adexo3
۷۵۸۷۳۵
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

کیانوش راد: احمدی‌نژاد فقط فرار رو به جلو می‌کند

محمد کیانوش راد فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای احمدی‎نژاد به جای پاسخگویی به خرابکاری‎ها و نابسامانی‎هایی که در طول ۸ سال کشورداری خود ایجاد کرده و اقتصاد کشور را به ورطه فلاکت و نابودی کشانده، سعی می‎کند با فرار به جلو و بزرگ نشان‏ دادن مشکلات فعلی، اعتراضات مردم را مستقیماً به سوی دولت هدایت کند.

محمد کیانوش راد فعال سیاسی اصلاح‌طلب که از امضاکنندگان بیانیه اخیراصلاح‌طلبان است با روزنامه ایران گفتگو کرده است.

شما و تعداد دیگری از چهره‎های اصلاح‎طلب، اخیراً بیانیه ‏ای را منتشر کرده و به ارائه راهکارهایی برای برون رفت کشور از شرایط موجود پرداختید. برای نگارش این بیانیه و ارائه راهکارهای آن کار کارشناسی خاصی صورت گرفته است؟

مطالبی که در بیانیه ما مطرح شده، طبق نظرسنجی‎هایی بوده که از سوی نهادهای رسمی انجام گرفته است. همچنین برای نگارش این بیانیه سعی شد که براساس نتایج جلسات و دیدگاه‎های گوناگونی که در محافل مختلف اصلاح‎طلبان مورد بحث قرار گرفته عمل شود. دیدگاه‌های آقای خاتمی و راهکارهایی که ایشان برای بهبود شرایط کشور مدنظر قرار داده‎اند را نیز باید به این موارد افزود.

شما اصلاح‎طلبان در حالی این بیانیه را برای حل مشکلات فعلی کشور نوشته‎اید، که خیلی از اصولگرایان بر این امر تأکید دارند که جریان اصلاحات راه خود را از دولت جدا کرده است. بهانه این نتیجه‌گیری هم وضعیت بد اقتصادی است که معتقدند اصلاح‌طلبان به‌عنوان حامی اصلی آقای روحانی شرایط پیش‎آمده را ناشی از سوء مدیریت دولت می‎دانند. نظر شما چیست؟

اصلاح‎طلبان از سال ۹۲ سیاست خود را سیاست «حمایت و انتقاد» از دولت قرار دادند. همچنان هم سیاست ما نسبت به دولت آقای روحانی، سیاست حمایت و انتقاد است و این به معنی آن است که ضمن حمایت کلی از دولت در شرایط فعلی، نسبت به بیان اشکالات نیز توجه خواهیم کرد.

در عین حال می‎دانیم که اگر به جای آقای روحانی، فرد دیگری به مقام اجرایی کشور می‌رسید، امروز با بحران‎های گسترده‎تری روبه‎رو بودیم. به همین دلیل، در این حمایت پایبند هستیم و تصور می‎کنیم که موضع اتخاذ شده در حمایت از دولت در سال‎های ۹۲، ۹۴، ۹۶ درست بوده و حمایتی هم که ‎اکنون از دولت می‎شود، واقع‎بینانه است.

در جریان پیام ویدئویی آقای احمدی‎نژاد قرار دارید. ایشان در این پیام خواستار کناره‌گیری آقای روحانی شده‌اند. این کار در حالی صورت گرفت که اصلاح‌طلبان و بزرگان این جریان با وجود محدودیت‎هایی که در سال‎های اخیر با آن روبه‎رو شده‎اند، همچنان پیام‌های وحدت‎بخش برای مردم دارند اما صحبت‎های ایشان فرقی با براندازان ندارد. احمدی‎نژاد با این صحبت‎ها آن هم در شرایط سخت فعلی به‌دنبال چیست؟

آقای احمدی‎نژاد به جای پاسخگویی به خرابکاری‎ها و نابسامانی‎هایی که در طول ۸ سال کشورداری خود ایجاد کرده و اقتصاد کشور را به ورطه فلاکت و نابودی کشانده، سعی می‎کند با فرار به جلو و بزرگ نشان‏ دادن مشکلات فعلی، اعتراضات مردم را مستقیماً به سوی دولت هدایت کند.

احمدی‎نژاد و همفکران او تصور می‎کنند که بزودی انقلابی در راه است و به خیال خام خود آنها نیز رهبران چنین انقلاب فوری و فوتی در ماه‎های آینده خواهند بود. این تصور باطل و این اشتباه محاسباتی باعث می‎شود که مواضع سوپر انقلابی و کاملاً رادیکالی را برگزینند. به شیوه‎ای که گویی در چند ماه آینده دادگاه‎های سراسری برگزار خواهد شد و به فرمان احمدی‎نژاد سران قوا به دادگاه‎ها سپرده خواهند شد. این تصور باطل احمدی‌نژاد وی را به اتخاذ چنین مواضعی می‌کشاند.

از سوی دیگر نمی‎توان این نکته را نادیده گرفت که برخی از اصولگرایان افراطی تصور می‏ کنند که در احمدی‎نژاد ظرفیتی وجود دارد که می‎تواند در بزنگاهی به کمک آنها بشتابد. آنان به تصور واهی به ظرفیت‎های آقای احمدی‎نژاد برای یک وضعیت خاص دلخوش کرده‎اند. البته آنان بدون اینکه احمدی‎نژاد را قبول داشته باشند صرفاً به‌دنبال استفاده ابزاری و موقتی از او در شرایط احتمالی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقااین حرفایی که میزنیدچرت وپرت هست چون من خودم سندومدرک ارایه میکنم که احمدینژادواقعابه قشرضعیف کمک کرده والان هم دولت روحانی که هیچ کمکی بحال مردم نکرده بلکه برای مردم مشکلات زیادی هم درست کرده دولت بیتدبیر راست میگین نظرسنجی کنیدبین مردم که ببینیدکدام دولت بیشتربه دردمردم خورده.

    • بدون نام

      بلی شاید احمدی نژاد به یک عده فقیر جامعه رسیدگی کرد و درکل اقتصاد مملکت را خیلی ضعیف و آسیب پذیر کرد.

    • بدون نام

      ساکت درود بر احمدی نژاد.ننگ بر دولت بی تدبیر که عقب گرد داره

    • بدون نام

      احمدی نژاد آنقدر حوصله داشت که حتی به روستاها می رفت سر می زد در هشت سالی که بود طرفه مردم بود کشور رو خیلی آباد کرد دمش گرم این حرفا چرت وپاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا نقشه برای اینده اش یود برای اینکه شما الان این حرفا رو بزنین ...اگر واقعا به فکر مخرومین بود پس چرا اون روستاها الان در فقر وفاقه دارن دست وپا میزنن؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج