۷۵۷۱۰۰
۲۸ نظر
۵۰۰۹
۲۸ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش طلاق صوری برای کسب درآمد بیشتر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فرهنگ سازی برای ارتقای جایگاه خانواده مانع از سوءاستفاده از بند ۳ ماده ۴۸ قانون حمایت از خانواده و رواج طلاق های صوری می شود.

خبرگزاری مهر: علی رستمیان در مورد سوءاستفاده برخی از بند ۳ ماده ۴۸ قانون حمایت از خانواده که بر اساس آن زنان سرپرست خانوار مستمری دریافت می‌کنند به این صورت که از طریق طلاق صوری از این امتیاز بهره می‌برند، گفت:

در سنوات گذشته برخی افراد برای بهره‌مندی از مزایای معافیت از خدمت سربازی فرزندان نیز به این اقدام مبادرت ورزیده بودند و حتی دو نفر از مسئولان هم در بین این افراد وجود داشتند.

نماینده مردم دلفان در مجلس، ادامه داد: این زوج‌ها به صورت صوری از هم جدا شده بودند تا فرزندشان از خدمت سربازی معاف شود و با اینکه شناسنامه آنها بیانگر جداییشان بود، اما در حقیقت از طریق ازدواج موقت با هم زندگی می‌کردند، کما اینکه یک مورد از آنها که مربوط به مسئولان بود، سوژه خبری کشور شده بود.

وی گفت: البته در مورد این مقام مسئول، دادگاه دستور بررسی داد و بعد که صوری بودن طلاقشان محرز شد، کارت معافیت از خدمت سربازی فرزندشان باطل شد.

اما در شرایط کنونی هم اخباری مبنی بر اینکه بار دیگر زوج‌ها برای دریافت مستمری تعیین‌شده برای زنان سرپرست خانوار که با استناد به این قانون مستمری دریافت می‌کنند، به ازدواج صوری روی آورده‌اند، شنیده می‌شود.

او در ارائه راهکار برای ممانعت از بروز این سوءاستفاده‌ها تصریح کرد: در گام اول باید فرهنگسازی شود تا زوجین حرمت خانواده را قربانی این گونه منافع مادی نکنند، چرا که اگر خانواده از قداست و جایگاه در خوری در جامعه برخوردار شود، قطعا افراد در ازای به دست آوردن مطاعی اندک به اینگونه اقدامات شنیع مبادرت نمی‌ورزند.

عضو کمیسیون اجتماعی درباره نحوه اصلاح قانون برای مقابله با این نوع سوءاستفاده‌ها تاکید کرد: قانونگذاران باید با اصلاح این قانون در قالب تعیین مجازات برای افرادی که به این طریق سوءاستفاده می‌کنند، مانع از تداوم این روش شود بنابراین باید برای مجرمان این حوزه نیز یا جریمه نقدی سنگین یا مجازات حبس در نظر گرفته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرهنگ مردم ایران خیلی پایینه همه دنبال سواستفاده هستن از اون بالادست تا اون زیر دست!!!باید مردم تشویق به مطالعه بشن .مخصوصا تو آموزش و پرورش

    • علی

      یعنی هیچ راهی برای جلوگیری از این کار وجود نداره?واقعا بی عرضه این که در همه حال آخرین راهکارتون حبس و مجازات های سنگین است.

    • بدون نام

      مملکت شده کلاه برداری

    • بدون نام

      یه لقمه غذای گرم به شخص گرسنه بده تا غذای گندیده را کنار بگذارد وگرنه نه اینکار را خواهد کرد و هم اینکه به تو حمله می کند
      راهش هم زندان و مجازات سنگین و دم از کرامت خانواده و منبر رفتن نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا درسته

    • دارکوب

      این اولا نتیجه فقر است ثانیا مجرم مسئولانی هستن که این وضعیت را برای مردم درست
      کرده اند والا هیچ کسی راضی به این کار نیست
      مسئولین از خجالت باید آب شوند نه اینکه بروند ثابت کنن که این طلاق صوری بوده اف بر شما

    • بدون نام

      مسولان هنه جا هستن.هر جا خلاف باشه خخخخخخ

    • بدون نام

      آخه شما چاره ای گزاشتید برای خانواده ها.خانواده هایی که مشکل مالی دارند به هر بدبختی میزنند تا یه پولی دربیارند .پس انقدر بنیاد خانواده رو پیش نکشید که ... به هر چی بنیاد خانواده

    • بدون نام

      قانون درست بزارید که کسی دورتون نزنه ایرانیا استاد پیچوندن قانونن

    • بدون نام

      برترین رو میدونم افراد آگاه و باتجربه و متخصص در هر زمینه یی وجود دارند که بادنبال کردن اخبار نظر کارشناسانه میدن بدور از جناح و رنگ .این اظهارات شاید صحیح باشد اما امار و نحوه بیشتر عوام فریبی هست و ریشه در جایی دیگر است ودریافت مستمری بخشی از ان است ونماینده به بهانه امار و بند وماده هدف بیان همون باطل کردن کارت و...هست

    • علی

      یا خدا این دیگه چه جورشه!!!!!!!؟؟؟؟؟یعنی طلاق میگیرن تا از بیت المال حقوقه ماهیانه بگیرن!!آخرش چی یعنی تا آخره عمر با ازدواج موقت زندگی میکنن!!!این دیگه چجور شارلاتان بازیه دیگه!!!؟؟ حقوقی که میگیرن فک کنم ... حرومتره...

    • عنقا

      اخه چه خبر هست درمملکت چرا باید اینجوری بشه که کار به اینجا بکشه هم ماجرای ازدواج صوری رابشنویم هم طلاق صوری واقعا ادماای گه دوربر یاناهستن چی میگن بله دیگه بایدم مجازات بشن

    • بدون نام

      لعنت خدا بر مدیران اقتصادی کشور.
      دیگه از خانواده چیزی نماند

    • شهین سیفی

      مزایا فروان دارد البته من هم شنیدم

    • بدون نام

      اگه ملت کار داشته باشن ودرآمدشون کفاف زندگیشونو بده مطمئنا اینکارو نمیکنن!ملت گشنه ان! گشنه!وقتی هم گشنه باشند دنبال همین مطاع اندک هم میدوند!

    • بی نام

      مجازات چیه مردم نون شبشونو ندارن مجبورم ازاین کارها بکنند آقای نماینده شکم سیر.

    • بدون نام

      همه این مسایل بر میگرده به بدبختی مردم به نداری مردم

    • بدون نام

      قابل توجه فقر که میاد..از این مدل فسادها زیاد پیدا میشود. مردم هم کم میارن که دست به اینکارها میزنند. هرکی در حد واندازه خودش .یکی 9 میلیارد دلار میگیرد برای واردات .میبره تو بازار میفروشه خداد میلیارد پول درمیاره یکسری هم این مدلی

    • بدون نام

      مردم فقیر هستن که اینکار رو می کنند وگرنه کی حاضره تن به همچین کاری بده

    • بدون نام

      واقعیته خیلی هم زیاد شده

    • هانیه

      بعداز30سال زندگی مشترک منجربه طلاق شد باچند فرزند جوان پدرانها وضعیت مالی خوبی دارد ولی به انها هیچ نمیدهد حتی چندسالی است تماسی باهم ندارند انهابامن زندگی می کنن مشکلات زیادی دارم تقاضا کردم پدرم که فوت شده مستمری بگیرم قبول نکردند چون بازنشسته بوده وبعد هم فوت کرده طلاق بعدازان رخ داده اما همسرسابق که حالاباقناعت من وضع مالی خوبی دارد باهمسرسابق همکارش فوت شده ازدواج کرده ان زن حقوق شوهر فوت شده جمع میکند وباثروت او به مسافرتهای زیاد میرود چگونه قوانین این گونه است؟

      پاسخ ها

      • راستگو

        اگرپدرتان فوت کرده وشما هم طلاق گرفته اید حقوق پدرتان به شما می رسد پیگیری کنید حتما

    • بدون نام

      ... ببینید ملتو با فقر به چه روزگاری گرفتار کردید ...

    • حقگو

      مسئولین محترم میدانید علت این کارها چیست.فقر فقر فقر که ناخواسته براین مردم شریف تحمیل شده.ریشه یابی کنیدویلا بدتر می شود.

    • خلیلی قوشچی

      تو جامعه ای که زندگی سخته اینکارها عادیه
      چرا نمیگید برای گذران زندگی مجبور به طلاق میشه تا مستمری رو بگیره؟چرا نمیگید ملت توان زندگی رو ندارن؟
      وقتی نتونی از مخارج خانوارت بربیای کدوم قداست خانواده کدوم ارزش؟

    • مریم

      چه کردید با ملت؟

    • بدون نام

      مقصرشمایید که مردم از فقردست به هرکاری میزنن یه مقدار در پرداختها عدالت داشته باشید تا کسی از فقردست به همچین کاری نزنه ویکی دیگه هم ندونه پولشو چجوری خرج کنه ......

    • بی نام

      ما هم یه اشنایی داریم که طلاق صوری گرفتن و چند سالی هست دارن حقوق میگیرن و با هم زندگی هم میکنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج