۷۴۱۹۰۶
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

واکنش فرانسه به احضار سفیرش در تهران

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی با تایید احضار سفیر این کشور در تهران به دلیل حمایت پاریس از گروهک منافقین، گفت فرانسه از این گروه حمایت نمی‌کند، اما این سازمان آزاد است به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

خبرگزاری فارس: دولت فرانسه روز پنجشنبه به احضار سفیر این کشور در تهران واکنش نشان داد و اتهام حمایت از گروهک تروریستی منافقین را رد، اما بر آزادی عمل این گروه برای فعالیت در فرانسه تأکید کرد.

نشست سالانه گروهک منافقین امسال هم با حضور شماری از مقام‌های سابق آمریکایی و اروپایی در شهر پاریس، پایتخت فرانسه، برگزار شد. در پی برگزاری این نشست، وزارت امور خارجه ایران سفیر فرانسه را تأکید و اعتراض ایران نسبت به حمایت پاریس از این گروهک تروریستی را به وی ابلاغ کرد.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی با تایید احضار سفیر این کشور در تهران، به خبرگزاری «رویترز» گفته است که به مقام‌های ایرانی «یادآوری شده است که فرانسه نه از ایدئولوژی، نه از اهداف و نه از فعالیت‌های این گروه حمایت نمی‌کند.»

این منبع افزود: «با این حال، از آنجا که این سازمان از فهرست گروه‌های تروریستی اروپا حذف شده، مانند هر انجمن دیگری می‌تواند تا زمانی که نظر عمومی را مختل نکرده، به فعالیت‌های خود ادامه دهد.»

این هفته همزمان چند کشور اروپایی از جمله اتریش، بلژیک و فرانسه اعلام کردند طرحی برای بمبگذاری در نشست گروهک منافقین را خنثی کرده‌اند. یک دیپلمات ایرانی فعال در سفارت ایران در وین هم در آلمان بازداشت شده است. اتریش در اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی قصد دارد مصونیت دیپلماتیک این دیپلمات ایرانی را لغو کند.

جمهوری اسلامی در واکنش به این حادثه که دقیقا همزمان با سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به اروپا رخ داد، سناریویی برای تحت تأثیر قرار دادن روابط اروپا با ایران توصیف کرده است. دو فرد اصلی که به اتهام حمل مواد منفجره بازداشت شده‌اند، از اعضای خود گروهک منافقین هستند.

رویترز به نقل از یک منبع قضایی فرانسوی نوشته است که بلژیک از پاریس خواسته یک فرد ایرانی‌الاصل را که در پاریس بازداشت شده، به این کشور مسترد کند.

وی گفت: «تحقیقات در جریان است. باید مشخص شود که حامیان واقعی این حمله برنامه‌ریزی شده، چه کسانی بوده‌اند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرانسه همیشه از مخالفان حکومتها , حتی انهایی که عملیات تروریستی انجام میدادنند حمایت میکرده است .

    • کاوشگر فضایی

      این حرف فرانسوی ها مثل این می مونه که : ما فرانسوی ها دزدی نمی کنیم اما از دزد حمایت می کنیم ...

    • بدون نام

      اگه اینجوری پس ما هم به مخالفان فرانسه درکشور ایران باید ازادی بدهیم وبعد بگویم ازادی عمل یک گروه هرکی را با روش خودش عمل کنید بعد ببینید کشورها چطوری بهتون احترام میگذارند

    • بدون نام

      مسخرست
      گروه منافقین تو فرانسه خیلی راحت و در امنیت کامل جلسه برگزار میکنن بعد فرانسه میگه حامی اینها نیست
      بعد قراره فرانسه از برجام حمایت کنه
      دیگه دخل کشور رو آوردن
      به نظر من باید روابط بین الملل ی رو کلا قطع کرد چون همه دارن ضربه میزنن

    • بدون نام

      خدا رسواشون کنه این منافق هارا

    • بهروز

      گروهک ضاله منافقین,پولهای کلانی از عربستان اسرایل وامریکا دریافت میکند,وهمچنین به فرانسه به خاطر اسکانشان پول میدهند تا اهرمی برای دشمنی با جمهوری اسلامی باشند,ولازم است دولت فرانسه قصد اخراج ودستگیری انها را داشت که با مخالفت امریکا قرار گرفت,

    • هموطن

      از دولت ووزارت خارجه خواهانیم که با هر کشوری مثل خود اون کشور برخورد کنن ایران چیزی برای از دست دادن نداره دیگه وقت اون رسیده که جواب بدخواهان این کشورو مثل خودشون بدیم فرانسه خیلی خیانت ودشمنی با ماکرده ودر عوض خیلی هم سود از ما برده یه روزی تاوان این دشمنی ها رو باید پس بدن حرومیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج