۷۴۸۰۴۵
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بیانیه ۴ پیام‌رسان ایرانی سروش، گپ، ایتا و بیسفون

ادامه فعالیت هاتگرام و طلاگرام تعیین تکلیف شود

چهار پیام‌رسانی ایرانی در بیانیه‌ای اعلام کردند، با انسداد تلگرام روزانه ۵۰۰ هزار نفر در پیام‌رسان‌های داخلی نام نویسی کردند که با ظهور دو نسخه غیر رسمی تلگرام جریان مهاجرت آسیب دید.

خبرگزاری فارس: چهار پیام رسان ایرانی سروش، گپ، ایتا و بیسفون در بیانیه مشترکی از مرکز ملی فضای مجازی خواستند، تکلیف تداوم حضور یا عدم حضور دو نسخه غیر رسمی تلگرام (هاتگرام و طلاگرام) را روشن کند.

در این بیانیه اعلام شد، با تصمیم کشور مبنی بر رفع انحصار از پیام رسان‌های خارجی و جلوگیری از خروج اطلاعات کاربران فضای مجازی از کشور، پیام‌رسان‌های داخلی در جهت تقویت زیرساخت‌ها و ارائه خدمات هرچه بهتر به کاربران تلاش مضاعفی را در دستور کار خود قرار دادند.

جریان مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی پس از خروج کانال‌های پرمخاطب از تلگرام سرعت گرفت و با انسداد تلگرام، روزانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در پیام‌رسان‌های داخلی ثبت نام می‌کردند و در این مسیر وزارت ارتباطات با انجام تکالیف قانونی خود (مندرج در سند مصوب شورای عالی فضای مجازی) در قبال پیام رسان‌ها، با ارائه وام و امکانات تخصصی، در فرآیند شتاب‌گیری این صنعت دانش‌بنیان، با پیام‌رسان‌های داخلی، همراهی مطلوب و صمیمانه‌ای داشته است.

متاسفانه این مهاجرت با ظهور دو پوسته غیر رسمی تلگرام که مجهز به فیلترشکن داخلی بودند، به شدت آسیب دید. علیرغم تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عدم اجازه فعالیت این دو پوسته و همچنین دستور قضایی برای مسدود شدن کامل فعالیت تلگرام در کشور و مصوبات شورای عالی فضای مجازی، مشخص نیست با کدام مجوز و از چه طریقی این دو پوسته تلگرام (که مانع رشد پیام رسان‌های داخلی شده‌اند) به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

البته اجرا نشدن تکالیف سایر دستگاه‌ها در مصوبه شورای عالی فضای مجازی در مورد پیام‌رسان‌های داخلی همچون ارائه خدمات پرداخت از طرف بانک مرکزی، جوسازی برخی نمایندگان مجلس در مورد پیام‌رسان‌های داخلی و عدم مهاجرت جدی دستگاه‌ها به پیام‌رسان‌های داخلی نیز از عوامل عدم رشد سریع پیام‌رسان‌های داخلی است.

اکنون که پیام‌رسان‌های داخلی توانمندی و ظرفیت برای پوشش نیاز کشور و فراتر از آن را فراهم کرده‌اند، از مرکز ملی فضای مجازی و دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم تا بسیار شفاف سیاست کشور در مورد حضور یا عدم حضور تلگرام و پوسته‌های غیرسمی (هاتگرام و تلگرام طلایی) را مشخص کند.

به نظر می‌رسد، وجه المصالحه قراردادن موضوع پیام‌رسان‌های داخلی در مناقشات سیاسی باعث صدمه به مسیر رشد این صنعت دانش‌بنیان می‌شود و باید از آن به‌شدت پرهیز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیری

      حالا یه چیزی من بگم که مدیر پیام رسان سروش خودش امده توتلگرام بعدا چرا همش از ما زورداربن یعنی شما مشکلتون برسر تلگرام همین تلگرام طلاییم ازبس حرفش زدین الان چند روز بازی در میاره

    • نجیب زاده

      من نمیفهمم چه اصراری به این همه محدودیت برای مردم بدبخت دارید؟ از نظر اقتصادی نابودشون کردید از نظر ازادی بیان هم نابود کردید، این یه تلگرام بود ک کمکی هم برای فعالیت اقتصادیم بود نابودشون کردید. این یعنی ظلم

    • بدون نام

      به زور کسی داخلی میره تا اینا بیانیه دادن

    • سید

      این دو هم فیلتر بشن باز مردم از شما استفاده نمیکنن

    • سلام سانسورچی

      اینم شده حکایت زورگیری شرکتهای خودروسازی کشور که یا مشتری بدبخت از ما باید خودرو بخره یا باید پای پیاده گزکنه.شما اگه جربزه و لیاقت دارید رشد میکنید و نیازی به زور و سد کردن انتخاب کاربرا ن ندارید.

    • بیخیال

      دروغ پشت دروغ 500 هزار نفر روزانه کاربر جدید خخخخخخخخخ
      تلگرام هم 500 هزار کاربر جدید بصورت روزانه دریافت نمی کنه اونوقت پیام رسان جاسوسی سریش چنین چیزی داشته!!!!!!

    • سلام

      ... مردم پیام رسان داخلی نصب نمیکنن.

      فقط بلدین دروغ بگین

    • آرین

      حضور تلگرام چه منافاتی با شما دارد
      خیلی بد است که میخواهید با حذف رقبا مردم را مجبور کنید و انحصار پیامرسان ها را در دست بگیرید
      ما این اجازه را به شما نخواهیم داد
      ننگتان باد

    • بدون نام

      همه ازتلگرام اومدن پیام رسان ایرانی ولی وقتی تفاوت را دیدن بازازتلگرام استفاده میگنن...فکرمیکردیم پیام رسان ایرانی جالب باشه...افتضاحند

    • بدون نام

      دروغ دروغ دروغهای شاخدار وعوام فریبی وغارت بیت المال وگرانی وبیکاری ودزدی واختلاس میلیاردی وحقوقهای نجومی وفحشا وفسادوبدبختی وتجاوزوخودکشی واسیدپاشی ووووووبرای مردم=البته خلایق هرچه لایق

    • بدون نام

      این پیام رسان داخلی با این سرعت پایین چی میخوان از ملت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج