامه ارز صادراتی خود را در بورس تهران عرضه کرده و آن اظهارنامه‌ها با توجه به قیمت بازار و روند عرضه و تقاضا توسط واردکنندگان که نیاز به ارزهای خارجی دارند، خریداری شود.

اما امروز بار دیگر بورس روند صعودی خود را طی کرد ولی این روند بسیار آرام و همراه با احتیاط بود، به‌طوری که تا یک ساعت مانده به پایان معاملات شاخص کل تا رقم ۱۱۱ هزار و ۸۱۴ واحد بالا رفت اما در ادامه با مقداری کاهش به رقم ۱۱۱ هزار و ۵۲۸ واحدی رسید و درنتیجه نماگر اصلی بازار توانست امروز ۲۰۳ واحد رشد را تجربه کند. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۴۳ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۸ هزار و ۷۴۷ رسید.

شاخص آزاد شناور نیز تنها ۴۲ واحد افزایش یافت و شاخص بازار اول به حدود ۲.۵ واحد افزایش بسنده کرد. در عین حال شاخص بازار دوم با ۱۱۸۲ واحد رشد تراز ۲۲۴ هزار و ۵۴۲ واحدی را تجربه کرد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و نفت بهران سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر افزاینده را برروی شاخص‌های بازار داشتند. اما در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی مبین و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان سعی کردند از روند افزایشی نماگرها جلوگیری کنند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی بیشتر نمادها کمتر از دو درصد نوسان قیمت داشتند و در گروه فلزات اساسی به جز تعدادی از نمادها مابقی نوسان کمتر از دو درصد را تجربه کردند.

اما نماد خودرویی‌ها امروز عمدتا سبزرنگ بود، هرچند که افزایش قیمت آن‌ها به کمتر از یک درصد می‌رسید. در این گروه ۱۷۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به ۲۹۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۹۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۷۶ هزار نوبت داد و ستد بود.

اما آیفکس ۲.۴ واحد افت کرد و به تراز ۱۲۶۷ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۴۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۵۲۹ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج