۷۴۸۰۴۹
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

تاثیر تعرفه‌های آمریکا بر قیمت خودرو

گروه‌های تجاری می‌گویند: تعرفه‌های آمریکا می‌تواند قیمت خودرو را سالانه،۸۳ میلیارد دلار بالا ببرد.

خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پنج‌شنبه، گروهی از نمایندگان خودروسازان مهم آمریکا، به وزارت تجارت آمریکا می‌گویند که تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر واردات خودرو و قطعات آن، قیمت خودرو‌های آمریکا را سالی ۸۳ میلیارد دلار افزایش می‌دهد و صد‌ها هزار شغل را از بین می‌برد.

اتحادیه‌ای از تولیدکنندگان اتومبیل که اعضای آن شامل جنرال موتورز، فولکس‌واگن و تویوتاموتور هستند اعلام کردند که در نظر دارند روز پنج‌شنبه در یک جلسه استشهاد عمومی، در این مورد هشدار دهند.

تاثیر تعرفه‌های آمریکا بر قیمت خودرو

این گروه در متن بیانیه‌ای که در روز چهارشنبه منتشر شد گفته است: واردات بالاتر خودرو می‌تواند به خانواده‌ها و کارگران آمریکایی در کنار اقتصاد، آسیب بزند. این کار باعث می‌شود قیمت خودرو‌های وارداتی نزدیک به ۶۰۰۰ دلار افزایش یابند و خودرو‌های آمریکایی هم با افزایش قیمت ۲۰۰۰ دلاری روبرو می‌شوند.

گروه‌های خودروسازی اتحادیه اروپا، ژاپن، کانادا، مکزیک، به همراه فولکس‌واگن و اتحادیه کارگران خودروی یونایتد، در بین کسانی هستند که قرار است در این جلسه شهادت دهند.

در ماه می، دولت ترامپ اعلام کرد که تحقیقی را در مورد این‌که آیا واردات خودرو و قطعات آن، تهدیدی برای آمریکا محسوب می‌شوند یانه، آغاز کرد و رییس‌جمهور دونالد ترامپ بار‌ها اعلام کرده است که به سرعت تعرفه‌هایی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد را در این مورد اعمال خواهد کرد.

وزارت تجارت آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته است و در نظر دارد که تحقیقات خود را تا چند ماه آینده تکمیل کند.

صنعت خودروسازی در کنار هم، کمپینی در مقیاس وسیع به راه انداخته است تا با تعرفه‌ها مقابله کنند.

شرکت‌ها هشدار می‌دهند به علت قیمت‌های بالاتر فروش خودرو کندتر می‌شود، مشاغل بسیاری از دست می‌رود و هزینه‌کرد‌ها در بخش خودرو‌های خودران کاهش می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترا خدا ببین چقدر به منافع ملتشون اهمیت میدن مخصوصا به کارگران . نگرانند که یک وقت کارگران و کارمندان آمریکا ۲۰۰۰ دلار بیشتر پرداخت نکنند . اونوقت توی ایران اتومبیل یک شبه ۵۰ میلیون گرون میشه مسئولین و خودروسازان به هیچ جاشونم نیست . بین فرق آمریکا با ایران رو . آی خدا

    • بدون نام

      خاک تو سر مسئولان کشور ما که دم ایران خودرو و سایپا را به خودشون بستند و برای تعرفه واردات علاوه بر رانت بالای صد درصد تعرفه دریافت میکنند.یاد بگیرید از این کافران.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج