۷۵۳۴۵۵
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

جزئیات تشکیل یک وزارتخانه جدید در دولت

مدیرکل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی گفت: اگر شورای نگهبان به طرح وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی ایرادی نگیرد یک ماهه این طرح تعیین تکلیف و سه ماهه وزیر معرفی خواهد شد.

خبرگزاری مهر: مرتضی شکوهی مدیرکل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی پس از تصویب طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که امروز توسط نمایندگان مجلس انجام شد، گفت: پیش از این کلیات طرح تصویب شده بود و امروز به بررسی جزئیات پرداخته شد.

این طرح دارای یک ماده واحده و سه تبصره بود که بالاخره جزئیات آن رأی آورد. حالا این طرح به شورای نگهبان خواهد رفت و تا پس از بررسی و اعلام نظر که معمولاً ۱۵ روز طول می‌کشد، به تائید برسد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی این است که اگر شورای نگهبان به این طرح ایرادی نگیرد، تا یک ماه دیگر وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی تعیین تکلیف می‌شود و با تائید شورای نگهبان، این طرح به قانون تبدیل خواهد شد و وزیر سه ماهه معرفی می‌شود.

شکوهی درباره اینکه پیش از این معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری در سازمان میراث فرهنگی ادغام شده بود و در بررسی جزئیات طرح وزارتخانه شدن نیز آمده که این سازمان نباید تشکیلات خود را توسعه دهد، گفت: وزارتخانه‌ها در پنج معاونت دیده شده‌اند و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده که معاونت‌های ریاست جمهوری که بیش از پنج معاونت دارند، باید در هم ادغام شوند.

قبلاً هم این‌طور بود که می‌بایست معاونت سرمایه‌گذاری با گردشگری ادغام شود. اما بند «د» ماده ۲۸ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گوید «کلیه دستگاه‌ها ملزم به داشتن حداکثر پنج معاونت هستند». سازمان میراث فرهنگی نیز باید ۵ معاونت داشته باشد.

مدیرکل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: در بند «الف» ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه آمده است که «کلیه دستگاه‌ها تا پایان برنامه ششم باید تا ۱۵ درصد کوچک شوند»؛ این دو متن داخل یک واحده آمده که نشان می‌دهد مجلس به دنبال بزرگ شدن بدنه دولت نیست و می‌خواهد در چارچوب قوانین، وزارتخانه داشته باشد و بیشتر هدف نمایندگان مجلس بحث نظارت است.

بنابراین سازمان میراث فرهنگی نیاز به بزرگتر شدن ندارد، چون اکنون در تمامی استان‌ها، اداره کل و نمایندگی داردو به نیروی انسانی بیشتری هم نیازی ندارد.

وی افزود: دولت یک سال فرصت دارد تا شرح وظایف جدید وزارتخانه گردشگری را ابلاغ کند. همچنین با توجه به اینکه اجازه بزرگتر شدن تشکیلات را ندارد، اما می‌تواند اصلاحات لازم را انجام دهد. قانونگذار دست سازمان میراث فرهنگی را در این باره باز گذاشته است؛ این اصلاحات می‌تواند پس از تعیین وزیر انجام شود.

شکوهی درباره اینکه مسئولان مختلف در سازمان میراث فرهنگی همیشه از تبدیل این سازمان به وزارتخانه اعلام نارضایتی می‌کردند گفت: نگرانی در اینجا بود که در مسیر و وزارتخانه شدن سازمان، سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هم تفکیک شوند و یا اینکه خروجی این طرح در مجلس چه خواهد شد.

وی درباره بررسی بازگشت فرش به معاونت صنایع دستی نیز گفت: جای فرش در حوزه معاونت صنایع دستی است. باید این موضوع بعدها پیگیری شود. فرش برند ما در صنایع دستی است. اخیراً قانونی در مجلس تصویب شده که درباره حمایت از فعالان صنایع دستی است.

ما معتقدیم که فرش جدا از صنایع دستی نیست و اگر سیاستگذاری درستی برای صنایع دستی داشته باشیم، باید فرش را هم در این بخش ببینیم یا اگر بسته حمایتی وجود دارد باید هم برای صنایع دستی باشد و هم برای فرش.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این تیتر درسته(جزییات تشکیل یک وزارت خانه مفت خور وبی خاصیت دیگر با کارمندان بی خاصیت تر برای دولت فربه بی لیاقت مفت خور)

    • کارمند

      احتمالا تعدادی زالوزاده(آغازاده )بیکار و آماده وجود دارند بخاطر همین دولت با کمبود پست مدیریتی و دزدی مواجه شده بخاطر همین قصد ایجاد وزارتخانه جدید دارد تا تعدادی زالوزاده سرگرم بشوند
      تبریک میگم خدمت این افراد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خرهمون خره پالون عوض میکنن

      • بدون نام

        دمت گرم تو این اوضاع بی پدرها دنبال تصاحب سمت و شغل برای خودا شون هستند و پولش و از جیب مردم بر دارند .

    • بدون نام

      این‌وزارتخانه‌هاکه‌هستن‌چکارمیکنندیکی‌دیگه‌بیادخدالعنت‌کنه‌زالوصفتهارا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج