۷۴۱۶۴۶
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

صادقی: برخی‌ ندانسته در زمین ترامپ بازی کردند

محمود صادقی گفت: اقداماتی نسنجیده و نپخته و برخلاف مصالح ملی که در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه CFT انجام شد، ضربات بسیاری به کشور وارد کرد و درواقع این دوستان ندانسته در زمین ترامپ بازی کردند.

تابناک: برای از بین بردن اثر متغییر‌های محیطی، نیاز به تغییر کابینه احساس می‌شود؛ باید وزیرانی بر سر کار بیایند که بتوانند در مقابل خواسته‌های رانت خواران ایستادگی کنند؛ وزیران صنعت و اقتصاد را استیضاح می‌کنیمدر هفته‌های گذشته و در جریان بررسی لایحه مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) در مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان مجلس، طومارهایی در جهت مخالفت با تصویب این لایحه در صحن علنی پهن کردند، که سرانجام قرار شد لایحه دو ماه مسکوت بماند.

هم‌زمان با این اقدام نمایندگان در صحن، بازار ارز و سکه که تا حدودی به ثبات رسیده بود، یک‌باره تکان خورد و در همان روز دلار از مرز ۸۰۰۰ تومان و سکه از مرز ۳ میلیون تومان عبور کرد، بسیاری از کارشناسان اقتصادی دلیل جهش در بازار ارز و سکه را متأثر از اقدام نمایندگان در مجلس تحلیل کردند.

این افراد بر این اعتقاد بودند که با این اقدام نمایندگان، ایران بار دیگر در لیست سیاه تحریم‌های بانکی قرار می‌گیرد، و به همین دلیل بود که بازار به این موضوع واکنش نشان داد؛ هرچند برخی از نمایندگان این موضوع را قبول نداشتند و جهش در این بازارها را بی‌ارتباط به موضوع مجلس دانسته‌اند.

با این‌ حال محمود صادقی در گفت‌وگویی در خصوص این موضوع اظهار داشت: اقداماتی نسنجیده و نپخته و برخلاف مصالح ملی که در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه CFT انجام شد، ضربات بسیاری به کشور وارد کرد و درواقع این دوستان ندانسته در زمین ترامپ بازی کردند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: متأسفانه کسی هم پاسخگوی زیان‌های وارده به کشور نیست و توجیه هم برای کار خود آوردند و دقیقاً آمریکایی‌ها هم از این موضع در جهت توجیه جامعه بین‌المللی برای حمایت ایران از تروریسم سوءاستفاده کردند. از سوی دیگر، چند بانک کوچکی هم که با ما کار می‌کردند، این‌ها هم عقب‌نشینی کردند و ما درواقع دچار یک نوع خودتحریمی شدیم.

این نماینده گفت: چند وقت پیش، به یکی از این دوستان که طومارها را در مجلس آویزان کرده بود گفتم: این کار شما باعث شد تا کشور دچار بحران شود؛ اما وی در پاسخ به من گفت: خدا را شکر که اقدام ما این‌قدر اثرگذار بوده است. من از این حرف خنده‌ام می‌گیرد. درست است که برخی‌ دولت مشکل‌ دارند، ولی به ‌هر حال جزئی از مردم این کشور به شمار می‌روند؛ اما می‌بینید که کشور و سیستم بانکی را دچار مشکل کردند.

این نماینده ادامه داد: فعلاً این‌ها ما را چهار ماه دیگر در لیست خاکستری نگاه داشتند. من فکر می‌کنم که برخی‌ها غرضی ندارند اما اطلاع کافی هم از وضعیت ندارند. قرار بود ما جلسه‌ای در این خصوص برگزار کنیم، ولی فعلاً به تعطیلات برخورد کرده و بعد از آن شروع می‌کنیم. البته خود دولت هم کار اقناعی خوبی انجام نداده و حتی بسیاری از موافقان هم از جزئیات آن کامل باخبر نیستند و اگر منتقدین هم حرف جدی دارند، شنیده شود.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: به گمامنم ما نباید به دست خود باعث تحریم خودمان بشویم. باید سریع دوستان توضیح لازم بدهند تا این‌ها قانع شوند. از سوی دیگر، قوای سه گانه تا حدودی در این زمینه با هم هماهنگ شده‌اند و گفته ‌شده که در مورد دو قانونی که در مجلس هست، مشکلی وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چیزی که من شنیده‌ام و به نظر موثق می‌آید، رهبری هم پیغام داده‌اند که منظور ایشان در صحبت‌های اخیر، مربوط به کنوانسیون CFT نمی‌شده و قبلاً هم با برخی از اعضای گروه اقتصادی دفتر رهبری هم شخصاً صحبت کردم. آن‌ها هم گفتند که مخالفتی با این موضوع ندارند و خود لاریجانی هم این موضوع را دو بار در صحن اعلام کرده است. از دفتر رهبری پیغام داده‌اند با دو معاهده کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) و کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی پالرمو مشکلی ندارند و خود مجلس باید در این موارد تصمیم‌گیری کند، که البته پالرمو تصویب شده و باید لایحه (CFT) تعیین تکلیف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو این بازی جنابعالی نوک حمله بودید!!!!

    • بختیاریم

      دانسته این کارو کرده

    • آه ازدست ادمای ..

      راست میگه مثل سکه خران ، ارزخران،ماشین خران
      که همشون مشخص میشه خرند

    • بدون نام

      وبرخی هم دانسته این کار را میکنند .در موردطومارها هم اگر اقتصاد یک کشور با پهن کردن یک طومار به هم بریزد که فاجعه هست .اینها بهانه هست و اصل مطلب بر میگرددبه تصویب fatf که خدای نکرده موقعیت آقازاده ها به خطر نیفتد .ودر مورد نظرات رهبری که بیان فرمودند نیازی نیست چیزی را امضاع کنید که ته آن مشخص نیست وخود مجلس قوانین مورد نیاز را تصویب کند کجای این حرف موافقت بود؟

    • بدون نام

      فعلا که دایش داره با دلارهای عربستان دوباره جان میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج