adexo3
۷۵۱۰۸۱
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

چین: گفتگو با آمریکا بی‌نتیجه است

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اعمال تعرفه جدید واشنگتن به ارزش ۱۶ میلیارد دلار بر کالاهای وارداتی چین، هر گونه مذاکره تجاری با آمریکا را بی نتیجه توصیف کرد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اعمال تعرفه جدید واشنگتن به ارزش ۱۶ میلیارد دلار بر کالاهای وارداتی چین، هر گونه مذاکره تجاری با آمریکا را بی نتیجه توصیف کرد.

'گائو فنگ' روز جمعه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: آمریکا پیشتر ۳۴ میلیارد دلار تعرفه بر روی کالاهای چینی در نظر گرفته است و برنامه دارد با افزودن ۱۶ میلیارد دلار دیگر، این رقم را به ۵۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا به بهانه انتقال غیرقانونی فناوری، نقض حق حاکمیت معنوی و ضربه زدن به شرکت های خارجی، به چین فشار وارد می آورد در صورتی که از میان ۳۰۰ نظر خواهی مهم در این باره ۹۰ درصد با اتهامات واشنگتن علیه پکن مخالفت کرده اند.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت در اواسط ماه جاری میلادی این کشور در نشستی در واشنگتن درباره رسیدگی به تعرفه های تجاری شرکت کرد و در همان زمان هم از میان ۴۴ گروه ذی نفع حاضر، ۴۳ گروه با اعمال تعرفه بر روی خودرو و قطعات خودرو از سوی آمریکا مخالفت کردند و مرتبط ساختن آن با موضوع امنیت ملی را نادرست دانستند.

گائو در خصوص اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه بر روی کل کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار گفت: این اظهارات در راستای منافع سیاسی و اقناع افکار عمومی مطرح می شود در صورتی که چنین کاری چرخه تجاری را کند کرده و زنجیره اقتصاد دنیا را پاره می کند.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین، آمریکا را به بی مسئولیتی و بی درایتی متهم کرد و گفت که از جنگ تجاری استقبال نمی کنیم اما از آن هراسی هم نداریم و همچنان هر تدبیر لازم را برای رویاروی با آمریکا اتخاذ و از نظام چند جانبه تجاری جهان حراست می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      چین هم خوب میدونه ایران با امریکا رابطه خوبی نداشته باشه به نفع خودشونه، کلا تحریم ها و جدل بین ایران و امریکا رو خیلی ها دوست دارن و ازش نفع میبرن..

    • بدون نام

      مراقب باش چین...
      با دم شیر بازی نکن..

    • بدون نام

      توهم شدی مثل ما تاماراداری غم نداشته باش توبنجل تولیدگن مامیبریم کارت نباشه مشتری دست نقدماییم ول کن امریکارا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج