۷۵۳۹۹۴
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

ایرانیان خارج از کشور چقدر سرمایه دارند؟

رئیس مرکز ایرانیان خارج از کشور گفت: ایرانیان خارج از کشور بیش از ۲۵ هزار میلیارد دلار سرمایه دارند که استفاده از این ظرفیت برای رونق اقتصاد کشور ضروری است.

خبرگزاری مهر: مجید حلاج زاده سه شنبه شب در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی بانک، بیمه و بورس و فرصت های سرمایه گذاری اظهارداشت: مهمترین هدف ما آوردن سرمایه های خارج از کشور است و در این میان جلب نظر افراد بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: سرمایه های عظیم در کشورهای مختلف جهان وجود دار که متعلق به ایرانیان است و ما هنوز این ظرفیت عظیم را استفاده نکرده ایم.

حلاج زاده بیان کرد: بیش از ۳۷۰ هزار نفر پروفسور، نخبه و کارشناس ایرانی در خارج از کشور داریم که به گفته تحلیلگران خارجی ایران بزرگترین صادرکننده مغزهای متفکر به خارج است.

وی یادآورشد: با راه اندازی مرکز ایرانیان خارج از کشور تلاش می کنیم تا مغزهای متفکر را به داخل کشور جذب کنیم البته هیچ نیازی نیست زندگی این افراد را هم منتقل کنیم بلکه هدف استفاده از ظرفیت های فکری و مالی ایرانیان است تا به اقتصاد و اشتغال کشور کمک شود.

رئیس مرکز ایرانیان خارج از کشور اضافه کرد: با الگو گرفتن از کشورهایی مانند لبنان که بزرگترین تجار خود را درخارج از کشور به کار گرفته و در شرایط بحرانی از آن استفاده می کنند می توانیم از ظرفیت ارزشمندی که داریم برخوردار شویم.

حلاج زاده بیان کرد: کشور چین هم که ۳۰ سال قبل در فقرو گرسنگی و بیکاری بود با ایجاد سازمانی توانمند توانست چینی های پولدار خارج از کشورش را ساماندهی کند و با مهندسی معکوس توانست به اقتصادی قوی دست یابد و ما نیز می توانیم این الگو را پیاده کنیم.

۲۵ هزار میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور

وی اضافه کرد: سرمایه های ایرانیان خارج از کشور بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد دلار است و می توان گفت ۱۰ درصد ثروت دنیا در اختیار ایرانیان است اما از این پتانسیل استفاده نکرده ایم و فرصت ها را از دست داده ایم.

حلاج زاده اظهارداشت: دولت باید امنیت سرمایه گذاری خارجی را تضمین کند تا زمینه جذب این سرمایه ها فراهم شود و همه وظیفه داریم بستر لازم را برای حضور سرمایه گذاران ایجاد کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 66

      بیش از ۳۷۰ هزار نفر پروفسور، نخبه و کارشناس ایرانی در خارج از کشور داریم .ماها هم که پولشو نداریم وگرنه تو این اوضاع خفقان وبسته مملکت میرفتیم مگه جند سال میخوایم عمر کنیم نصفش که رفت .لعنت.....

    • بدون نام

      آقازاده ها خیلی دارند چون همه پول ایران انجاست مگه نه

    • بدون نام

      مغزهای متفکر مگه دیوانه‌اند به مملکتی بیایند که سلبریتی و آقازاده‌ها بیشتر محبوبیت دارند مگر دیوانه شده اند بیایند اینجه بیکار بمانند
      دانشمندان و اندیشمندان هسته‌ای ما الان یا بیکار هستند یا در شرکت آب و فاضلاب فعالیت دارند تا از گشنگی نمیرند

    • بدون نام

      در این‌مملکت همان آقازاده‌ها و سلبریتی‌ها حرف اول را میزنند و نیازی به دانشمند و پروفسور نیست

    • بدون نام

      یعنی شما میخاین اونا بیارین که سرمایشونو بگیرین بعدا هم به جرم جاسوس یه شبه نفلشون کنین اره!!!!!! شما اگه عرضه داشتین امثال کاوه مدنی, ومریم میرزاخانی(ایرانی-امریکایی)، برنده کورد فیلدز ریاضی(ایرانی-بریتانیایی)، و... رانگه میداشتین.

    • حسین

      اگر این ایتم ها نقطه مثبتی هست،قطعا درخارج ازکشور توانسته به این وضیعت برسد..براستی چرا ؟

    • آقا

      سرمایه های ایرانیان خارجی 25,000 میلیارد دلار آنوقت مشکل ایرانیان داخلی با سالی 25 میلیارد دلار کلا حل میشود یعنی یک هزارم خمس مالشان را بدهید و به بهشت بروید.

    • بدون نام

      مابی عرض ترین کشورشدیم افغانیای کارگرساده وگشنه عقب مونده گداگودول راه میدیم هم بودجه ومنابع کشورهزینشون میکنیم عوضش نخبهها ودانشمندامون صادرمیکنیم امادشون میکنیم میفرستیم کشورخارجی هردانشجوتابه دانشگاه برسبالای۱میلیاردتومان هزینش میش واین تعدادافغانی توکشوربه هرایرانی سالی بالای۳۰۰ملیون تومان ضررمیزنن

    • بدون نام

      بعد 40 سال تازه یادتون اومد ؟
      اون موقع که رفتن و بهشون برچسب میزدین و یادتون رفته ؟
      اون موقع که میگفتن ما اختراع داریم و میخوایم تولید کنیم ، میگفتین بودجه نداریم و یادتونه ؟
      وقتی که طرف میومد التماس میکرد که آقا لا اقل ی شغل در حد شان و شخصیتم بهم بدین ، من تو کنفرانس های خارجی اسم ایران رو در زمینه خودم سر زبونها انداختم و بهش گفتید کنفرانس ارزشی نداره و کار باید عملی باشه و یادتون رفته ؟
      حالا شما یک درصد فکر کنید اون ممالکی که اینها رو جذب کردن و روشون سرمایه گذاری کردن و درخت دانش اونها رو بارور کردند ، راحت و دو دستی تقدیمتون کنن .
      حالا خود شخص بیاد شما فکر ده درصد منابع مالی دنیا رو هم اجازه بدن شما بیارید تو ایران .
      شتر در خواب بیند پنبه دانه ... گهی لف لف کند گه دانه دانه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج