adexo3
۷۵۶۷۶۰
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

دلایل برآشفتگی برخی از سخنان روحانی

دلیل تأکید رئیس جمهوری بر اصل مربوط به همه‌پرسی، انسجام درون دولت و فرجام واگذاری‌های بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های نظامی و غیرنظامی،پرسش هایی است که از محمود واعظی پرسیده شد.

روزنامه ایران: دلیل تأکید رئیس جمهوری بر اصل مربوط به همه‌پرسی، انسجام درون دولت و فرجام واگذاری‌های بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های نظامی و غیرنظامی،پرسش هایی است که از محمود واعظی،پرسیده شد.

برخی از تأکید رئیس جمهوری براصل 59 قانون اساسی که به همه‌پرسی و مراجعه به آرای عمومی اشاره دارد، برآشفتند. به نظر شما دلیل اشاره رئیس جمهوری به این اصل قانون اساسی چیست؟

آقای رئیس جمهوری در این بحث یک هدف کلی را دنبال می‌کردند و آن، پاسخ به القائاتی است که از خارج کشور می‌شود. به عنوان مثال امریکایی‌ها و منافقین عنوان می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سالگی به بن‌بست رسیده است.

آقای رئیس جمهوری با یادآوری این اصل قانون اساسی، در واقع می‌خواهد بگوید که نظام اسلامی، چه از نظر قانون اساسی و چه از نظر سازوکار و ساختارهای درونی، اینقدر قوی، منسجم و بامحتوا است که برای همه مطالبات مردم و برای همه مسائل، راه حل داریم.

از این جهت، ایشان یکی از راه حل‌ها برای حل مسائل را این طور عنوان کردند که اگر روزی مردم در چارچوب اسلامیت و جمهوریت نظام خواسته‌ای داشته باشند اما به هر دلیلی این خواسته در قانون اساسی دیده نشده باشد، این راهکار (مراجعه به آرای عمومی) در قانون اساسی وجود دارد.

هم رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند سپاه و ارتش بنگاه‌های اقتصادی را واگذار کنند و هم رئیس جمهوری به زیرمجموعه‌های دولت مانند بنیاد شهید و شستا تأکید کردند که در این حوزه‌ها نیز باید واگذاری‌ها دنبال شود. این روند چه در نیروهای مسلح و چه در دولت، در چه مرحله‌ای است؟

در حال پیگیری است.

در ارتش و سپاه هم؟

شروع شده است. در دولت هم همه بخش‌ها واگذاری‌ها را آغاز کرده‌اند. این امر مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و مصوبه سران سه قوه است و رهبر معظم انقلاب نیز آن را تأیید کرده‌اند. این کار به جد شروع شده و اکنون بسیاری از این شرکت‌ها در بورس عرضه شده است. وقتی می‌بینید که بورس به این صورت درحال گسترش است، قطعاً شرکت‌های جدیدی وارد بورس شده است.

زیرا با وجود همان شرکت‌های قبلی، بسیار بعید بود بورس چنین رشدی داشته باشد. دلیل رشد بورس، واگذاری شرکت‌های جدید به مردم است. این کار خوبی است و به نظر من نیروهای نظامی هم آغاز کردند و واگذاری آنان در حال انجام است، یا بانک‌های آنها نیز در حال ادغام است. بنابراین در این زمینه گام‌های خوبی هم در دولت و هم بیرون دولت برداشته شده است.

اعتقاد به جمهوریت نظام بدون رسانه ممکن نیست

رئیس دفتر رئیس جمهوری رسانه‌ها را واسطه میان مردم و حاکمیت و عامل تحقق شفافیت به عنوان رویکرد راهبردی دولت‌های یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: اگر قرار است به جمهوریت نظام اعتقاد داشته باشیم، باید بدانیم که این امر بدون رسانه ممکن نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیری

      چه تیتر ی انتخاب کردین سخنان روحانی براشفته نبود ما اشفته میشیم وقتی میگه از دی ماه تحریم شروع شده یهو علنی شده اینهمه اشفتگی اقتصادی رانمیبینه اقای واعظی هم همین طور من چی بگم دیگه

    • نوکر ولایت

      مرگ بر منافق...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ برستمکازان

      • saedTaha

        الحق. که. مرگ. بر منافقین. داخل. وخارج. نشین، بگفته. آ قای وا عظی. واگذاری ها هنوز. دردست. بررسی است.

    • بدون نام

      عجب

    • بدون نام

      واقعا عجیبه دوران احمدی نژاد اگه ارز بالا میرفت حقوق و دستمزد هم به نسبت بالا میرفت.ولی این دولت حتی در افزایش جزئی حقوق و دستمزد هم خصاصت به خرج میدهد.

    • علی

      سلام، واگذاری بنگاههای اقتصادی به گفته شما در حال پیگیری است و بعضی هاش انجام شده؟!!! اگه راست میگید یکی از این واگذار شده ها رو نام ببرید، هر چند مقام معظم رهبری بر این قضیه تاکید فرمودند ولی به نظر من این خواب و خیالیه که هیچ وقت تعبیر نمیشه، حداقل مطمئنم که عمر این هشتاد میلیون ایرانی که اکنون زنده ان به این کار کفاف نمیده، اصلا کدام قدرتی میتونه این کار رو انجام بده، پس لطفا مردم رو گول نزنید

    • غلامرضا خوشی

      میتواند اولین همه پرسی از این جا آغاز شود که ایا با انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری باشه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج