adexo3
۷۴۲۰۲۷
۱۷ نظر
۵۰۱۷
۱۷ نظر
۵۰۱۷
پ

جواد یساری: غیرت رزمنده‌ها از ما بیشتر بود

خواننده قبل از انقلاب گفت: بسیاری از کسانی که شهید شدند بچه بازارچه قوام‌الدوله بودند، غیرت اینها از ما بیشتر بود و به جبهه رفتند و شهید شدند. وطن‌دوست‌تر از ما بودند.

خبرگزاری فارس: جواد یساری خواننده قبل از انقلاب که هنوز در ایران حضور دارد، در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه فرهیختگان با اشاره به سالهای وقوع انقلاب اسلامی گفت: یک‌روز به یکی از رفقای هنرپیشه خود گفتم برویم ببینیم در تظاهرات چه‌خبر است. ما آن زمان معروف بودیم و نمی‌خواستیم قاطی جمعیت شویم. اسم هنرپیشه را نمی‌گویم با اینکه به تازگی فوت کرده است. از زیر پل حافظ به آن سو رفتیم و خود به خود وارد جمعیت شدیم و همراه جمعیت شعار می‌دادیم.

وی افزود: با دوربین دستی قدیمی فیلم می‌گرفتند که به تازگی آمده بود. این دوست من با ترس گفت: «آقا جواد دارند از ما فیلم می‌گیرند.» گفتم: «پشت سر خود را ببینید.» به زیر پل رسیده بودیم. همانند موج دریا جمعیت بود. گفتم: شما برای این مردم فیلم بازی می‌کنید و من هم برای همین مردم می‌خوانم. یک چیزی، در این مردم چیزی هست که این همه جمعیت آمده و ما نمی‌فهمیم.

یساری با اشاره به سالهای دفاع مقدس اظهار داشت: همین کسانی که به جبهه رفتند از رفقای من بودند. من مال ایران و مال این آب و خاک هستم. من بچه دروازه‌غار هستم، از آمریکا نیامده‌ام. نیمی از کسانی که شهید شدند بچه بازارچه قوام‌الدوله بودند. غیرت اینها از ما بیشتر بود و به جبهه رفتند و شهید شدند. وطن‌دوست‌تر از ما بودند.

وی ادامه داد: شهید سید مجتبی هاشمی (فرمانده گروه فدائیان اسلام در جنگ) که با دکتر چمران و برای خودش یلی بود، هم‌ورزشی من و هم‌زورخانه‌ای من بود و با او بسیار همراه بودم. خیلی از بچه‌محل‌های من بودند که شهید شدند اما با مجتبی، رفاقتی بیش از حد داشتیم. ایشان یک مغازه لباس‌فروشی داشت که آن زمان استوک‌فروش می‌گفتند، در آنجا ترور شد. در باشگاه پولاد بودیم. بهترین قهرمان‌های دنیا در باشگاه پولاد و در محله ما بودند. تختی، حبیبی، سرداری و... از جمله کسانی هستند که در آن باشگاه بودند.

این خواننده قدیمی در پاسخ به این سوال که مداحی هم کرده‌اید، گفت: خیر. یک روز به ختمی رفتم و گفتند حاج آقا یساری بفرمائید. گفتم: ممنونم. رفت پشت بلندگو که دست مرا بگیرد تا بخوانم. گفتم: «من همه کاری کردم ولی پا در کفش ائمه اطهار (ع) نکردم.» من را بوسید و سرجای خود نشست. الان خواننده‌ها هم مداحی می‌کنند، هم فیلم بازی می‌کنند، هم خوانندگی می‌کنند. نمی‌دانم چه بگویم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس

      عاشق صدات هیتم مخصوصن اهنگ مادر دوست دارم

    • بهمن

      دم شمابچه های قدیمی گرم که واقعاهمتون یکرنگ بودین زنده باشی استاد

    • علی

      چه آدم کثیفیه این دیگه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کثیف خودتی بیشعور !!!

      • هدی

        واقعا برا چی میگی کثیف؟؟؟
        میتونست مثل دیگران بره اونور آب نرفته و ادعایی و طلبی هم نداره وصادقانه میگه غیرت رزمندگان از ما بیشتر است برا چی فحش میدی؟؟

    • بدون نام

      بنده خدااین چندتاجمله راهم نمی گفتی بهتربود،آنهائیکه به جبهه رفتندوشهیدشدند، دنبال مال دنیا نبودند، حالا کسانیکه پشت سرآنهاقایم شده بودند، برروی مزارآنهاقصروبارگاه ساخته اندوبه ریش آنهامی خندند

    • یووه

      تو هم فهمیدی چطور باید نون رو به نرخ روز خورد .افرین
      تازه فهمیدی

      پاسخ ها

      • وطنی

        اقا جواد اول ایرانی است دوم مسلمان زاده است سوم اینکه شرایط در دوران طاقوت اینجوری بود چهارم کسیکه حق ناس نکرده توبه کرده خدا ان را می بخشد انشالله هم جمهوری اسلامی تمام کسانی که درخارج ایران هستنند ضربه ای به مردم و جمهوری اسلامی نزدن برگردن به اغوش گرم وطن . ولی منافقان و دیگر ضد انقلاب در خارج ایران حتی جسدشان نمی توانند به ایران بیاید خائن به اسلام انقلاب ومیهن هستنند.

      • بدون نام

        یووه
        اگر نان به نرخ روز خور بود از همان اول انقلاب میتوانست این کار بکند مثل خیلی های دیگر پس بهتر نفهمیده و نسنجیده نظر ندی

    • بدون نام

      درمورد سید مجتبی هاشمی درست گفتند و اگر فیلمی از شرکت در تظاهرات باشه که باید تجدیدنظر شود!

    • بدون نام

      عشقی عقش

    • احمدی

      عجب روزگاری شده

    • بدون نام

      عجب روزگار ی یادش بخیر

    • بدون نام

      اره این ایرانی که با خون هزاران شهید به این ارامش وسر بلندی رسیده شمای کاباره نشینان و فراری ها وگرین کارتیها امدین میخوایند یک شبه صاحبش شویند کور خواندی داش در این سختی ها کجا بودید .دقیقا کجا.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی‌ها کاباره ای بودندوعده ای هستند که بی شرفند ولی جواد از اول هم با غیرت بودهمه میخوانندند
        ببینآقای اشتری کی بوده از کجاآمده

    • بدون نام

      انشاءالله همیشه سلامت و موفق باشی پهلوون

    • احمدی

      دیگه دیر شده برا این خودشیزینی کردن ها دیگه صدایی نمانده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج