adexo3
۷۴۹۷۷۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

عوامل اصلی گرانی سفرهای داخلی برای ایرانیان

«نبود زیرساخت‌ها»، «عدم توزیع تعطیلات و فصلی بودن سفر» و «نرخ غیرواقعی ارز» سه عاملی است که به باور کارشناسان و فعالان گردشگری دست به دست هم داده‌اند تا سفر داخلی برای گردشگران گران تمام شود یا نسبت به سفرهای خارجی گران به نظر برسد.

دنیای‌ اقتصاد: «نبود زیرساخت‌ها»، «عدم توزیع تعطیلات و فصلی بودن سفر» و «نرخ غیرواقعی ارز» سه عاملی است که به باور کارشناسان و فعالان گردشگری دست به دست هم داده‌اند تا سفر داخلی برای گردشگران گران تمام شود یا نسبت به سفرهای خارجی گران به نظر برسد.

به عقیده این کارشناسان، کمبود زیرساخت‌های گردشگری و عدم توسعه آنها مانند حمل‌ونقل، محل‌های اقامتی، گردشگری و... موجب شده تا رقابتی در این زمینه صورت نگیرد و عدم توازن بین عرضه و تقاضا اجازه نمی‌دهد قیمت‌ها از آنچه امروز با آن مواجه هستیم کمتر شود.

همچنین غیرواقعی نگه‌داشتن نرخ ارز باعث شده سفرهای خارجی نسبت به سفرهای داخلی ارزان‌تر به‌نظر برسد و گردشگر تصور کند با مبلغی که در نظر گرفته می‌تواند یک سفر خارجی با همان کیفیت و حتی بهتر و فارغ از محدودیت‌های اجتماعی نسبت به سفر داخلی داشته‌باشد. توزیع نامتوازن تعطیلات نیز به فصلی شدن سفر در ایران انجامیده و به نوبه خود باعث شده سفر در ایام اوج سفر برای مردم گران تمام ‌شود.

علی‌اصغر شالبافیان، کارشناس گردشگری نیز درباره گرانی سفر داخلی می‌گوید: «هزینه تمام‌شده سفرهای داخلی بالاست؛ چون قیمت سفرهای داخلی تابع هزینه تمام‌شده سفرهاست. از هزینه حمل و نقل گرفته تا هزینه محل اقامت، خورد و خوراک، مسائل تفریحی و گردشگری در مقصد و... که مجموعا رقم بالایی خواهدبود.»

شالبافیان هم با تاکید بر بی‌توجهی به زیرساخت‌های اقامتی خاطرنشان می‌کند: «یکی دیگر از اجزای سفر محل اقامت است. محدودیت‌های فراوانی برای ساخت هتل در کشور وجود دارد، در حالی که این محدودیت‌ها در کشوری مانند ترکیه وجود ندارد. متاسفانه در ایران قیمت زمین بسیار بالاست و یک سرمایه‌گذار برایش اصلا به صرفه نیست تا در این زمینه ورود کند.»

عدم توزیع تعطیلات نیز خود علتی دیگر برای گرانی سفر عنوان می‌شود؛ چه آنکه، به دلیل نبودن تعطیلات توزیع‌شده، سفر در ایران فصلی شده و این موضوع ایام اوج تقاضا برای سفر را ایجاد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در بعضي شهرها وقتي ميفهمن مسافري همه چيزو گرونتر حسابت ميكنن.

    • irmotor

      از بی عرضگی دلال بازی دزدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج