اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۵۴۵۶۷
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

افزایش قیمت بنزین؛ شاید وقتی دیگر

گرد و خاک ناشی از شایعه افزایش قیمت بنزین با خبری مبنی بر اینکه "بنزین گران نمی شود" بالاخره خوابید و به نظر نمی‌رسد حداقل تا پایان سال جاری دغدغه افزایش قیمت بنزین باز هم باعث شود مردم در پمپ بنزین‌ها صف‌های طولانی درست کنند و به غیر از باک خودروهای خود گالن ها را هم پر از بنزین کنند.

خبرگزاری ایسنا: گرد و خاک ناشی از شایعه افزایش قیمت بنزین با خبری مبنی بر اینکه "بنزین گران نمی شود" بالاخره خوابید و به نظر نمی‌رسد حداقل تا پایان سال جاری دغدغه افزایش قیمت بنزین باز هم باعث شود مردم در پمپ بنزین‌ها صف‌های طولانی درست کنند و به غیر از باک خودروهای خود گالن ها را هم پر از بنزین کنند.

بازار شایعه افزایش قیمت یا سهمیه بندی بنزین در روزهای گذشته آنچنان داغ بود که مردم در صف های طولانی پمپ بنزین ها هر لحظه منتظر شنیدن تغییر سرنوشت بنزین ایستاده بودند. هرچند این اخبار بارها و بارها از سوی مسئولان مختلف از جمله وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و حتی برخی نمایندگان مجلس تکذیب شده بود اما باز هم تلنگری کوچک در این حوزه مردم را مضطرب می کرد.

شاید منبع شایعه افزایش قیمت بنزین بودجه سال ۱۳۹۷ بود که در آن به دولت اجازه داده شده است قیمت بنزین را افزایش دهد و منبع شایعه سهمیه بندی این فراورده نفتی الزام استفاده مجدد از کارت سوخت بود اما روز آخر هفته گذشته بود که علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فروارده های نفتی صراحتا اعلام کرد دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین یا سهمیه‌بندی آن ندارد و تولید و ذخایر به میزان لازم است.

بنزین تا پایان سال گران نمی شود

به گفته وی، برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نه از سوی دولت نه از سوی مجلس وجود ندارد. از اظهارات صادق‌آبادی می‌توان به راحتی فهمید که حداقل تا پایان سال نباید منتظر تغییری در سرنوشت بنزین باشیم و سرنوشت سال آینده قیمت بنزین بستگی به بودجه سال ۱۳۹۸ که اذرماه تحویل مجلس داده می‌شود دارد.

تولید بنزین در کشور تا پایان سال به ۱۰۷ میلیون لیتر در روز می‌رسد

این درحالی است که دولت برای افزایش تولید بنزین برنامه‌ریزی منظمی کرده است به طوریکه آخرین میزان ظرفیت تولید بنزین در کشور ۹۵ میلیون لیتر در روز اعلام شده است که قرار است با به مدار آمدن فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ظرفیت ۹۵ میلیون لیتری تولید بنزین در کشور ۱۲ میلیون لیتر دیگر اضافه شود که بر این اساس ظرفیت تولید بنزین در کشور در سه ماهه آخر سال ۱۳۹۷ حدود ۱۰۷ میلیون لیتر خواهد شد.

درحال حاضر در پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیش از ۲۷ میلیون لیتر بنزین تولید می شود که این میزان تا پایان شهریور به ۳۰ میلیون لیتر خواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه که بنزین گران نیست!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه الان دیدن وضع مملکت پرالتهاب هست گرون نکردن ولی مجبورن گرون کنن بخاطر اینکه با اعمال تحریما چون ایران توی بنزین خودکفا نیست و همین بنزین هم سربدار هس توی فصول سرما با پدیده وارونگی هوا کلی هوارو آلوده میکنه ،وقت پاییز و زمستان پالایشگاه ها هم باید نیاز بیشتری از فراورده های سوختی صنعت برق رو تامین کنن (گاز از مدار خارج میشه اونموقع برای مصارف خانگی استفاده میشه) که باعث میشه گرون کنن تا مصرف بنزین داخل کم بشه. ی تحریم رو آلودگی هوامونم تاثیر داره .

    • بدون نام

      نه تورو خدا گرون کنید خخخخ

    • بدون نام

      همین شاید وقتی دیگر هم استرس زا هست .
      بعد دولت قول داده تا ده سال حامل های انرژی افزایش نیابد مگر ماهیانه یارانه افزایش یابد .

    • شهین ییفی

      اینها مردم اول یک چی ی میگند بعد زیرش میزنند وقت بزارید سر وصدا ها بخوابه بعد دوباره چماق رابله

    • محمد

      بنزین باید تا سقف فوب منطقه افزایش و دست دولت برای تزریق وجوه آن به محلهای مورد نیاز باز باشد تا هم مسرفین کنترل و هم سهمیه بندی شود البته با سهمیه بیشتر نسبت به قبل

    • بدون نام

      نه عزیزم! بزودی!!!

    • بدون نام

      جرات دارید یه تومن بنزیتو گرون کنید خون را میرفته تو جوبا

    • کامبیز

      سهمیه عادلانه بدهید اونهایی که باماشین های شاسی بلند وماهی هزارلیترمصرف می کنند پول زیادتربدهند.

    • بدون نام

      با بنزین شوخی نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج