adexo3
۷۴۳۷۶۷
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

پرترافیک‎ترین فرودگاه کشور معرفی شد

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: فرودگاه مهرآباد با ۱۰هزار و ۶۲۸ فروند هواپیما بیشترین نشست و برخاست را در خرداد به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی یک میلیون و ۲۰۷ هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه کشور بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: شركت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران، طبق آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت در خرداد، با انجام ۳۳ هزار و۴۵۱ فروند نشست و برخاست توانسته است این تعداد مسافر را به همراه حدود ۳۷ ميليون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه‌جا کند.

بر همين اساس در خرداد ۹۷، فرودگاه مهرآباد با ۱۰ هزار و ۶۲۸ فروند بيشترين نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جايی نزدیک به یک ميليون و ۲۰۷ هزار مسافر پرترافيك‎ترين فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با ۵۲۶۸ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذيرش نزديك به ۷۳۰ هزار مسافر، دومين فرودگاه پرترافيك كشور و فرودگاه امام خمینی(ره) با ۴۰۶۱ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذيرش بيش از ۵۸۷ هزار مسافر در جايگاه سومين فرودگاه كشور قرار دارد.

پرترافیک‎ترین فرودگاه کشور معرفی شد

در این بین فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذيرش بیش از 11 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از هشت میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از شش میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از كل پروازهای خرداد 97، نشست و برخاست 27 هزار و 766 فروند هواپیماست كه طی آن بيش از سه ميليون مسافر و نزدیک به 22 ميليون كيلوگرم بار منتقل شده‎است.

با توجه به اينكه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در اين بخش نيز اين فرودگاه طبق آمار آمده در بالا، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با 4511 فروند نشست و برخاست، نزدیک به 635 هزار اعزام و پذيرش مسافر و ارسال و پذيرش بیش از چهار ميليون و 600 هزار كيلوگرم بار در جايگاه دوم و فرودگاه شيراز با 2503 فروند نشست و برخاست، اعزام و پذيرش بیش از 231 هزار مسافر و ارسال و پذيرش نزديك به يك ميليون و 700 هزار كيلوگرم بار در جايگاه سوم قرار دارد.

همچنین طبق این آمار سهم پروازهای خارجی خرداد 97، در فرودگاه‎های بين‎المللی تحت مالكيت شركت فرودگاه‎ها، نشست و برخاست 5685 فروند هواپيما است كه طی آن بيش از 773 هزار مسافر اعزام و پذیرش و بيش از 15 ميليون كيلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎است.

در اين بخش فرودگاه امام خمينی (ره) با نشست و برخاست 3993 فروند هواپيما، اعزام و پذيرش بیش از 586 هزار مسافر و ارسال و پذيرش بيش از 11 ميليون كيلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با ميزباني 757 فروند هواپيما، اعزام و پذيرش بيش از 95 هزار مسافر و ارسال و پذيرش نزديك به يك ميليون و 700 هزار كيلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست 292 فروند هواپيما، اعزام و پذيرش بيش از 28 هزار مسافر و ارسال و پذيرش نزدیک به 928 هزار كيلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ارائه این آمار و ارقام در برابر عملکرد فرودگاههای دنیا مایه حقارت و شرمساری است.

    • بدون نام

      لعنت بر فرودگاه مهرآباد که آسایش و سلامت مردم را از بین برده است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج