۷۵۲۸۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

توصیه ناجا به هیات های عزاداری

نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای به هیاتهای عزاداری توصیه کرد از اقدامات وهن آمیز و خرافی در عزاداری ایام محرم خودداری کنند.

خبرگزاری مهر: نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای به هیاتهای عزاداری توصیه کرد از اقدامات وهن آمیز و خرافی در عزاداری ایام محرم خودداری کنند.

متن اطلاعیه نیروی انتظامی به شرح زیر است.

عاشورا نقطه عطف شجاعت، شکيبايي، ذلت گريزي و ستم ستيزي در تاريخ پرفراز و نشيب اسلام است. عاشورا مظلومانه ترين و جانگدازترين واقعيت در حيات بشري است که در آن، مبارزه با خودپرستي و خودکامگي با خون نگاشته شد.

حال و هواي اين ايام عاشقان اباعبدالله (ع) را بي تاب کرده و در لبيک به نداي «هل من ناصر ينصرني » به سوگ و ماتم مي‌نشينند و استمرار عزاداري و حرکت دسته هاي سوگواري حسيني در طول تاريخ موجب زنده داشت پيام «کل يوم عاشورا و کل ارض کربلا » شده است.

نيروي انتظامي نيز همگام با اين پويش عظيم مردمي با بسيج همه امکانات و نيروهاي خدوم خود به برقراري نظم و امنيت براي عزاداران ابا عبدالله و تسهيل ترافيک و امداد خواهد شتافت تا شاهد شکوه هرچه بيشتر اين مراسم سنتي و مردمي پيروان ولايت باشيم.

از مردم عزيز و عزادار انتظار دارد با خدمتگزاران خود همکاري داشته باشند و همچنين توصيه مي شود هيئات و دسته هاي عزاداري حسيني با صيانت از اين نهضت عظيم از اقداماتي که موجب وهن و يا بدعت است جلوگيري کنند.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: نيروي انتظامي توجه شهروندان را به منظور ايجاد نظم و امنيت هرچه بيشتر مراسم عزاداري، به نکات زير جلب می کند.

۱- ماموران انتظامي و راهنمايي و رانندگي با تلاش بي وقفه کوشش می کنند با برقراري نظم و امنيت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداري در سراسر کشور بيفزايند، لذا به شهروندان محترم توصيه مي شود با ماموران انتظامي و راهنمايي و رانندگي در اين ايام همکاري صميمانه داشته باشند.

۲- به هيات ها و دسته هاي عزاداري تاکيد مي شود به منظور صيانت از نهضت عظيم کربلا، از انجام اعمال خرافي و دور از شأن اسلام که موجب وهن دين و مظهر بي نظمي و ناهنجاري اجتماعي است، پرهيز کنند.

۳- مسئولان هيات هاي عزاداري و تکايا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومي که موجب مسدود شدن خيابان و يا کندي عبور و مرور مي شود پرهيز کنند.

۴- به مسئولين هيات ها و دسته هاي عزاداري توصيه مي شود در حرکت دسته هاي عزاداري و حين برگزاري مراسم عزاداري، بويژه در ساعات پاياني شب، رعايت حال بيماران و افراد مسن را کنند.

۵- مراکز ۱۱۰ پليس در تمامي ساعات شبانه روز آماده دريافت اطلاعات و خدمت رساني به مردم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج