اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۶۳۵۴۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

بخشنامه سپرده گیری ارزی به بانک‌ها ابلاغ شد

بانک مرکزی در بخشنامه ای مقررات و شرایط سپرده گیری ارزی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

خبرگزاری ایلنا: بانک مرکزی در بخشنامه ای مقررات و شرایط سپرده گیری ارزی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

در راستای اجرای بند (۴) تصویب‌نامه شماره ۶۳۷۹۳‌‌‌‌‌‌‌‌/ت۵۵۶۳۳ هـ مورخ ۱۶‌‌‌‌‌‌‌‌/۵‌‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۷ هیأت وزیران، شرایط زیر در تکمیل ترتیبات سپرده‌گذاری ارزی موضوع قسمت «ج» بخش سوم مجموعه مقررات ارزی «خدمات ارزی و سایر مبادلات ارزی بین المللی»، برای اجراء ابلاغ می شود:

۱‌‌‌‌‌- بانک مجاز است نسبت به سپرده گیری ارزی به صورت اسکناس به ارزهای یورو، درهم امارات و دلار از اشخاص حقیقی و حقوقی بخش غیر دولتی با تضمین بانک مرکزی در قالب فرم پیوست (پیوست ۱) اقدام و با انجام هماهنگی لازم با اداره بین‌الملل این بانک، نزد بانک مرکزی سپرده‌گذاری کند.

۲‌‌‌‌‌- بازپرداخت اصل و سود وجوه ارزی سپرده‌گذاری شده توسط بانک مرکزی تضمین می‌گردد.

۳‌‌‌‌‌- دوره سپرده‌گذاری ارزی یک ساله بوده و در صورت ارائه درخواست تمدید (قبل از سررسید) و موافقت این بانک، دوره مذکور برای دوره‌ یک ساله دیگر قابل تمدید خواهد بود.

۴‌‌‌‌‌- نرخ سود سپرده‌گذاری سالیانه برای اسعار یورو، درهم امارات و دلار به ترتیب ۳، ۲ و ۴ درصد می باشد.

۵‌‌‌‌‌- کارمزد عاملیت آن بانک ۰.۳ درصد نسبت به حجم سپرده دریافتی در پایان دوره سپرده‌گذاری ارزی یک ساله پرداخت می گردد.

۶‌‌‌‌‌- در صورت درخواست متقاضی مبنی بر ابطال و یا دریافت سود، به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به سپرده گذاران، آن بانک نسبت به پرداخت اسکناس از محل منابع خود اقدام و مراتب را مطابق جدول پیوست (پیوست ۲) به اداره بین‌الملل این بانک جهت دریافت اصل و سود سپرده پرداختی منعکس کند.

۷‌‌‌‌‌- بازپرداخت اصل و پرداخت سود سپرده‌گذاری به صورت اسکناس نزد این بانک، به همان نوع ارز تودیعی و به صورت اسکناس خواهد بود.

تبصره: پرداخت سود به سپرده گذار به صورت ماهانه خواهد بود.

۸‌‌‌‌‌- درصورت درخواست ابطال سپرده ارزی تودیعی قبل از سررسید، نرخ سود سالیانه مورد عمل برای سپرده یورویی، درهمی و دلاری به ترتیب ۱، ۰.۵ و ۱.۵ درصد خواهد بود. به سپرده‌های ارزی کمتر از یک ماه سودی تعلق نمی‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آیا می شود با ریال،ارز خارجی از بانک بگیریم و سرمایه گذاری کنیم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هموطن عزیز چه جراتی داری.فعلا مردمی رو که به فراخوان بانک مرکزی قانونی و شفاف سکه به صورت قطعی پیش خرید کردند هر روز ده بار سکته مدهند از وصول طرح عدم تحویل سکه تا تحویل حداکثر 10 سکه و عودت بقیه پول بعد از شش ماه که همه چیز از ماشین گرفته تا اب معدنی سه برابر شده و تهدید و سوداگر و اخلالگر خواندن مردم توسط مسولین قضایی و مجلس مالیات سنگین توسط اداره مالیاتی .ر

    • بدون نام

      جناب اقای همتی رییس محترم بانک مرکزی لطفا این بخشنامه رابه تایید نمایندگان مجلس و قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور و اداره مالیاتی برسانید که به سرنوشت مردمی که ششماه پیش به فراخوان پیش فروش سکه به صورت قطعی نامحدود بدون مالیات اعتماد کردند دچار نشود

    • بدون نام

      ادم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه.بااین بلایی که سر پیش خرید کنندگان سکه دارند در میارند کی اعتماد میکنه ارز رو سپرده گذاری کنه.

    • بدون نام

      مردم چجوری اعتماد کنن وقتی در طرح فروش سكه درزمان خودش به قيمت مناسب(حدود قيمت بازار)كاملا شفاف وخريد آن براي همه وبصورت نامحدودوبراي همه آزاد بوده ودرابتدااستقبال چنداني ازآن نشدوهيچ رانتي درآن نبوده واين جماعتي كه بانيت كمك به حفظ ارزش پول ملي به طرح فروش سكه بانك مركزي همراه شدهاند ميتوانستن درهمانزمان به هرتعداد كه ميخواستندبه قيمتي درهمين حدودازصرافي هاخريدشان راانجام دهند وسكه هايشان رابلافاصله دريافت نمايند،آيا گناه كرده اند به بانك مركزي ودولت اعتماد كردند وخريدي شفاف انجام داده اند وهر روز بايد مورد هجوم اين نماينده گان خاین و نااگاه ودشمن تراش قرار گيرند،نمايندگاني كه اتفاقا"آلوده ترين هستندودرتمام رشوهها واختلاسها ورانتها ردپايشان مشهود است فردا طرح ندهند که باید به این افراد ریال انهم با دلار 4200 داده بشه.

    • بابا پنجعلی

      الکی میگه !

    • بدون نام

      قابل توجه 51 نماینده غیر مردمی کوته فکر که طرح عدم تحویل سکه های خریداری شده توسط مردم از بانک مرکزی بعد از ششماه رو میخوان تصویب کنند.از الان به فکر تصویب طرحی بعد از یکسال باشند که اگه قیمت دلار بالا رفت دبه کنن و به مردم ریال 3800 بدهند.

    • حسن

      متاسفانه مشکل بانک مرکزی و عدم موفقیت ان در کنترل نقدینگی عدم استقلال ودخالت سایر قوا و وزارتخانه ها در تصمیم گیری این نهاد هست که نمونه واضح و جاری انرا در بسته پیش فروش قطعی سکه دیده و میبینیم .به خرگوش میگن بدو به سگ تازی میگن بگیر.بانک مرکزی تضمین میکنه.مجلس خلاف اون طرح میخواد مصوبه بده.قوه قضاییه خریداران رو سوداگر خطاب میکنه و حتی افرادی رو که شفاف با اندوخته یک عمر خودشان به بانک مرکزی اعتماد کردند تهدید میکنه.به نظرم تا هماهنگی و یکدلی بین سه قوه نباشه مردم اعتماد نکرده و این طرح و بخشنامه هم محکوم به شکسته.

    • بدون نام

      بخشنامه بانک مرکزی هیچ اعتباری ندارد ملت گول نخورید!!!

    • بدون نام

      بریدگم شیدمتقلبای دروغ گو

    • بدون نام

      چه رویی دارن سکه های مردم رو دبه میکنن حالا میخوان ارزهای مردم را دبه کنن.

    • خ

      آره دیگه هر روز یه بازی در ارن مردم رو سکته بدن به خاطر پس انداز تموم عمرشون باز خواست کنن من زنگ زدم مجلس واسه طرح مسخره پیش فروش گفت چرا تواین اوضاع به اینا اعتماد کردیم همیشهبا پولاتون خودتون کار کنین به اینا اعتماد نکنید بانک مرکزی حتی جواب این نماینده نما هارو حتی نداد مرده شور تضمین الکیش که به درد جرز لای دیوار میخوره من که هر کاری کنن صدسال سیاه هم اعتماد بهشون نمیکنم بازار آزاد صد شرافت به این دروغگوهای دله دزد داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج