adexo3
۷۴۵۶۰۹
۲۴ نظر
۵۰۰۸
۲۴ نظر
۵۰۰۸
پ

ممنوعیت آموزش به دانش آموزان با زبان محلی

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برخی مناطق مشاهده شده است با زبان محلی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود که این موضوع بسیار خطرناک است زیرا بچه‌ها زبان محلی را در خانواده فرا می‌گیرند پس باید زبان رسمی کشور را در مدرسه بیاموزند.

خبرگزاری فارس: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان اصفهان در جمع معاونان آموزش ابتدایی و مسؤولان آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور اظهار کرد: معاونین آموزش ابتدایی در استان‌ها نقش تنظیم کننده کیفیت آموزشی در مدارس را برعهده دارند و به نوعی تضمین کننده کیفیت هستند.

وی با بیان اینکه مدرسه امروز به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت در دنیاست، ادامه داد: متأسفانه به جای شکل گرفتن دانش‌آموزان، خود ما به آنها شکل می‌دهیم و این یکی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت ماست.

بطحایی اضافه کرد: مدرسه، موجود زنده‌ای است که باید از محیط خود تعذیه کند و منتظر تغذیه از ستاد نباشد و این مهم در راستای تفویض اختیار به مدارس محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: رقابت‌های فردی در مدارس، تعداد محدودی از دانش آموزان که برگزیده می‌شوند را خوشحال و صدها نفر دیگر را تخریب می‌کند؛ بنابراین هرچند رقابت فردی مزایایی برای افراد شرکت کننده دارد اما در سال‌های اخیر چنان به رقابت‌های فردی مخصوصاً در دوره ابتدایی پرداخته شده که تربیت را از مسیر اصلی خارج کرده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دولت دوازدهم سنجش مستمر صلاحیت‌های مدیران و حذف رقابت در دوره ابتدایی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق مشاهده شده با زبان محلی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود این موضوع بسیار خطرناک است زیرا بچه ها زبان محلی را در خانواده فرا می‌گیرند پس باید زبان رسمی کشور را در مدرسه بیاموزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ابتدا زبان محلی باید اموزش داده شود بعد زبان رسمی چون تو اکثر موارد مفاهیم اصلی اموزش از طریق زبان مادری بهتر انتقال داده میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی این به خود اون دانش آموزا آسیب میزنه
        تمام سیستم اداری کشور و برترین دانشگاه ها به زبون فارسیه و اگه اون دانش آموزا این رو یاد نگیرن به صورت کامل به ضرر خودشونه
        یه چیزی شبیه اینکه همه باید انگلیسی یاد بگیریم برای اینکه زبان جهانیه اینم همونه

    • بدون نام

      خطرناک تو و این افکار شوونیستی ات میباشد.
      مشخصا آسیمیلاسیون از آموزش و پرورش باید شروع بشه و تو کاملا رفتی تو بحرش که از اسلافت عقب نمونی.

    • بدون نام

      البته آنچه بچه ها درخانه زبان محلی را فرا میگیرند جزو لسان محاوره ای و ادبیات شفاهی است نه اصول آموزش وادبیات کتبی و گرامری..زبان روسی سخت را هم پیشنهاد داده بودند خوب بود زبان انگلسیی از اول ابتدائی تا پایان متوسطه بعنوان زبان دوم وتجاری وسواد بین المللی مثل پاکستان آموزش داده میشد خیلی از دانش آموخته گان مقاطع کارشناسی وارشد مشکل در صحبت کردن اولیه به این زبان دارند که برای کشوری مثل ایران یک نقیصه و کاستی بشمار میرود همیشه که مترجم ودیلماج در دسترس نیست!

    • s.parchyan

      موندم تو کارتون یعنی چی الان یکی بیاد به من فوق لیسانس بگه عربی به چه درد منه بیکار میخوره در حالی که مجبورم به زبون آذری صحبت کنم چون مجبورم برا کارگری

      خدا لعنتتون کنه

    • بدون نام

      نژاد پرستی شاخ و دم نداره بعد میگیم ترامپ نژاد پرسته

    • بدون نام

      اقای وزیرخیلی حرف بجایی فرمودند. اره بایدزبان رسمی اموزش داده شود. ولی میخام بگم اقای وزیر به جان مادرتون منو معاف کنین چون باهمین زبان محلی به زور توضیح میدم چه برسه به رسمیش.

    • جمیل م

      زبان شناسان و روانشناسا ن معتقدند ,کودک قبل از آموزش زبان مادری نباید هــیچ زبان دیگری یاد بگیرد .بر این روال یادگیری مفاهیم برای او عمیق تر و ساده تر می شود. اما توجامعه ما کارها برعکس هستند . کشورهای اروپایی واسکاندیناوی برای کودکان مهاجرکشور ما تدریس زبان مادری قبل از رفتن به مدرسه را الزام کرده اند.

    • بدون نام

      سست کردن باورهای ملی و تقویت باورهای محلی در اموزش وپرورش 'مجلس ........باعث گسست وحدت ملی در کشور شده است .

    • رضا

      اینکه آقای وزیر میفرمایند بسیار خطرناک است ولی افسوس که چنین افرادی سکان یک وزارتخانه حساس را بعهده گرفته است.

    • بدون نام

      متاسفم برای این طرز تفکر ، زبان مادری ، قواعد و اصول آن مهمترین بخش زندگی هر فردیه، زبان رسمی زبان بیان احساس درونی نیست ، توجه داشته باشید که ایران با زبان های مختلف قشنگه نه با یک زبان واحد که احساسی در اون نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای وزیر واقعا باین افکار متاسفم امام جمعه محبوب تبریز جواب شمارا داده من اضافه میکنم اگه واقعا به زبان فارسی علاقه داری سعی کنید اینهمه کلمات خارجی جاگزین نشه اگه بنویسم مثنوی هفتاد من کاغذ میشه .

    • سوته دل

      من دوره راهنماییم بابام ماموریت داشت ماکو مارو هم برد متاسفانه معلم های ما به آذری صحبت میکردن اونسال با ۴تا تجدید رفوضه شدم از خاطرات بد من مونده توی ذهنم

    • بهرام

      آیا این برخلاف کنوانسیون حقوق بشر نیست؟آیا در قانون اساسی جمهوری اسلامی طبق اصل پانزدهم آموزش به زبان مادری همه قومیتها اشاره نشده است؟وقتی دولت خود از اجرای قانون اساسی خودداری میکند دیگر از مردم چه انتظاری باید داشت؟

    • علی

      خدایا چه گناهی کردیم که در این مملکت به دنیا اومدیم که حتی از کمترین حقوق اولیه هر انسان که همانا آموزش و تدریس زبان مادریست محرومیم تا چه برسد به حقوق ثانویه خود؟!

    • بدون نام

      درسته. ما از بچگی زبان محلی را بلد بودیم. ولی اگر در مدرسه فارسی یاد نمی‌گرفتیم در ادامه تحصیل و شغل دچار مشکل می‌شدیم. زبان مشترک ملی باید به همه آموزش داده باشد. انصافا هم آموزش زبانی که فقط در یک یا چند شهر کاربرد دارد فایده ای ندارد. اگر بنا بر آموزش زبان دوم است، زبان انگلیسی باید بهتر و بیشتر آموزش داده شود که در جهان امروز لازم است

    • بدون نام

      حرفه درستی است.
      دوازده سال درس خونده هنوز بلدنیست فارسی صحبت کند.باید زیر نویس کنند

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      بفرمایید اینم از وزیر آموزش و پرورش ماست

    • علی جاده

      لطفا به آقای جهانگیری هم گوش زد کنید میگویند من استاد دانشگاه هستم بعد به بلوچ میگویند بولوچ خوب دانش آموزان باید کدام را یاد بگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آقای وزیر از شما انتظار نداریم این حرف را بزنید.سخن رهبر معظم را آقای آل هاشم یاد آوری فرمودند .اگر خواستید در خانه هم به زبان محلی صحبت نکنیم!!!

    • بدون نام

      درود به شرف وزیر آموزش پرورش

    • معلم ادبیات ایرانی

      سلام ! با توجه به اینکه ایران دارای اقوام مختلف است، تنوع و گوناگونی زبان نیز در آن فراوان است و از عناصر مهم هویتی هر قوم محسوب می شود...بهتر است طبق قانون اساسی یک زبان معیار و استاندارد ( زبان فارسی یا بهتر است بگوییم زبان ایرانی یا همان فارسی کتابی که از روز اول در مدرسه یاد می گیریم و مربوط به هیچ ناحیه ی جغرافیایی خاصی نیست و حتی زبان پایتخت هم نیست ، به عنوان زبان آموزش از ابتدایی تا دانشگاه از آن استفاده کنیم که در حال حاضر از همین رویه استفاده شده است و هیچ مشکلی هم نداشته ) و البته باز هم طبق قانون اساسی توجه به ادبیات و زبانهای بومی و محلی هم در کنار آموزش زبان رسمی توجه شده است. در کل زبان ایرانی یا همان فارسی کتابی به عنوان زبان واسطه ای همه اقوام ایرانی تقویت شود . زیرا در باعث وحدت وهمبستگی تمام اقوام مختلف کشور است و زبان در ایران به منزله نخ تسبیح همه مهره ها ست،

    • بدون نام

      در تمام دنیا تدریس به زبان مادری ممنوع می باشد و اقوام فقط صحبت به زبان مادری دارند نه تدریس در قانون اساسی ایران هم تدریس ادبیات زبان مادری مجاز است نه تدریس به زبان مادری. این دو با هم فرق دارند. درود بر شرف وزیر اموزش پرورش

    • ایرانی

      این تعصب های کورکورانه باعث ازهم گسیختگی کشور می‌شود. اینکه وزیر محترم گفته باید به زبان فارسی در مدارس، آموزش داده شود، یک دستور ملی است و مخالفت با آن حداقلش، تعصب ومخالف با ملیت است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج