اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۵۲۸۳۱
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

اتحادیه طلا: دلالان سکه به بازار جهت می‌دهند

آیت محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تحلیل علت گران شدن طلا می‌گوید: مشکلی در کمبود عرضه در بازار طلا و سکه نداریم بلکه مشکل اینجاست که دلالان بازار طلا به بازار جهت می‌دهند.

رویداد ۲۴ نوشت: آیت محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تحلیل علت گران شدن طلا می‌گوید: مشکلی در کمبود عرضه در بازار طلا و سکه نداریم بلکه مشکل اینجاست که دلالان بازار طلا به بازار جهت می‌دهند.

او با بیان اینکه باید بساط دلالان از بازار طلا جمع شود، می‌گوید: هنوز هم هستند کسانی که دنبال نرخ‌دهی به این بازار هستند لذا دولت به جای تمرکز بر اسامی افراد به دنبال نظم دادن به بازار باشد.

محمدولی در تشریح تحلیل خود در فرایند تعیین قیمت طلا توضیح می‌دهد که عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ طلاست و اگر عرضه به میزان کافی وجود داشته باشد، قیمت‌ها رشد نخواهند کرد اما اتفاقی که در بازار ما افتاده ناشی از واسطه‌گری برخی دلالان است که با طرح پیش‌فروش و ضرب سکه از سوی دولت به میدان آمدند و هرچه سکه در بازار بود را جمع کردند و اجازه ندادند.

این سکه‌ها به طور مساوی در بازار تزریق شود. به همین جهت نیاز است بانک اطلاعاتی از افراد نظیر آنچه در دنیا وجود دارد و به تمام نقل و انتقالات مالی نظارت می‌کند، تهیه شود تا شاهد این نباشیم که یک نفر با خرید دو تن سکه بازار را دچار التهاب کند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر و نقره استان تهران به طرح مالیات بستن بر خریداران سکه اشاره می‌کند و می‌گوید: مالیات یک مسئله عمومی است و ربطی به سکه ندارد چراکه انحصار ضرب سکه در اختیار دولت است. دولت هم یکبار این مالیات را درقالب ارزش افزوده اخذ می‌کند و دلیلی ندارد باردیگر هم بخواهد مالیات بگیرد.

محمدولی تاکید کرد: طرح مالیات بر خریداران سکه تنها حساسیت‌ها مردم به دولت را بیشتر خواهد کرد و به ایجاد یک جو روانی منفی می‌انجامد که دولت سکه ندارد و با این شیوه می‌خواهد کسب درآمد کند لذا نه تنها جلوی رشد قیمت‌ها را نخواهد گرفت بکله می‌تواند ولع بازار به خرید را بیشتر کرده و قیمت‌ها را با شوک دوباره مواجه کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      برید گم شید. فقط به فکر خودتونید همتون.

    • r.s

      دلال خودتونید،، سکه دست خودتونه

    • احمد تیامی

      قیمت جهانی طلا ثابته و هیچ رشدی نداشته هر چی هست داخل خود ایران داره اتفاق میافته حالا یا دولته یا دلال که هر کدوم باشه باید جمع کن مسخره بازیو

    • حسین

      افرادی که در اتحادیه های صنوف هستند عمدتا"از زمان جوانی باصطلاح خاک بازار را خورده اند ودار ای تجربه هستند ولی متاسفانه دولت درون این افراد نفوذ کرده وبیشتر حرف عوامل خود را توجه دارد اگر از صاحب نظران بازار که افراد ی متعهد وبا تجربه هستند بهره ببرد نتیجه خوب خواهد شد

    • بدون نام

      خوب اگر در و پیکر داشته باشه بانک معلومه که کی چند تا سکه خرید کرده اونهایی که خرید زیاد داشتن بیارین ازشون پس بگیرین تعدادی رو و به بازار بدین و توزیع درست داشته باشین البته همون هم اگر باز دلال ها با استفاده از افراد صوری تقلب نکن یعنی اینقدر هر کی به هر کیه که تعداد معدود افراد زندگی یه جمعیت زیاد رو اینجوری بهم بریزن و مختل کنن

    • بدون نام

      پس شماچکاره اید فقط مسئول خوردن سرمایه ملتید

    • بدون نام

      خبر های خوش در راه هست .
      گفتگو ایران و آمریکا . حذف تحریم ها.
      صلح و آرامش و بازار تجارت با اروپا .
      فروش نفت بالا ایران نشاط و شادابی و ....

    • بدون نام

      خبر های خوش در راه هست .
      گفتگو ایران و آمریکا . حذف تحریم ها.
      صلح و آرامش و بازار تجارت با اروپا .
      فروش نفت بالا ایران نشاط و شادابی و ....

    • کامبیز

      اگه خودتان دستتون تویک کاسه نیست دوتاشون رااعدام کنید ببیند چه آرامشی به بازارمیاد ولی سریع اعدامشان کنید نگذارید همدستاش رابگه!!!!؟؟والا مثل جزایری تقش درمیاد؟سربریده سخن نداره!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج