۷۴۹۲۷۵
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

عطریانفر: تنها گذاشتن دولت ناجوانمردی است

محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفتگو با روزنامه اعتماد بر ضرورت ادامه حمایت از دولت اصرار دارد و معتقد است که بعد از عبور از بحران کنونی، اعتماد عمومی به اصلاح‌طلبان افزایش یافته و مساله ریزش رای به صورت خود به خود حل خواهد شد.

محمد عطريانفر، فعال سياسي اصلاح‌طلب و عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران در گفتگو با روزنامه اعتماد بر ضرورت ادامه حمايت از دولت اصرار دارد و معتقد است كه بعد از عبور از بحران كنوني، اعتماد عمومي به اصلاح‌طلبان افزايش يافته و مساله ريزش راي به صورت خود به خود حل خواهد شد.

عطریانفر: تنها گذاشتن دولت ناجوانمردی است

بخشی از گفتگو با وی را بخوانید:

به نظر شما مهم‌ترين چالش اصلاح‌طلبان در شرايط فعلي «اصلاح اصلاحات» است يا مواجهه با موجي كه اخيرا در جامعه و فضاي مجازي مشاهده شده و از عبور از اصلاحات سخن مي‌گويد؟

هيچ‌كدام. به نظر من دغدغه اصلاحات امروز پرداختن به ضرورت عبور از شبه بحراني است كه بر كشور حاكم شده است. شاهديم كه عواملي خارج از دولت تاثيرات خود را در روند مديريت كشور و وضعيت اقتصادي مردم به جا گذاشته است و پرداختن به آن اولويت امروز اصلاحات است. امروز نه بحث عبور از اصلاحات در اولويت است و نه بحث اصلاح اصلاحات؛ اينها مسائلي است كه در زمان مقتضي بايد به
آن پرداخت.

همين شبه بحراني كه شما به آن اشاره كرديد چرا به وجود آمده؟ آيا به واسطه حمايت اصلاح‌طلبان از دولت است؟ فكر مي‌كنيد چطور بايد با اين وضعيت مواجه شد؟

با شما مخالفم، بحران موجود به جريان اصلاح‌طلب منتقل نشده است. موضوع بحران فعلي ناشي از عوامل پيراموني است و نقش دولت در آن حداقلي است و ضرورت دارد كه برخي از اصلاحات در نظام مديريتي و ساختار دولتي شكل بگيرد. اصلاح‌طلبان نيز هيچگاه ضرورت پاسخگويي در قبال حمايت خود از دولت را ناديده نگرفته‌اند و پايبند هستند. اصل همين است كه دولت‌ها و حاميان آنها پاسخگو باشند. اصلاحات نيز بايد پاسخگو باشد و تا اين لحظه نيز پاسخگو بوده است. حمايت از دولت و عبور از وضعيت كنوني از جمله تكاليف اصلاح‌طلبان است.

اين تكليف را چطور بايد انجام دهند؟ با توجه به اينكه اصلاح‌طلبان خيلي در كابينه و نهادهاي قدرت جايگاه ندارند چه راهكار عملياتي براي خروج كشور از اين وضعيت دارند؟

اين موضوع مشكلي ايجاد نمي‌كند. براي عبور از بحران به اجماعي از همه نيروها نياز است؛ نيروهايي كه بالقوه و بالفعل موثر هستند اجماع كرده و آثار و بركات همراهي و همفكري‌ آنها در آن مسير به كار گرفته مي‌شود. طبيعي است كه اصلاح‌طلبان بايد بينديشند، پيشنهادات و نقدهاي خود را بيان كنند. راهكارهاي مورد نظر خود را ارايه كنند و فعال باشند. اصلاح‌طلبان نبايد به دنبال اين باشند كه دامن خود را جمع كرده و از اين ماجرا فرار كنند. فرار كردن راه‌حل نيست. مسووليت شرايط موجود به عهده اصلاح‌طلبان يا دولت نيست. مسووليت بخش عمده‌اي از اين فشار به عهده بدعهدي‌هايي است كه با آن مواجه هستيم. مشخصا بدعهدي‌هاي امريكا و ناتواني اروپا در همكاري با ايران موجب بروز شرايط فعلي شده است.

شما به موثر واقع شدن ادامه حمايت‌ها از دولت خوشبين هستيد.

حتما، بايد در هر شرايطي از دولت حمايت كرد زيرا ما عملكرد دولت، توفيقات و دستاوردهاي آن را در پاراديم اصلاحات يك دستاورد قابل دفاع مي‌دانيم. هيچ دليلي وجود ندارد كه به خاطر عواملي كه خارج از اراده دولت بر كشور و ملت تحميل شده بخواهيم حساب خود را از دولت جدا كنيم. اين يك رسم ناجوانمردانه است و بايد از آن پرهيز كنيم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ا.........آقای عطریانفردولت تاپاچه به مردم‌فروکردن ناجوانمردانه نیست بابابریددیگه کلاهتونوبالاتربزازیداین حرف شماواقعا"خنده داره

    • بدون نام

      پس مردم گناه ندارن که دولت اینجوری بهشون پشت کرده؟ تا کی میخواهید مردم را قربانی قدرت پرستی و پول پرستی و بی عرضگی خودتون بکنید؟ شرم بر شما باد

    • بی نام

      وقتی جای مردم توی این جامعه بی در پیکر باشی ،اینطوری حرف نمیزنی ،وقتی پارتی بازی توی کار باشه ،توی ساخت وساز باشه ،توبیمه های شرکت نفت نسبت به بیمه دیگه باشه ،وقتی اختلاس تو جامعه عادی شده ،وقتی تو این ولبشو ارز، ارز را یک عده دولتی میگیرند جنس ارزان وبعد ،باارز ازاد میفروشند.وغیره ....چه انتظاری از مردم داری اونهاییکه اختلاس کردند واز اون روز اول اعدامشان نکردید .وحتی کمکشان کردید فرار کنند ،وحالا بکشید ونتیجه همین میشود که میبینید، ایا خوبی کردید به ملت یا بدی ،هرچی کردید جوابش را میبینید ، ومردم نمیخوان تکرار بشه ...

    • بدون نام

      واسه خودت بریدی و دوختی.

    • بدون نام

      مردم دیگرنه به اصلاح طلب اعتماددارندنه اصولگرا....

    • امید خان قدیم

      تنها گذاشتن مردم عین جوانمردی است اقای عطریانفر. بوی گند فساد همه جو مملکت را گرفته . بدید و مملکت را دست آدم های کاردان بسپارید

    • علی

      چطور ناامید کردن میلیونها ایرانی که رای دادند ناجوانمردی نیست.

    • بدون نام

      اصلاحات رها کن فکری به حال ماکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج