۷۵۱۶۴۴
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

کردهای سوریه: در کنار ارتش سوریه می‌جنگیم

رئیس هیأت اعزامی از کردهای سوریه به دمشق، تأکید کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه حاضرند در کنار ارتش سوریه با تروریسم بجنگند.

خبرگزاری فارس: «ریاض درار» رئیس هیأت «شورای سوریه دموکراتیک» که در دمشق به سر می‌برد، گفت که با دولت سوریه به این درک مشترک رسیده‌ که طبق گفته‌ی «رئیس‌جمهور بشار اسد» در «مقابل ما [فقط دو گزینه] گفت‌و‌گو یا جنگ قرار دارد».

درار در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین، گفت: با ارتش سوریه در هر جنگی علیه تروریسم، همکاری خواهیم کرد و توافق اولیه‌ ما با دمشق در خصوص چگونگی خدمات‌رسانی به مناطق تحت تسلط نیروهای «قسد» (قوات سوریا الدیمقراطیة) انجام گرفته است.

رئیس هیأ‌ت «شورای سوریه دموکراتیک» شاخه سیاسی «قسد»، با بیان اینکه روابطشان با آمریکا خوب است، تأکید کرد: بین ما و ارتش سوریه هیچ خونی[ریزی] وجود ندارد. وی همچنین از تشکیل کمیته‌های برای ترسیم توافق نهایی با دولت سوریه خبر داد.

این شورا همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در راستای ترسیم نقشه راهی برای نیل به سوریه دموکراتیک و تمرکز زدایی قدرت تلاش می‌کند.

«ریاض درار» ظهر امروز در گفت‌و‌گو با روسیا الیوم، تلاش این هیأت برای گفت‌و‌گو در خصوص «خودمختاری» را به شدت تکذیب کرد و گفت: تهمت‌ها به «نیروهای دموکراتیک سوریه» مبنی بر جدایی‌طلبی و تجزیه کشور دروغ و افتراست و نیروهای دموکراتیک سوریه برای سوریه کار می‌کنند و هدف ما فقط تمرکز زدایی و تشکیل یک سوریه‌ی دموکراتیک است.

وی همچنین گفته است که این دیدارها با هماهنگی و تأیید واشنگتن در حال انجام است.

در کنار همه این‌ها، «صالح مسلم» رئیس حزب «اتحاد دموکراتیک» و از رهبران بارز کردی، در یک کنفرانس خبری گفته است که حضور هیأت کردی در دمشق، گفت‌و‌گو است و نه مذاکره و با هدف سنجش طرفین از یکدیگر صورت می‌گیرد.

هیأت کُردی «شورای سوریه دموکراتیک» که شاخه سیاسی «نیروهای دموکراتیک سوریه» را نمایندگی می‌کند، روز پنج‌شنبه هفته گذشته برای مذاکرات مفصل با دولت سوریه وارد دمشق شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به ما چه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج