۷۵۱۸۹۳
۸ نظر
۵۰۱۵
۸ نظر
۵۰۱۵
پ

معرفی مقصران مرگ نوزاد نارس در بیمارستان

دو پزشک و مسئول فنی شیفت شب یکی از بیمارستان‌های تهران به خاطر مرگ نوزاد نارس مقصر شناخته شدند.

روزنامه ایران: دو پزشک و مسئول فنی شیفت شب یکی از بیمارستان‌های تهران به خاطر مرگ نوزاد نارس مقصر شناخته شدند.

رسیدگی به این پرونده از مهر سال ۹۶ کلید خورد. زن جوانی در آغازین روزهای ۹ ماهگی بارداری خود به‌دلیل پارگی کیسه آب در یکی از بیمارستان‌های مرکز تهران بستری شد و با عمل جراحی سزارین زایمان کرد.

نوزاد دختر با علائم طبیعی به دنیا آمد و یک روز پس‌ از زایمان به‌همراه مادر از بیمارستان ترخیص شد. شرایط عادی بود اما در سومین روز، نوزاد به‌خاطر زردی شدید در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد. ساعاتی از حضور این خانواده در بیمارستان نگذشته بود که دختر کوچولویشان حالش رو به وخامت رفت و در کمتر از نیم روز داخل دستگاه تسلیم مرگ شد.

با شکایت والدین این نوزاد، پرونده‌ای در شعبه دوم دادسرای ناحیه ۱۹ تهران تشکیل شد و با توجه به اینکه مرگ دختر کوچولو مشکوک به‌نظر می‌رسید، خانواده وی خواستار کالبدشکافی جسد و تعیین علت دقیق مرگ شدند. این در حالی بود که دو پزشک و مسئول شیفت شب اتهام‌های وارده را قبول نداشته و خود را بیگناه می‌دانستند.

به این ترتیب جلسه کمیسیون پزشکی با حضور ۵ کارشناس از پزشکی قانونی، متخصص اطفال و نوزادان و دو پزشک متخصص عفونی اطفال تشکیل شد و اعضای کمیسیون پس از بررسی مدارک بالینی و اظهارات طرفین اعلام کردند که پزشک شیفت به‌دلیل ترخیص زودتر از موعد نوزاد به میزان ۱۰ درصد، پزشک مسئول به‌خاطر عدم پیگیری بموقع وضعیت بیمار و مسئول فنی شیفت شب بیمارستان به‌دلیل نبود فرآیندهای لازم و مستندسازی، هر یک به میزان ۵ درصد مقصر هستند.

صدور کیفرخواست علیه سه متهم

براساس نظریه کمیسیون ۵ نفره پزشکی قانونی، کیفرخواست پرونده با عنوان قتل غیرعمدی ناشی از قصور در امر پزشکی صادر و برای رسیدگی به شعبه ۱۰۴۳ دادگاه کیفری ۲ تهران به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد.

قاضی شعبه پس از بررسی شواهد و مدارک و شنیدن دفاعیه و اظهارات طرفین، پزشک شیفت را به پرداخت ۱۰ درصد، پزشک مسئول(متهم ردیف دوم) و مسئول فنی شیفت شب بیمارستان را به پرداخت مجموع ۱۰ درصد(هر کدام ۵ درصد) دیه کامل زن مسلمان ملزم کرد.

همچنین هر یک از متهمان از جنبه عمومی جرم نیز به پرداخت ۹ میلیون تومان جریمه نقدی به‌عنوان مجازات جایگزین یک سال حبس محکوم شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا

      دو تا بچه من همینطوری در بهترین بیمارستانهای شهر از دست رفتن! کسی نگفت کیلو چند؟! پیگیری هم نکردم! چون واگذارشون کردم به خدا!!! که مبادا من بدهکار کسی شم!! همه جا خدا هست! مظلوما نگران هیچی نباشن....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پزشک سهمیه ای

      • Mr.sh

        با این حرفا خودتو گل بزن و وجدانتو اروم کن میتونستی پیگیری کنی

    • نرگس

      فربیای عزیز
      ضمن عرض تسلیت بابت از دست دادن 2 تا بچه، باور کردن مرگ دو فرزند و پیگیری نکردن علت فوت اونا خیلی سخته صرف اینکه به کسی بدهکار نشی!
      ای کاش بدونیم که حق گرفتنی است
      شاید احقاق حق ما راه رو برای دیگران روشن کنه
      و به امید روزی که کادر درمان کشورمون مسئولانه با مریض ها برخورد کنن

    • بدون نام

      دقیقا یه نوزاد پسر تا شب ضربان داشت و بیمارستان دولتی بودگفتند احتمالا نیمه شب زایمان میکنه خانمت ، ساعت شش صبح دیدم به شکلهای مرموزی سعی در انحراف دارند و اجازه تلفنی حرف زدن را نمیدن ....بعد کاشف اومد دکتر شیفت شب همان سر شب از بیمارستان خارج و صبح اومده!!! هنوزم باورم نمیشه که راست گفته باشند که بچه بند ناف دور گردن خفه شده ...هرکاری کردم فقط یه کارتن کوچولو کیک که راننده بامدیر بیمارستان نشون میدادند ومن اسرار میکردم بیارید ببینم وکارتن خالی بود یا....نمیدونم فقط مدیر میگفت نگاه کردن نداره منو بردن با نسکافه پذیرایی بکنند ولی در فکر خانم دکتر بودم و فقط یک بار در دفتر رئیس با گوشی بیمارستان دکتر عذرخواهی کرد ولی هرگز خانم دکتر رو ندیدم که بپرسم کجا وباچه مجوزی رفتی بیرون با فرضیات مدیر بیمارستان؟؟؟ لایحه تنظیم فقط چون هم سادات هم واقعا انسان بود پیگیر نشدم ولی هنوز خانمم میگه بچه زنده هست و نیمه شب هم ضربان داشت ولی دکتر نبود وتلفنش خاموش وتاصبح درد را تحمل کردم تا نزدیک صبح منو بردن اتاق عمل....نتیجه با سلام صلوات منو مارو بیرون کردند.....! برترین خاطرات و پرونده از میان خوانندگان زیاد هست چاپ کنید تا بخودشون بیایند ! البته منم دستوپا بسته نبودم ولی فایده نداشت

    • رزیتا

      چه دردناکه
      پسر من دوماهه هست سه روز ان آی سی یو بستری بود خدایی خوب رسیدگی کردن نمی تونم تصور کنم به همین راحتی حاصل نه ماه سختی و جگرگوشه تو از دست بدی

    • بدون نام

      واقعا چون این پزشک ها جزو افراد پردرآمد جامعه هستند هیچ برخورد جدی باهاشون نمیشه،خدابه اون مادر صبر بده خیلی سخته

    • طناز

      من نمیدونم این پرستارا وپزشکا کی هستن که خودشون رو ایقدر برای مردم میگرن،مخصوصابخش زایشگاه.خداخیرشون نده واقعا بعضیهاشون خیلی درحق این فرشتهای کوچولو کوتاهی میکنن وباعث ازبین رفتنشون میشه.من خودم شاهد بودم که یکی ازاین نوزادا چنان تودستگاه گریه میکرد وبیقراربود،هرچی هم به پرستار میگفتیم اعتنایی نمیکرد میگفت مشکلی نیست تااینکه همون نوزاد کوچولو که جسم وجونی هم نداشت ازفرط گریه زیاد خون ریزی داخلی کرد بعدشم گفتن بچه خودش مشکل داشته آخه بچه ایی ده روش بود دبگه چه مشکلی به جز زردی میتونه داشته باشه.بجزکم باکم محلی واعتنایی یه عده پرستار ودکتر بیخود به این روز میوفتن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج