۷۴۴۷۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کلاس صحبت خوبان

زینب تا یاد داشته در زندگی اش رنج کشیده، پدری نداشته، مدرسه ای نرفته، بیشتر وقت خود را کار کرده تا سفره خانواده اش بی نان نباشد و حالا فهمیده است که با تمام کمبودها و رنج هایش چقدر با استعداد شعر می گوید و داستان می نویسد.

کلاس صحبت خوبان





مجله مهر: زینب تا یاد داشته در زندگی اش رنج کشیده، پدری نداشته، مدرسه ای نرفته، بیشتر وقت خود را کار کرده تا سفره خانواده اش بی نان نباشد و حالا فهمیده است که با تمام کمبودها و رنج هایش چقدر با استعداد شعر می گوید و داستان می نویسد.

پنجشنبه‌ها، هر جای شهر که مشغول دستفروشی باشد سر ساعت خود را به خانه ایرانی مولوی می رساند تا در جمع "صحبت خوبان" حاضر شود. جایی که در آن خبری از درد و رنج های کودکان کار نیست. آنها اینجا می آيند تا از دردها و رنج هایشان بنویسند و بسرایند و سبک بشوند؛ شاید از کنار همین جلسه‌ها چند سال بعد شاعران و نویسندگان جوانی ظهور کنند که امروزشان شباهتی به گذشته ای که با خاطرات دستفروشی و کارهای سخت کارگاهی گذشته نداشته باشد.

کلاس صحبت خوبان

من عطار، تو شیخ بهایی

بهانه را جمعیت مستقل امداد دانشجویی- مردمی امام علی(ع) جور کرده. در یکی از اتاق های خانه ایرانی مولوی در حوالی میدان محمدیه که مدت هاست برای حمایت از کودکان کار و خیابان و زنان بی سرپرست و بد سرپرست به راه انداخته است. بچه ها دور تا دور هم روی یک قالیچه نشسته اند و برگه های سفید و مداد جلوشان چیده شده و با دقت به حرف‌های معلمی که از مولانا و سعدی و خیام می گوید گوش می دهند.

اینجا شاید بشود گفت اولین کلاسی است که به طور اختصاصی با برنامه ریزی دقیق برای کشف استعدادهای نهفته کودکان کار و محروم از تحصیل و فارغ از یک شناسنامه کوچک بر پا شده و دارد هر روز برای خود به دور از چشم محافل ادبی مشهور، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان رنج کشیده ای را کشف و آموزش می دهد.

کلاس صحبت خوبان به صورت ترمیک برگزار می شود و هر ترم آن هفت جلسه دارد. شیوه برگزاری کلاس معمولا به این شکل است که داستانی از یکی از شخصیت های برجسته ادبی مثل مولانا، عطار، حافظ و...در کلاس اجرا می شود سپس خالق اثر به بچه ها معرفی می شود. مثلا اگر قصه از عطار باشد از بچه ها پرسیده می شود که چه کسی دوست دارد عطار کلاس باشد و در این کلاس یاد این شاعر را زنده کند؟

کلاس صحبت خوبان

افراد معمولا تمایل دارند تنها در غذا رسانی به خانواده های نیازمند کمک کنند. درست است که غذا نیاز اولیه است وباید تامین شود و درصد عمده کمک ها به‌ آن تعلق می گیرد، اما اگر به نیازهای روحی و فرهنگی کودکان رسیدگی نشود آینده روشنی در انتظارشان نیست. شعر زینب از شاگردان کلاس

این روزهای تلخ می رود و روزی می رسد
که کسی در دنیا نمی ماند که غمگین باشد
من رویا دیدم که همه زجرها به خنده تبدیل می شود
این یک رویا نیست
ما آینده دنیاییم
باید دنیایمان را از غم و بدبختی و آوارگی نجات بدهیم
من خارق العاده خواهم شد
من مثل یک روح از دیوارها خواهم گذشت
و می بینم که غمی در دنیا نمی ماند

شماره روابط عمومی مرکزی جمعیت امام علی ۲۳۰۵۱۱۱۰ و ۲۳۰۵۱۷۰۹ می باشد، لطفا برای هرگونه اطلاعات بیشتر و یا هماهنگی برای کمک با این شماره تماس بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج