adexo3
۷۵۲۰۴۸
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

برخورد با فروشندگانی که روی کالا قیمت نمی‌زنند

بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب و اتیکت تابلوی نرخ در محل کسب، قیمت‌ واحد کالاها یا دستمزد خدمات را به طور روشن و مکتوب به گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد اعلام کند.

تسنیم نوشت: بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب و اتیکت تابلوی نرخ در محل کسب، قیمت‌ واحد کالاها یا دستمزد خدمات را به طور روشن و مکتوب به گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد اعلام کند.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال نامه به روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان درباره تصمیم کارگروه مدیرت تنظیم بازار نوشت:

براساس مصوبات در جلسه مورخ ۹۷/۳/۲۸ کارگروه مدیریت بازار با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی تشکیل گردیده، ریاست محترم دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری طی نامه ای مورخ ۹۷/۳/۳۱ در خصوص مدیریت بازار موارد ذیل را ابلاغ نموده‌اند. لذا خواهشمند است با بهره‌گیری ظرفیت و توانمندی‌های اتحادیه‌های صنفی و بازرسان واحد بازرسی و نظارت در این خصوص اقدام اجرایی صورت گرفته و در اسرع وقت نتیجه اقدامات را به این اتاق اعلام کنند.

۱- اقلام ضروری و مصرفی مورد نیاز مردم دقیقا احصاء گردیده و از لحاظ تامین، عرضه و قیمت صورت مستمر رصد و گزارش حاصله به این اتاق العام کنند.

۲- مطابق مارده ۱۵ و ۶۵ قانون نظام صنفی و ماده ۶ قانون تعزیرات حکومتی و ماده ۵ قانون حمایت مصرف کنندگان کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب و اتیکت تابلوی نرخ در محل کسب، قیمت‌ها واحد کالاها یا دستمزد خدمات را به طور روشن و مکتوب به گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد اعلام کند.

اتحادیه‌های صنفی می‌بایست موضوع بند ۲ را به کلیه اعضای واحدهای صنفی ابلاغ نمایند و همچنین بازرس هنگام مراجعه به واحد صنفی به صورت ویژه در خصوص نصب برچسب قیمت نظارت نموده و در صورت مشاهده تخلف یا متخلفین برخورد کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      اتفاقا هم باید تاریخ داشته باشه هم قیمت نه اینکه دستکاریکنن قیمت بزنن حا لا شما نمیخواین این وسایل هیچ کاری کنین چراهمش تولید کننده رامیبین اخر گرانیهای هر روزه که امسال داخل شدیم کی هست اخر نفس کشیدن ماکه باید دستوری گرانیراتحمل کنیم کی بعدا میگن اشتباه دروغ میگم

    • بدون نام

      اینا اون بالاها زندگی میکنن نمیدونن با گندی که زدن تا بیایم قیمتو چاپ بگیریم قیمتش عوض شده

    • شهین سیفی

      قرار کی رسیدگی گنه

    • محمدرضا بختیار

      یک قانون دیگر این ستاد در این راستا هستش که اگر تولید کننده ای و یا فروشنده ای و یا واردکننده ای قیمت خود را قیمتی زیر قیمت این ستاد اعلان کند مجرم شناخته شده و به اموالش به عنوان ذینفع این ستاد مصادره می گردد!!!

    • بدون نام

      خواهشن به کارخانه هایم ک بی محابا و بدون هیچ علت عقلانی در حال گرون کردن و انبار کردن اجناس هستن هم برخورد کنید باور کنید ثواب داره نباید چون ک اکثر کارخانه های تولیدی حالا در هر صنفی با برای مسئولین هست یا به نوعی مربوط به آنها به امان شیطان سپرده بشن بیاید خفت فروشنده هار بگیر

    • جوادوم

      ای اقا وقتی شما توی گود نیستی و از بازار هیچی نمیدونی
      چرا رفتی رییس شدی و دستور میدی....
      یه ابمعدنی کوچک در یکهفته از 500شد800 و بعد 1000
      یعنی صد درصد .کجای دنیا اینجوریه.
      تیغ بیک نارنجی از 8تومن شد13و بعد 19 یعنی چند درصد؟؟!!
      من سشوار رو فروختم 130 حالا 240خریدش شده
      چکار باید کرد...
      به قول شاعر باید بار سفر بست...

    • مجید

      بازرس صنف خودش رشوه بگیره

    • علی

      وقتی ساعتی قیمتها میره بالا برچسب قیمت معنی نداره

    • بدون نام

      مسخره ترین حرفی که داریم میشنویم اون موقع که وضعتون خوب بود میخواستید درج قیمت ها رابردارید حالا که هر روز قیمت ها بالا میره دم از درج قیمت میزنید . قسم حضرت عباس باور کنیم یا دم خروس !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج