۷۵۳۰۳۹
۱۸ نظر
۵۰۰۶
۱۸ نظر
۵۰۰۶
پ

هیجان خریداران دلار فروکش کرد

بازار ارز که مدت‌هاست قاعده و قانونی نداشته و دستخوش فضای روانی و انتظارات پیش‌رو شده است، امروز به دنبال اظهار نظر رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی برای مذاکره با ایران، برای ساعاتی ریزشی شد.

خبرگزاری ایسنا: بازار ارز که مدت‌هاست قاعده و قانونی نداشته و دستخوش فضای روانی و انتظارات پیش‌رو شده است، امروز به دنبال اظهار نظر رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی برای مذاکره با ایران، برای ساعاتی ریزشی شد.

بازار ارز ایران که با سیاست جدید ارزی دولت به یک بازار غیررسمی تبدیل شده و دولت معامله آن را قاچاق می‌داند، در چند ماهی که از این سیاست می‌گذرد همچنان به فعالیت خود هرچند به طور غیرشفاف و زیرزمینی ادامه داده است.

در این بازار که این روزها تقاضای کاذب در آن شدت گرفته و مردم بیشترین خرید را به منظور سودآوری انجام می‌دهند، قیمت‌ها رکوردهای تاریخی را ثبت کرده و حتی از ۱۱ هزار تومان عبور و تا ۱۲ هزار تومان هم رسیده است.

شب گذشته بعد از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که حاضر به مذاکره با ایران است، این خبر همان طور که پیش‌بینی می‌شد بر بازار ارز اثر خود را گذاشت و افراد زیادی متقاضی فروش دلار شده‌اند؛

چرا که این تصور وجود دارد که هرگونه توافقی بین ایران و آمریکا و تحت تاثیر قرار گرفتن تحریم‌ها می‌تواند موجب گشایش‌های ارزی شود. در این حالت با کاهش تقاضا، قیمت‌ها نیز نزولی خواهد شد؛ بنابراین برخی ترجیح دادند امروز (سه‌شنبه) اسکناس‌هایی که در خانه نگه داشته بودند را برای فروش به بازار ببرند.

امروز جریان ارز به‌گونه‌ای بود که در ابتدای روز قیمت‌ها تا حدی نزولی شد و از حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ و حتی تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و برای ساعاتی قیمت سکه که در روز گذشته به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود را پایین آورد؛ به طوری که سکه تا ۴ میلیون تومان نیز قیمت خورد.

البته روند کاهشی دلار و سکه پایدار نبود و قیمت آن در مقاطعی از امروز تا حدی دوباره صعودی شد.

اما در آخرین معاملات و تا زمان تنظیم این گزارش (ساعت ۱۸) قیمت بار دیگر کاهشی شد و دلار تا ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان و سکه تا زیر چهار میلیون تومان کاهش داشته است. البته فعالان بازار می‌گویند در حال حاضر معامله چندانی انجام نشده و قیمت ها در حال گردش است.

تحلیل‌گران بازار ارز معتقدند بازار امروز تحت تاثیر اخبار و فضای روانی قرار داشته و هیچ منطقی را دنبال نمی‌کند؛ از این رو قابل پیش‌بینی نیست که در روزهای آینده چه اتفاقی برای بازار خواهد افتاد. این در حالی است که بانک مرکزی وعده داده که به زودی بسته ارزی را ارائه کند که بتواند شرایط موجود را تغییر دهد.

یکی از سیاست‌هایی که به نظر می‌رسد در دستور کار قرار گیرد، ورود ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها به بازار ثانویه یعنی جایی است که در آن نرخ عرضه و تقاضا بر مبنای بازار تعیین می‌شود.

این نرخ که این روزها برای گروه سوم کالاهای وارداتی یعنی کالاهای غیر ضروری از محل ارز حاصل از ۲۰ درصد صادرات غیر نفتی تامین می‌شود، تا حدود ۸۸۰۰ تومان نیز مورد معامله قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      همه چیز بستگی به درایت مسئولین ایران در پاسخ به پالس مثبت ترامپ دارد.نزارید موریانه ها کشور رو بخورن . این پالس رو سریع پاسخ مثبت بهش بدید. فوت وقت جایز نیست.

      پاسخ ها

      • ترامپ مکار

        چقدر ساده لوحانه ! فقط کسی که دستمزد بگیرد ممکن است همچین نظری بنویسد. هر کسی که چند بار نظرات توهین ها و تهدید های ترامپ رو نسبت به ایران شنیده باشه میفهمد که با کل ایران مردمش دولت تاریخش و جغرافیا و همه چیش مشکل داره فکر کردید اگه با آمریکا مذاکره کنیم چی میخواد؟؟ همه چیز! مردک از عربستان که متحد اصلیشه دستمزد حفاظت و ساپورت میگیره و پورسانت معاملات نظامی و نفتی. باج گیری به علت گردن کلفت. ما که رسما دشمن هستیم. مگر مذاکرات و امضاء رییس جمهور آمریکا در برجام ارزشی داشت؟ هر توافقی را این احمق نقض میکند

    • بدون نام

      خدا کنه قیمت ارز کم بشه و مردم اوضاع بهتری پیدا کنند

      پاسخ ها

      • دلار نخرید تا پایین بیاد

        ان شا الله ما مردم ایران و کسبه هم باید دست از خودخواهی و سودجویی برداریم و به فکر کشورمان باشیم هر کس که میره دلار میخره در حقیقت افزایش و رشد قیمت دلار رو تایید میکنه و ترجیح میده دلار بازهم بالا بره

    • بدون نام

      انشاءالله برگرده به قیمت واقعیش!

    • بدون نام

      چرا با آمریکا مذاکره نمی کنید وملت را از این بد بختیها نجات بدید...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون مذاکره با آمریکا آغاز نابودیه. ملتی که دوست و دشمن رو تشخیص ندهند وقتی متوجه ماجرا میشن که کار از کار گذشته

    • ایرانی

      مگه مسئولین کجاشون درد میاد که حداقل بصورت صوری اعلام کنند که قصد مذاکره دارند تا قیمت ها مثل امروز فروکش کند؟؟؟؟ آخه امریکا یک هزارم روسیه به ایران ضربه زده ؟؟؟ افکار عمومی قضاوت خود را خواهد داشت.

      پاسخ ها

      • شیطان بزرگ آمریکاست

        آمریکا روسیه انگلیس عربستان ویرانه و البته اسراییل آسیب زندگان اصلی به ایران هستند و آمریکا در سالها اخیر مجری اصلی ای آسیب زنی ها بوده
        دشمن خبیث دشمن خبیث است حتی بعد از مذاکره

    • بدون نام

      به نظر من مسئولین اگر بصورت صوری هم به پیشنهاد ترامپ واکنش مثبت نشان بدن این دلال های زالو صفت بیشتر ضرر میکنن

    • بدون نام

      مملکتی که اقتصادش بایک تف رئیس جمهور آمریکا ازهم میپاشدویابالاوپایین میشود، دولتمردان ...آن بایدازبی عرضه گی، خودرازنده بگورکنند..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردمی که با یک اشاره ی رییس جمهور آمریکا برای نابود کردن کشورشان مسابقه میدهند سزاوار بدبختی ابدی و غلامی آمریکا هستند

    • بدون نام

      هفته اينده دلار به ٩٠٠٠ تومن ميرسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلال ها اینجا هم پی کاسبی خودشان هستند. امیدوارم سود دلار خریدن ها از گلویتان پایین نرود

    • دروغگو

      من به شما بگم اگر مسئولین مملکت ما حد اقل هیچ اظهار نظری نکنند دلار تا 3000سه هزار تومن هم میاد فقط مسئولین ما هیچ نگن چه حرف خوب چه حرف بد اما اگر فقط بگن مذاکره عادلانه که بد نیست دلار تا 1000هم میاد، گفته باشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این حرف ها مزخرفه انگار به شما گفتن رو این مطلب کار کنید و فشار اجتماعی برای تایید مذاکره ایجاد کنید

    • بدون نام

      خدایااین یه ازمایشه برای مردم ایران که همه دزد شده اند سریع میخرندواحتکارمیکنندودودش به چشم خودشون میره .خیلی دنیاپرست شده اند انگارنمیخاند روزی بمیرن

      پاسخ ها

      • ملتی لایق فلاکت

        سزای این ملت خودخواه و تنبل و سودجو و بی رحم همین و بدتر از آینه. ما از دشمن با خودمان بدتریم. هر دولتی هم که عوض بشه باز ما همین ملتی هستیم که همدیگر رو زنده زنده میخوریم و برای خرید دلار و طلا و ثبت نام ماشین سر و دست میشکنیم. خاک عالم بر سر ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج