۷۵۸۳۵۶
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

«خندوانه» مِلک شخصی رامبد جوان نیست

آرش شفاعی یک فعال حوزه رسانه می گوید وقتی در صداوسیما اجازه پیدا نکنید با مسایل مهم شوخی کنید به مسایل سطحی کشیده می شوید.

خبرگزاری مهر: آرش شفاعی یک فعال حوزه رسانه می گوید وقتی در صداوسیما اجازه پیدا نکنید با مسایل مهم شوخی کنید به مسایل سطحی کشیده می شوید.

«خندوانه» مِلک شخصی رامبد جوان نیست

آرش شفاعی فعال حوزه رسانه و دانشجوی دکترای علوم ارتباطات با مروری بر برنامه «خندوانه» درباره شوخی های سطحی و لودگی های کمدین ها به خبرنگار مهر بیان کرد: وقتی در صداوسیما نتوانید حرف جدی بزنید و اجازه نداشته باشید با مسایل مهمتری شوخی کنید باید سراغ مسایل سطحی و شوخی های فضای مجازی بروید تا به این ترتیب مخاطبتان را بخندانید.

وی با اشاره به معیارهایی که باید در شوخی های کمدین ها از جمله جوانان حاضر در «خندوانه» در نظر گرفته شود، اظهار کرد: مساله این است که تکلیف صداوسیما با خودش روشن نیست و معیاری ندارد مثلا ممکن است برنامه ای پخش شود که از ممیزی رد شده است و برنامه ای هم پخش شود که نظارت درستی در آن وجود ندارد.

این فعال رسانه ای اظهار کرد: هنوز مشخص نیست که آیا صداوسیما قرار است صدای مردم باشد، صدای بخشی از مردم باشد یا صدای جناح خاصی باشد. مشخص نیست که آیا سلیقه ها و نظرهای مختلف امکان حضور و بروز دارند و یا عده ای با سلایق خاصی دور هم جمع می شوند و برنامه می سازند.

وقتی این معیارها، اهداف و مخاطب مشخص نباشد تهیه کننده ها از این فضای خاکستری و مبهم استفاده می کنند و اسپانسر مورد نظر خود را آورده تا سلیقه خود را اعمال کنند.

وی تصریح کرد: برنامه «خندوانه» جزو چند برنامه سرگرم کننده و پرمخاطب صداوسیماست و اگر هم نقدی به آن می شود از این حیث است که اشکالات در این برنامه بسیار جدی تر و پررنگ تر دیده می شود. حتی به دلیل همین پرمخاطب بودن، اگر اشتباهی از این برنامه دیده شود تاثیر بیشتری روی مخاطب می گذارد.

شفاعی اضافه کرد: اشتباه یک کمدین در شوخی ها می تواند اعتبار رسانه را بیش از پیش از بین ببرد و حتی می تواند به این شوخی ها و مضامین و مفاهیمی که به شوخی درمی آید، میدان دهد.

این دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اظهار کرد: در اینجا یک سوال مطرح می شود که اگر شوخی های کمدین ها در «خنداننده شو» به مرز هشداردهنده می رسد پس سیستم نظارتی صداوسیما چه می کند؟ اما به نظر من این شوخی ها خیلی هم هشداردهنده نبوده است چراکه اگر شوخی مشکل دار باشد خود مردم آن را پس می زنند.

وی در واکنش به نبود یک اتاق فکر منسجم در برنامه «خندوانه» اظهار کرد: با توجه به اتاق فکرهایی که در تلویزیون وجود دارد و برنامه هایی که می سازند، همین که رامبد جوان یک تنه عمل می کند و بدون اتاق فکر چنین برنامه ای را پیش می برد قابل توجه است.

وی در پایان اشکالات این برنامه را به دلیل نبود ساختار زیربنایی مناسب در صداوسیما دانست و بیان کرد: برنامه «خندوانه» ملک شخصی رامبد جوان نیست بلکه تریبونی است که به یک آنتن ۸۰ میلیونی تعلق دارد بنابراین اگر مرزهای اخلاق در این برنامه جابجا شود کل اعتبار سازمان زیر سوال می رود و اتفاقات «خندوانه» معلول همان بلاتکلیفی صداوسیما در ساختارهای خود است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • f&z

      واااااااای جنبه داشته باشید یکم بابا

    • سیدنوراحمدموسوی

      اقا به تو جه یک دلخوشی واسه مردم است حسابی ما کیف میکنیم و همه رامبد جوان را دوست دارن تو چرا حسودی میکنی بعدش کشورهای اروپای نگاه کنی بخش زنده با خود ریس جمهور و کارهاش شوخی میکنند رامبد جوان دست چندتا از جوان ها را گرفته و رسانی کرده اومدید نظر میدید الگی که چه بشه که نشون بدی خیلی میفهمی اگه خیلی میفهمی راجب اقتساط حرف بزن یا کارهای که مربوط به خودت میشه کاری نکن برم اون ملک خندوانه بخرم بنام رامبد جوان بکنم تا حالت جاه بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقتصاده

    • بدون نام

      حرف مفت میزنی حالا یکی مثل رامبد پیدا شده یه مدل جدید برنامه ارائه کرده هرچند خالی از اشکال نیست اما همینکه نشون داده میشه این مدلی هم برنامه ساخت و مردم رو سرگرم کرد خودش کلیه شما فقط حرف حرف حرف

    • بصیر

      گرسنه سرگرمی نمیخواهد نان واب میخواهد

    • بدون نام

      دهنتون رو ببندیدکه نمی تونیدببینیدیکی برای شادی مردم قدم برمیداره،امثال شمادوست دارن مردم همیشه درعزاوماتم باشن.

    • بدون نام

      بندازین این خاین وطن هم وطن فروش لعنی واحمق لیاقتش همون افغانستان عقب موندس نه ایران وایرانی بزرگ پولکی بیشرف

    • بدون نام

      باشه بابا بسه دیگه ترکوندین شما این رامبد جوانو یه چند وقت به یکی دیگه گیر بدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم دادا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج