۷۵۳۱۸۷
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

آقای روحانی! خلأ اقناع عمومی را معاندان پر کردند

روزنامه شرق نوشت: متأسفانه، خلأ اقناع افکار عمومی و بی‌پاسخ‌ماندن سؤالات و شبهات مردم، باعث شده که مخالفان و رسانه‌های معاند و بیگانه با شایعات و اخبار راست و دروغ این خلأ را پر کنند.

روزنامه شرق نوشت: در حالی‌که شرایط امروز جامعه از لحاظ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و به‌ویژه اقتصادی، ملتهب است، متأسفانه سکوت مسئولان، به‌ویژه دولتمردان و پاسخ‌گونبودن به سؤالات و ابهامات بی‌شمار مردم، بسیار درخورتأمل است.

مردم هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوند، با حجم زیادی از اخبار و شایعات راست و دروغ دشمن‌شادکن درباره تورم، نرخ ارز، سکه و... روبه‌رو می‌شوند که متأسفانه، غیر از بیانیه‌های آن‌هم گهگاه بی‌پشتوانه و توجیه‌کننده تکراری، هیچ پاسخ و توضیح قانع‌کننده مستدلی از طرف مسئولان به‌ویژه در بخش اقتصادی دولت و شخص رئیس‌جمهور نمی‌شنوند.

مدت‌هاست که رئیس‌جمهوری محترم و معاون‌اول ایشان، غیر از حضور در قاب تلویزیون و جراید، آن‌هم در جلسات و سخنرانی‌ها با وجود قول‌های مکرر، به‌طور رسمی، رودررو و شفاف درباره شرایط سخت اقتصادی و کسب‌وکار و معیشت جامعه با مردم سخن نگفته‌اند و افکار عمومی را در شرایطی سخت و پر ابهام و سؤال، به حال خود رها کرده‌اند.

مردم انتظار و توقع بحق و بجایی دارند که در چنین شرایطی، شخص رئیس‌جمهور بیشتر در بین آنها باشد، به زبان بیاورد که مشکلاتشان را درک می‌کند، درددل‌هایشان را بشنود، با آنها گفت‌وگو کند، سکوت خود را بشکند و با همان قاطعیت و صلابت سخنرانی‌های زمان انتخابات، بر سر متخلفان و اخلالگران اقتصادی، چه در دولت یا دستگاه‌ها و نهادهای دیگر، فریاد بکشد و بدون تعارف عزل یا برخورد کند. متأسفانه، خلأ اقناع افکار عمومی و بی‌پاسخ‌ماندن سؤالات و شبهات مردم، باعث شده که مخالفان و رسانه‌های معاند و بیگانه با شایعات و اخبار راست و دروغ این خلأ را پر کنند.

۲۴ ‌میلیون رأی‌دهنده امیدوار به دکتر روحانی با مرور وعده‌های انتخاباتی ایشان و معاون‌اول محترم که این‌روزها مرتب در فضای مجازی فیلم و تصاویر آن بازنشر می‌شود، می‌پرسند: چرا به وعده‌های داده‌شده عمل نشده و نمی‌شود؟ قطعا رئیس‌جمهوری محترم و دکتر جهانگیری در زمان تبلیغات انتخاباتی سال ۹۶ -خدای‌ناکرده- قصد فریب افکار عمومی را نداشتند و با اعتقاد و باور به توانایی‌ها و امکانات کشور آن وعده‌ها را داده‌اند.

اما مردم، به‌ویژه رأی‌دهندگان، انتظار دارند رئیس‌جمهوری محترم و معاون‌اول ایشان، با صراحت و شجاعت توضیح دهند چرا اکنون پس از گذشت بیش از یک ‌سال، نه‌تنها وعده‌ها محقق نشده، بلکه برعکس، شرایط در برخی حوزه‌ها بدتر شده است؟

موانع، مشکلات و دلایل واقعی و تحمیلی محقق‌نشدن وعده‌ها، اگر وجود دارد، چیست و چه باید کرد؟ حتی اگر قصور و کارشکنی مسئول یا دستگاه و نهادی در کار است، ضمن معرفی و عذرخواهی از مردم، با تغییرات مدیریتی، روند آینده اصلاح و به مردم توضیح داده شود.

اگر مردم فهیم و نجیب، نسبت به موانع، مشکلات، کمبودها و مضیقه‌های اقتصادی و سیاسی کشور، به درستی توجیه و قانع نشوند و به‌موقع و به‌طور اصولی در جریان واقعیت‌های داخلی و خارجی قرار نگیرند، چگونه می‌توان از آنها انتظار همدلی، همیاری، همکاری و مساعدت داشت؟

مسئولان عزیز، مخصوصا رئیس‌جمهوری محترم، باور کنید تا همین امروز هم متأسفانه خیلی دیر شده و سکوت شما به اعتماد، اطمینان و باور مردم لطمه‌ وارد کرده است. پس تا پیش از آنکه دیرتر شود، تدبیری بیندیشید. والسلام.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای روحانی هم خودش یه جورایی شده معاند

    • بدون نام

      اگربرای مملکت فقط شخص رییس جمهور تصمیم میگرفت اوضاع این نبود بدبختی کشورهای جهان سومی مثل ما اینه که هیچکس سرجای خودش نیست !!!!!

    • سيد رضا موسوی

      متاسفانه آقای روحانی ديگه کاره ای نیست تصمیمات را کسان دیگری میگیرند!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره.وقتی احمدی نزاد بود همه مشکلات کشور مربوط به احمدی نزاد بود.ولی بیچاره روحانی تقصیری نداره.طفلکی داره خیلی کار میکنه.مثل همین جریان توچال رفتنش

    • رفیعی

      همچین مینویسن که گردن شایعه میندازن دروغ که شاخ ودم نداره ماازهچی جا به غیر ازانجا به جز گرانی یک خبر خوب نشنیدم بعدا چی میگی دل مارابه دست بیاره الان 2مرتبه است کار خودتان میندازین گردن شایعه وفضای مجازی پاسخگو باشه فقط جیب نزمه کو همدلی نشون بده

    • بدون نام

      چرا فکر میکنین روحانی کاره ای هست؟
      این بدبخت حتی نتونست جلوی فیلتر تلگرام رو بگیره.
      ...

    • بدون نام

      خلا مفاسد مسولین را آقا زاده ها پر میکنند

    • بدون نام

      کو گوش شنوا اقایون چون تو متن نیستن هنوز اعتقاد دارن همه چیز ارونه ما چقدر خوشبختیم

    • فرهاد

      دوست عزیز روزنامه شرق ! کلا تو ایران کسی به کسی پاسخگو هست که ایشون بخواد پاسخگو باشه ؟! دوما کلا کدوم رئیس جمهور یا نماینده مجلسی بوده تا حالا که به تمام وعده هاش عمل کنه که ایشون بخواد عمل کنه . وعده ها معمولا یه بازی سیاسیه که کاندید ها رای بیارن همین .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج