۷۴۱۲۳۸
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

موانع امنیتی بازگشت ایرانیان به کشور

پروانه سلحشوری در روزنامه ایران نوشت: درشرایطی که ما شاهد شدت گرفتن موج مهاجرت ایرانیان هستیم، منطق حکم می‌کند برای حفظ سرمایه انسانی و اقتصادی کشور در گام اول زمینه این مهاجرت گسترده را از بین برده و جذابیت‌ها و امیدهای ماندن در کشور را افزایش دهیم و پس از آن سراغ برنامه‌ای مدون برای بازگشت ایرانیان باشیم.

پروانه سلحشوری نماینده تهران در روزنامه ایران نوشت:

رئیس جمهوری در سفر خود به اروپا اشاره مهم و درستی به موضوع لزوم استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور داشت. آقای روحانی در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس، ایرانیان مقیم خارج از کشور را سفرای ملت ایران خواند و با اشاره به فشارهای جدید دشمنان بر کشور، از آنان خواست در بیان واقعیت ها و سرمایه‌گذاری و تداوم روابط علمی و تجاری به ایرانیان داخل کشور کمک کنند.

این درست‌ترین موضع درباره قشر بسیار بزرگ ایرانیان خارج از کشور است. قشری که خوشبختانه در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی، تجربی و تکنیکی از معدل بسیار بالایی برخوردار است. ایرانیان خارج از کشور ظرفیتی هستند که در چهل سال گذشته از آن استفاده خاصی نشده است.

مهم‌ترین مانع استفاده از ظرفیت این قشر وسیع نگاه امنیتی به ایرانیان خارج از کشور است. نگاهی که متأسفانه در یکی دو سال اخیر هم تشدید شده است.با وجود دعوت رئیس جمهوری اتفاقاتی در داخل کشور رخ داده و می‌دهد که باعث می‌شود ایرانیان خارج از کشور از خیر سرمایه‌گذاری در کشور و بازگشت به وطن چشم پوشی کنند. دعوایی که به بهانه مدیران دو تابعیتی به راه افتاد یکی از این مسائل بود که به طورغیر مستقیم هشداری برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور به ایران محسوب می‌شد. حجم اطلاعات غلط و غیر واقعی درج شده در این گزارش تأییدی بود بر اینکه سمت و سوی این اقدام کاملاً سیاسی است.

در موردی دیگر عادی شدن اتهام جاسوسی یا همکاری با نهادهای امنیتی کشورهای خارجی به برخی از متخصصان، دانشمندان و سرمایه‌گذاران ایرانی که مسیر بازگشت به وطن را در پیش گرفته بودند هم خود زنگ خطری است که به مثابه یک تابلو ایست مقابل این قشر وسیع عمل می‌کند. با وجود این موانع بسیار بزرگ، بازگشت ایرانیان توانمند خارج از کشور همانند رؤیایی است که براحتی تعبیر نخواهد شد.

مضاف بر این وضعیت باید به مسأله دیگری هم اشاره کرد که با وجود نیاز گسترده کشور به متخصصان، سرمایه‌گذاران و دانشمندان ایرانی در شرایط فعلی نه تنها شاهد بازگشت عمده‌ای در این حوزه نیستیم بلکه می‌بینیم سیل مهاجرت‌ها نیز افزایش یافته است.

در ماه‌های اخیر چند برابر شدن تقاضای خرید ملک در کشورهایی نظیر ترکیه، گرجستان، امارات و... توسط ایرانیان زنگ خطری جدی برای سرمایه‌های انسانی و اقتصادی داخل کشور است. درشرایطی که ما شاهد شدت گرفتن موج مهاجرت ایرانیان هستیم، منطق حکم می‌کند برای حفظ سرمایه انسانی و اقتصادی کشور در گام اول زمینه این مهاجرت گسترده را از بین برده و جذابیت‌ها و امیدهای ماندن در کشور را افزایش دهیم و پس از آن سراغ برنامه‌ای مدون برای بازگشت ایرانیان باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایرانیان خارج کشور با هزار مصیبت رفتن مثلا سویس از دسته شماها الان دوباره بیان که چی

    • پیری

      خانم شما اگه تمایل داری فامیل خودت بیارا یران اتفاقا یکی ازفامیلا میگفت چرااینقدر گرانی در ایران خب شما امیدوار باش تردید نکنید اگر کسی ملکی گرفته ازخود افازده ها وبزرکانن قبول داری

    • بدون نام

      هه. کدوم احمقی میاد ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من که رفتم وراحت شدم بیکا نیستم بحمدالله راضیم پسرم بایه ایرانی ازدواج
        کردوهردوسرکارندخانه هم خریدم باوام صفر
        درصدوخودخانه درضمانت هست خیلی
        خوبه بعدازتاییدمهندس سه روزه وام دادن
        ولی ایران وطنه وطن خوبه ولی بخداذیت
        شدیم ازبیکاری و....سلام ایران

    • ناشناس

      ایرانیان ،مکر مغزه خر خوردن برکردن

    • بدون نام

      ایرانیاکه دارن ازدست افغانیافرارمیکنن اونابیان چیکارافغانیارواخراج نکیدروزورزگارمون سیاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج