adexo3
۷۵۴۵۸۸
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

ذوالنور: لابی‌، مانع طرح سؤال از روحانی نیست

یکی از نمایندگان امضاکننده طرح سؤال از رئیس‌جمهور گفت: لابی‌های سیاسی مانعی برای طرح سؤال از روحانی در مجلس نیست و او باید در یک جلسه علنی برای پاسخ به سؤال نمایندگان حضور یابد.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از برخی لابی‌‌ها از سوی دولتی‌‌ها برای انصراف نمایندگان مجلس از طرح سؤال از رئیس‌جمهور، پرده برداشت و گفت: افرادی که اینحرف‌ها را می‌زنند و لابی‌هایی برای منتفی شدن سؤال از رئیس‌جمهور انجام می‌دهند، تلاش‌شان فایده‌ای ندارد و سؤال در مجلس مطرح می‌شود.

وی به آیین‌نامه داخلی مجلس برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: وقتی سؤال از رئیس‌جمهور اعلام وصول و برای وی ارسال شد، اگر تعداد امضاها به یک نفر هم برسد، آقای رئیس‌جمهور باید برای پاسخ به سؤال نمایندگان در صحن پارلمان و در یکی از جلسات علنی مجلس حضور یابد؛ طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال از رئیس‌جمهور باید در مجلس مطرح شود.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: به‌عنوان مثال، اگر همه نمایندگان را هم با لابی‌های سیاسی از طرح سؤال از رئیس‌جمهور منصرف شوند، تأثیری در روند کار ندارد. طرح سؤال از رئیس‌جمهور با امضای بنده هم به‌تنهایی مطرح می‌شود، به‌تعبیری می‌توان گفت که لابی‌های سیاسی، مانعی برای طرح سؤال از آقای روحانی در مجلس نیست.

*کدام محور سؤال از رئیس‌جمهور سیاسی است و مشکل مردم نیست

حجت‌‌الاسلام ذوالنور در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر غیرقانونی و یا سیاسی بودن طرح سؤال از رئیس‌جمهور، اظهار داشت: این آقایان بگویند که کدام‌یک از این ۵ محور سؤالی که از رئیس‌جمهور مطرح است، سیاسی است و مشکل روزِ مردم نیست. معتقدم که امضا نکردن سؤال، سیاسی است.

وی ادامه داد: کسانی که شبهات سیاسی بودن سؤال از آقای روحانی را مطرح می‌کنند، تحت هیچ شرایطی، یا متوجه احوالات و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیستند و یا اینکه وضع مالی‌شان به‌قدری خوب است که این مشکلات به آنها فشار وارد نمی‌کند و بی‌خیال حال مردم و گرفتاری‌های آنها هستند.

یا اینکه حُبّ و بغض و تعصبات سیاسی به‌اندازه‌ای جلوی دیدشان را گرفته که روشن‌ترین مشکلات مردم را که کُشنده و طاقت‌فرساست نمی‌بینند.

حجت‌الاسلام ذوالنور که طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کرده است، با تأکید بر اینکه برخی‌‌ها به‌دلیل حب و بغض‌های سیاسی و جناحی در برابر مشکلات اقتصادی و گرانی‌‌ها از انواع کالاهای ضروری مردم چشم‌پوشی می‌کنند، افزود: نمی‌دانم امروز واقعاً برخی در چه احوالاتی سیر و در کجا زندگی می‌کنند.

چقدر با مردم فاصله دارند و از بطن جامعه دور هستند که این مشکلات را نمی‌بینند؟! اینها جای گله و نگرانی دارد، چرا باید اوضاع این‌طور باشد؟

وی تصریح کرد: امیدواریم بعضی‌ها که این‌قدر نسبت به طرح سؤال از رئیس‌جمهور حساسیت بی‌جا نشان می‌دهند، مقداری هم به‌دیده انصاف به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور و مردم نگاه کنند، قدری میان مردم حضور یابند و مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنند و ببینند که امروز مردم در چه گرفتاری‌هایی به‌سر می‌برند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با طرح این سؤال که اگر دولت کارش را درست انجام نمی‌دهد و مشکلاتی دارد، چه‌کسی باید از دولت مطالبه‌گری کند و به داد مردم برسد، گفت: ما وکیل مردم هستیم، وکیل دولت که نیستیم، اگر مجلس هم این وظیفه را انجام ندهد، یأس و ناامیدی بر مردم حاکم می‌شود و به پرخاشگری در جامعه می‌انجامد.

مجلس باید وظیفه و رسالت نظارتی و مطالبه‌گری خود را به‌نحو احسن انجام دهد، البته بعضی از دوستان در مجلس، نه‌تنها این وظیفه نظارتی را انجام نمی‌دهند، بلکه چوب لای چرخ کسانی که می‌خواهند قدمی بردارند، نیز می‌گذارند.

حجت‌الاسلام ذوالنور اضافه کرد: برخی از دوستانی که در مجلس با طرح سؤال از رئیس‌جمهور همراهی نکردند، می‌خواهند به هر طریقی خودشان را در دیدگاه مردم تبرئه کنند و به‌خاطر حُبّ و بغض‌های سیاسی و تعلقات سیاسی، با امضاکنندگان سؤال از رئیس‌جمهور همراهی نکردند.

اینها می‌خواهند دلیلی برای تبرئه خودشان از امضا نکردن سؤال از رئیس‌جمهور داشته باشند و به همین خاطر مطالبی را بیان می‌کنند، به‌ناچار باید انگ سیاسی بزنند و بگویند که سؤال از رئیس‌جمهور سیاسی است.

*نظر نمایندگانی که در سؤال از رئیس‌جمهور به تشخیص نرسیدند، محترم است

نماینده مردم قم در مجلس در پایان با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس هم هستند که سؤال از رئیس‌جمهور را امضا نکردند، اما دلایلی داشته‌اند و دلایل‌شان هم سیاسی نبوده است، خاطرنشان کرد: این نمایندگان به هر دلیلی به تشخیص نرسیدند که سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کنند. نظر این نمایندگان محترم است، اما بعضی‌ها کاسه داغ‌تر از آش هستند و انگ سیاسی به سایر نمایندگان می‌زنند، طبیعی است که برای تبرئه خودشان این حرف‌ها را مطرح می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جمع کنید باوو انقد از مردم ترسدید با روحانی که بسمت خودتون چرخید دارید دعوا زرگری راه میندازید که مردم رو آروم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنت کنه تندروها رو که نه جرئت شروع جنگ رو دارن نه توانایی خفه خون گرفتن رو

    • حسین

      بیشتر یک نمایش است نه سوالی خواهد شد ونه کسی پاسخی خواهد داد

    • بدون نام

      آقای ذوالنور ، حتما" دوره بعد کاندید ریاست جمهوری شویدچرا که فعلا" میدان تخریب برای شما و سایر دلسوزان مهیا است فقط سوال اینجاست که در زمان دولت قبل چرا صداهای وا فریادا شنیده نمیشد.

    • بدون نام

      کاملا نمایشی!

    • بدون نام

      تمام بدبختی کشور از افکار شما و همفکران شماست احمدی‌نژاد را چرا استیضاح نکردید

    • محمدرضا بختیار

      آقای ذوالنور ظلالت وسیاسی بودن از خود شما به وضوح ریخته می شود شمای حامی و دلواپس ملت چرا دولت ها را در امر قانون شکنی صریح در مورد فضای آموزشی کشور مورد بازخواست نمی دهید شما علت دخالت در کل مسیر اجرایی دولت ها را با چه منطقی قانونی و حق خود میدانید؟!با منطق و قوانین جواب پرسش خبرنگاری را در چند روز گذشته داده بودید دیدیم یا خواندیم!!!

    • بدون نام

      مردم عزیز آیا شما فکر می کنید مقصر این گرانی روحانی هست یکم فکر کنی اگر ایشان نبود الان از گرسنگی مرده بودیم خراب کردن روحانی و دولت کار دارو دسته مخالفین وآنهای هست که رای نیاوردن این نزیک پنج سال است فشار می آورن وجو تحریم هم اضافه شده تا زمان عید امسال مما هیچ مشکلی نداشتیم مشکلات از خارج شروع میشود و عده ای هم کور کورانه پیروی می کنند .قدر این امنیت بدانید نزاری مثل سوریه بدبخت بشیم .

    • بدون نام

      درود بر روحانی و لعنت بر مخالفان ایشان

    • مهدی

      متاسفم برای کسایی که فکر میکنن روحانی میخواد کار کنه و بقیه نمیزارن.یا خودشونو به نفهمی زدن یا از تعصب بیجا.بنده خودم به روحانی رای دادم ولی پشیمونم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلوم میشه که شما دانسته رای ندادی و الا برای این کشور وجود روحانی از نان شب هم واجب تره رییس جمهور بعدی که آمد بیشتر این رو می فهمی

    • بدون نام

      گروهی اقتدارطلب و تندرو در مجلس مسبب تمام بدبختی های مردم هستند شخص روحانی و دولت با تمام توان خود سعی در حل مشکلات مردم داشته و دارند شرکت در مذاکرات با گروه ۵+۱ هم در همین راستا بود و اتفاقا خیلی از مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور هم حل شد ولی همین گروه اقتدار طلب به خاطر اینکه روحانی محبوبیت بیشتری کسب نکند شروع به مانع تراشی کردند و تا کنون هم در کار خود موفق بوده اند مردم عزیز فریب این گروه تندرو و اقتدار طلب را هرگز نخواهند خورد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج