adexo3
۷۵۵۷۵۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

وزیر بهداشت: مردم نگران تامین دارو نباشند

وزیر بهداشت در گفت‌و‌گوی کوتاه با «اعتماد» از تصمیمات و توافقات جدید برای تسهیل تولید و واردات دارو در روز‌های بحرانی پیش‌رو خبر داد.

وزیر بهداشت در گفت‌و‌گوی کوتاه با «اعتماد» از تصمیمات و توافقات جدید برای تسهیل تولید و واردات دارو در روز‌های بحرانی پیش‌رو خبر داد.

وزیر بهداشت: مردم نگران تامین دارو نباشند

از بابت وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی که به کمبود‌های سال ٩١ برنمی‌گردیم؟

نه ان‌شاءلله. تلاش می‌کنیم چنین اتفاقی نیفتد. خاطرتان هست که در آن زمان از واکسن و دارو‌های حیاتی خبری نبود و تلاش می‌کنیم چنین اتفاقی نیفتد.

روز یکشنبه، رییس سازمان غذا و دارو گفت، قرار است پول فروش گاز ایران به ترکیه برای تامین دارو هزینه شود. اعتبارات تامین دارو و تجهیزات پزشکی هم دچار مشکل نمی‌شود؟

من اطمینان می‌دهم که همه تلاش ما این است که جریان تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی و واکسن از نظم و انضباط صحیحی برخوردار شود و از مردم خواهش می‌کنم که اعتماد کنند و عجله نکنند، چون تعجیل در تامین داروی غیرضروری هم باعث بی‌نظمی در بازار می‌شود و کار ما را سخت می‌کند.

اخیرا دستور دادید که اقدامات غیرضروری، ساخت و ساز‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام متوقف شود. تامین اعتبارات وزارت بهداشت، در ماه‌های پیش رو و همزمان با اعمال تحریم‌ها، دچار مشکل نخواهد شد؟

مطالبت‌مان، به ویژه از تامین اجتماعی و بیمه سلامت قابل توجه است و نگرانی ما، بابت مطالبات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی است که برای پر کردن انبار‌ها و تامین ذخیره استراتژیک، نیاز به نقدینگی دارند. البته طی هماهنگی با گمرک و بانک مرکزی، مقرر شده که وارد‌کنندگان بتوانند با حداقل سپرده، ثبت سفارش کرده و ترخیص محموله وارداتی هم با حداقل اسناد امکان‌پذیر باشد تا اینکه ان‌شاءالله این دو سازمان بیمه‌گر هم بدهی‌های‌شان را پرداخت کنند و ما هم به سرعت، این وجوه را دراختیار شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی قرار دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ن و

      خیال خام مخور .... الان شیاف انتی همورید نمیتوانم پیدا کنم ...

    • بدون نام

      بحدا قسم میخورم که دروغ میگن،همین دیروز داروخانه هلال احمر قزوین بودم برای تهیه داروهای خودم،اولا که سهمیه ۲ ماهه رو یگ ماهه کرده بودند ،دوما کمبود دارو بسیار مشهود بود و همچنین گرانی فوق تصور داروها،بحدی که تمام مراجعه کننده ها گیج و سر در گم بودند،چرا اخه دروغ میگید؟چرا به شعور و خرد مردم توهین میکنید؟مگه ما تو این مملکت زندگی نمیکنیم؟مگه چشم و گوش نداریم؟شاید شما ها کر و کور هستید ! یکم تکون بخورید و از پشت میزهاتون بیاین بیرون و ببینید که تو داروخانه ها و درمانگاها و بیمارستانها چه خبره و چطوری دارند با مردم فهیم ما رفتار میکنند،اگه نمیتونید دل بکنید از میز و صندلی هاتون و کولر گازی ،یه سایتی رو معرفی کنید تا ما خودمون بصورت افتخاری و رایگان فیلمهامون رو براتون بفرستیم تا یکم بخودتون بیایید،گناه نکردیم رفتیم جنگیدیم و از حیثیت و خاک وبوم مملکتمون دفاع کردیم،ولی حالا برای زنده موندمون باید همش التماس کنیم و گردن کج کنیم که توروخدا داروهامون رو بدید تا نمیریم!

    • محمد علی نوری

      چرا نگران نباشند شما تازگیها مریض شدید برید دکتر از هزینه های پزشکی تا دارو مردم میمیرند ولی دکتر نمیتونن برن لعنت بر شرف دروغگو

    • بدون نام

      داداش مانگران هیچی نیستیم همین که زنده ایم شکر شما خودتو اذیت نکن..

    • بدون نام

      نگران نیستیم چون به این وضعیت عادت داریم

    • بدون نام

      مردم نگران قیمت دارو هستن که ندارن پرداخت کنن

    • بدون نام

      فقط بلدی دروغ بگی متاسفم برات بخاطراینکه پست ومقامت نگه داری فقط دروغ..داروی قندم از۴هزارتومان رسیده به۲۸هزارتومان اینهم بااشنادرداروخانه کمبودشده گیرنمیاد دروغگو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • بدون نام

      خیلی دروغ گوهستی زشته برای سن وسالت شغلت پابرجاست پس چرااینهمه دروِغ فقطخداکنه مریض بشی تابفهمی دروغگو

    • کارمند

      وقتی ۱۰۰قلم داروی پرمصرف مثل قرص استامینوفن را از لیست بیمه خارج کردی واقعا مشخص شد مرفه و بیدرد هستی و واقعیت دارد که در بیمارستان شخصی خودت به دلار از بیماران پول عمل می گیرید تا از مالیات معاف شوید همه ی مدیران ومسئولین هستند الّا خلافش ثابت شود

    • بدون نام

      نه اقا نگران نیستیم جرا که شماها که راحت باشید کافی مردم ولش کن مرد حسابی با این اوضاع چطور میشه نگران نباشیم داروبخشی ازاین بدبختی برای مردم ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج