۷۵۱۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

بلیت هواپیما برای تایلند و چین کمیاب شد

محمد محب‌خدایی (معاون گردشگری کشور) گفت: در حال حاضر مسافران خروج از کشور به‌اندازه هستند که بلیت هواپیما برای کشورهایی همچون تایلند؛ چین و هندوستان پیدا نمی‌شود، اما آژانس‌ها مدعی شدند که این ایرلاین‌ها توسط برخی دیگر بسته شده است. این موضوع به‌هیچ‌وجه درست نبوده و اتفاقا بلیت‌ها توسط خود آژانس‌ها خریداری شده است.

خبرگزاری ایلنا: محمد محب‌خدایی (معاون گردشگری کشور) نسبت به وضعیت ارز مسافری که در حال حاضر درباره آن گمانه‌های زیادی وجود دارد، با مطرح کردن این پرسش که «آیا یک خارجی که می‌خواهد به ایران بیاید از دولت خود پول می‌گیرد که ما برای رفتن مردم به کشورهای دیگر به آنها پول بدهیم؟» گفت: اگر قرار است اعتباری به مردم داده شود؛ این اعتبار باید در راستای ایجاد جذابیت در شهرهای داخلی باشد تا مردم را به مسافرت‌های داخلی ترغیب کند.

بلیت هواپیما برای تایلند و چین کمیاب شد

اما با وجود این موضوع در حال حاضر میزان ارز مسافری نسبت به قبل بیشتر هم شده و به‌ این‌صورت از طریق مابه‌التفاوت قیمتی که این ارز با بازار آزاد دارد، وضعیتی ایجاد شده که آن تعداد از افراد هم که در گذشته علاقه‌ای به سفر خارجی نداشتند، به‌ این سفرها علاقه پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این شرایط افراد خودشان باید هزینه خروج خود از کشور را پرداخت کنند؛ توضیح داد: در حقیقت با افزایش میزان ارز مسافرتی؛ به‌جای اینکه کشورهای دیگر برای گردشگران ایرانی مشوق ایجاد کنند؛ ما خودمان مشوق افراد برای رفتن به کشورهای خارجی بوده‌ایم. این میزان ارز برای خروج از کشور در شرایط فعلی به‌هیچ‌وجه اقدام درستی نبوده و به نفع جامعه ما نیست.

محب‌خدایی در پاسخ به سخنان مطرح شده از سوی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی که اگر ارز مسافری حذف شود، آژانس‌های مسافرتی با مشکل جدی مواجه می‌شوند و این موضوع موجب بیکاری بسیاری از آنها می‌شود، بیان کرد: این حرف را نمی‌توان قبول کرد.

چراکه باوجود این موضوع که در این چند ماه ارز مسافری افزایش داشته و ما شاهد رونق خروج مسافران از کشور بوده‌ایم؛ آژانس‌ها ادعا می‌کنند که ۴۰ درصد نیرو انسانی خود را کاهش داده‌اند. سوال من این است که دقیقا چرا در این شرایط که باید کار آنها رونق پیدا کرده باشد، این اتفاق برای آنها افتاده است.

در شرایطی که پرواز‌ها ارز چهارهزار و دویست تومانی می‌گیرند و میزان مسافر هم دوبرابر شده، قاعدتا بازار این دوستان باید سکه شده باشد؛ پس چرا آنها تعدیل نیرو کرده‌اند؟ به‌همین دلیل می‌گویم این ادعا قدری غیرواقعی بوده و نمی‌توان این کاهش را قبول کرد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر مسافران خروج از کشور به‌اندازه هستند که بلیت هواپیما برای کشورهایی همچون تایلند؛ چین و هندوستان پیدا نمی‌شود، اما آژانس‌ها مدعی شدند که این ایرلاین‌ها توسط برخی دیگر بسته شده است. این موضوع به‌هیچ‌وجه درست نبوده و اتفاقا بلیت‌ها توسط خود آژانس‌ها خریداری شده است.

در حقیقت این آژانس‌ها هستند که با تعریف سفر رایگان برای مسافران و گرفتن ارز آنها از مابه‌التفاوت قیمت ارز مسافری با بازار آزاد به‌سودی خوبی دست پیدا می‌کنند و به این‌صورت به‌نوعی علاقه به این سفرها را افزایش داده‌اند.

محب خدایی افزود: وقتی شما می‌خواهید به سفر بروید، برای هتل، تور و هر چیزی که به سفر مربوط است، باید به آژانس‌ها مراجعه کنید. به‌علاوه این موضوع خودشان هم در مصاحبه‌ها می‌گویند که تعداد معدودی این کار را کرده‌اند.

بالاخره تعداد معدود هم جز آژانس‌ها به‌حساب می‌آیند و همین موضوع همه‌چیز را مشخص می‌کند. البته این مسئله از قدیم به این صورت بوده و حرف تازه‌ای نیست.

ما گاهی‌اوقات اشتباها به یکسری از مسائل دامن می‌زنیم. یعنی به‌هم ریختگی ایجاد می‌شود و در این به‌هم ریختگی هرکسی فکر می‌کند که باید ماهی خود را از آب بیرون بکشد. این کار به ما کمک نمی‌کند و باعث ایجاد تضاد شده و کاری می‌کند تا ما نتوانیم کار را درست نظام دهیم و یک بی‌اعتباری برایمان ایجاد می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      وقتی ارزش پول ملت شریف ایران رو در کمتر از چند ماه به یک سوم کاهش میدین.
      اگر بشود در کشور دوست و همسایه کویت گدایی کرد و اونم فقط ۸ دینار کویت در روز درآمدت باشه و تا غروب هم به کشور عزیزمون برگریدم. چند صد هزار تومن درآمد داشتیم
      دیگ فقط باید سکوت کرد و چیزی نگفت

    • بدون نام

      ماچقدرازدنیا عقبیم تازمیپرسن کشورهای دیگه ارزمیدن یانمیدن جهان سوم همینه دیگه

    • بدون نام

      تو را خدا ارز به سفر خارجی تعلق نگیرد.
      تو را خدا ارز به موبایل تعلق نگیرد.
      تو را خدا ماشینهای خارجی سوپر دو لوکس وارد کشور نشود.
      تو را خدا زمینهای ایران را کرایه به بیگانه ندهید.
      تو را خدا مفسدان و دزدان دانه درشت را قبل از خروج از مملکت بگیرید و اعدام کنید.
      تو را خدا نسءولین اموالشان کنترل و بازگردانده به خزانه شود.
      تو را خدا آنکه کار بلداست وارد گود شود و آنکه بلد نیست برود عقب
      چطور باید به گوشتان برسد
      به داد این ملت برسید.
      ایران در خطر است
      خون شهدا پایمال شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه سوال برام پیش اومد الان ماشین لوکس خارجی وارد کشور شه صدمه ای به کشور میرسه؟!این ماشینا با ارز آزاد وارد میشن و خیلی هم گرون فروخته میشن ولی این حرکت تاثیری در زندگی مردم عادی نداره. با محدودیت هیچی درست نمیشه عزیز

    • بدون نام

      خیلی هم آژانس ها درست میگن آژانسی که ۱۰ یا ۱۲ تا نیرو داشته الان ۲ یا ۳ نفر شدن کلا یعنی مدیر عامل و مدیر فنی آمده پشت کانتر نشسته خودش و کار حسابداری و کارپرداز و ... همه رو هم خودش داره انجام میده این کسانیکه شما میگین همونهایی هستن که با ایرلاین ها زد و بند دارن و کلا بلیط ها رو چارتر میکنن و بقیه آژانس ها مجبور هستن از این معدود آژانس های مافیایی حتی باید مورد نیازشون تهیه کنن بحای خرید مستقیم از ایرلاین شما که خبر نداری پس نیا جلو میکروفون بگو همه دروغ میگن یه ذره جستجو میدانی داشته باش بعد صحبت کن

    • مهدی ش

      اگه روی هتلها و مراکز گردشگری در ایران نظارت شدید باشه،که نرخهای تفریحی و بالا نبرند ،میتونه ب گردشگری داخلی کمک زیاد کنه،مثلا ویلای شبی دویست هزار تا دو میلیون در شمال ،تفریحات آبی گران در شمال و کیش باعث میشه با ی حساب سر انگشتی تور خارجی بیشتر صرف کنه چون هم با مرد و اداب و رسوم کشورهای دیگه آشنا میشی هم ارزانتر تمام میشه،همه اینا بجز جاده های داغون و تصادفات جاده ائی و نرخ بالای بلیط پروازهای داخلیست،
      اگه واقعا بفکر گردشگری داخلی هستیند و فقط شعار نمیدید باید تفریح ایمن،سالم، و ارزان و در داخل کشور اول محیا کرد،باید جاذبه رو انقدر زیاد کرد که اصن فکر مسافرت خارج از کشور و هم نکرد،با پاک کردن صورت مسئاله مشکل حل نمیشه،با حلوا حلوا گفتن هم دهان شیرین نمیشه،،جالبه که خودتون اینا رو خوب میدونید ولی ،،،،،،،،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفت زیاد درست نیست مهدی؛ قضیه فقط اقتصادی نیست؛مردم کشور ما تشنه یه کم آزادی و تفریحن که اینا تو ایران پیدا نمیشن؛ یه خانم بره شمال پاچه های شلوارشو ۱۰ سانت بالا بزنه که تو آب راه بره تا پلیس ببیندش میگیردش! مردم نیازمند امنیت و آزادین به خاطر همین میرن خارج

    • بدون نام

      اینو تمام مردم عادی هم فهمیدن که ارز کشور به اسم مسافرت داره به غارت میره ولی دولت نادان ما نفهمیده

    • بدون نام

      مگر در کشورهای دیگر خرید و فروش ارز قاچاق است
      مگر در سایر کشورها ارزش پول ملی در کمتر از شش ماه به یک سوم میرسد
      نمیدانم چرا مسئولان سر خود را زیر برف میکنند و حرفهای مغلطه امیز میگویند

    • بدون نام

      نخیر ما پول میدیم به شماها که بذارین جیب خودتون و
      پلشت زاده هاتون که اقامت اروپا و امریکا بگیرید

    • بدون نام

      از بس ما ایرانیا با فرهنگیم و از بس دولت ارز مسافرتی میده به پولدارا

    • بدون نام

      با این مردم فرصت طلب میخواهیم اوضاع اقتصادی بهبود یابد

    • بدون نام

      شکر زیادی خورده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج