۷۶۳۶۸۴
۱۸ نظر
۵۰۱۲
۱۸ نظر
۵۰۱۲
پ

جهانگیری: آیت الله هاشمی، شناشنامه انقلاب است

معاون اول رئیس جمهوربا بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی شناسنامه انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: اگر کسی بخواهد انقلاب اسلامی را بررسی کند، با بررسی شخصیت آقای هاشمی می‌تواند به ابعاد مختلف انقلاب پی ببرد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (شنبه)، همزمان با هفته دولت و مصادف با سالروز تولد آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور در منطقه جماران تهران ضمن افتتاح این خانه موزه، از بخش های مختلف این موزه بازدید کرد و یاد و خاطره آیت الله هاشمی را گرامی داشت.

معاون اول رییس جمهور همچنین در حاشیه بازدید از این خانه موزه طی مصاحبه ای با خبرنگاران، از آیت الله هاشمی بعنوان یکی از شخصیت های بسیار بزرگ و تأثیرگذار در نیم قرن اخیر تاریخ ایران یاد کرد و گفت:

آیت الله هاشمی رفسنجانی هم در دوران مبارزات انقلاب اسلامی کارهای بسیار بزرگ و مهمی انجام داد و هم در طول حیات جمهوری اسلامی ایران نقش ویژه ای در اتفاقات مختلف نظیر استقرار جمهوری اسلامی، جنگ، صلح، سازندگی و اصلاحات ایفا کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی شناسنامه انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: اگر کسی بخواهد انقلاب اسلامی را بررسی کند، با بررسی شخصیت آقای هاشمی می تواند به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی پی ببرد.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خانه موزه ها یکی از کارهای بزرگی است که در گذشته انجام می شده، افزود: در این دوره به همت خاندان هاشمی، همسر فداکارش و فرزندان ایشان و با تصویب هیات وزیران این خانه موزه شکل گرفته است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: تأسیس این خانه موزه مهمترین کاری است که می توان از طریق آن میان نسل جوان و جامعه ایران با یکی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و انقلابی کشور ارتباط برقرار کرد.

وی خاطر نشان کرد: با کارهای خوبی که در این خانه موزه انجام شده و با استفاده از فناوری های نوین که در این خانه موزه بکار رفته، نسل جوان می تواند به ابعاد مختلف انقلاب و شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی پی ببرد.

جهانگیری گفت: شخصیت هایی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی از سرمایه های نمادین این کشور هستند و بدون اتکا به سرمایه های نمادین توسعه کشور امکانپذیر نیست.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: امروز هم وقتی به ابعاد شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی نگاه می کنیم می بینیم که ایشان همواره شخصیتی جامع نگر بود و در عین حال که به مطالعات قرآنی می اندیشید و در این زمینه فعالیت داشت، به توسعه ایران فکر می کرد و برنامه توسعه تدوین می نمود.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی نگرانی هایی جدی نسبت به آینده داشت و شخصیتی آینده نگر بود، گفت: ایشان همواره نگران انقلاب، مردم، نظام و کشور بود اما سیاست مداری بود که معتقد بود هیچ وقت بن بستی وجود ندارد.

جهانگیری بن بست شکنی را از مهمترین ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی نه برای نظام و نه برای مردم و نه برای خودش بن بست قائل نبود و در سخت ترین شرایط هم وقتی به او مراجعه می شد، برای مشکلات راه حل و راهکار ارائه می کرد.

وی افزود: امروز هم کشور می تواند با همین روش آیت الله هاشمی رفسنجانی از بسیاری از تنگناهایی که با آن مواجه است، عبور کند.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: یکی از مسائل در خصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی که انسان را دچار رنج و افسوس می کند، مظلومیت ایشان است. آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچگاه برای خودش گله و شکایت نکرد البته آنجا که لازم بود بخاطر مردم گلایه می کرد و می نالید و هشدار می داد.

جهانگیری ادامه داد: امروز هم متاسفانه پس از گذشت دو سال از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنان این مظلومیت برای او وجود دارد که امیدوارم به همت دوست داران انقلاب و دوست داران هاشمی بتوانیم مظلومیت را از چهره او و از این کشور برطرف کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حمتا تو وروحانی هم کارنامش هستید پرفسر

    • کاردوک

      اره هاشمی شناسنامس و حتما روحانیم کارت ملی

    • بدون نام

      اقای هاشمی رو خدا بیامرزه مهدی وفائزه رو گذاشته تا سالیان سال مردم پدربه پدرشون صلوات میفرستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روح بلندش به کوری چشم کوردلان شاد

    • بدون نام

      البته که شناسنامه انقلاب هستند منتها از نوع دوتابعتی!!

    • بدون نام

      سند تک برگ کیه اون وقت

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      کارهای بزرگی کردهمه چیز را خوسوسی کرد و۰۰۰ خدانیامرزتش و۰۰۰ راستی تو چه ۰۰۰۰

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی سواد خصوصی نه خسوسی

    • بدون نام

      شناسنامه انقلاب ... برادر شهید شما و سایر شهدا هستند.... شناسنامه انقلاب اما راحل است... شناسنامه انقلاب انقلابی ها هستند همان پابرهنه ها که دستشان به بیت المال آلوده نشد شناسنامه حقیقی مقام معظم رهبری است.

    • بدون نام

      آه به این شناسنامه بد یمن

    • بدون نام

      شناسنامه انقلاب شهدا هستن اونایی که از جان و مال خویش گذشتن اشتباه نکن جهانگیری

    • سعید

      شناسنامه
      ابن همه دزد تحویل مردم داد عجب شناسنامه ای

    • بدون نام

      هاشمی از شهید بهشتی هم مظلوم تر بود روحش شاد

    • POOMPE

      کس دیگری نبود با او‌صحبت کنید.

    • سعید

      مطمئنن شما هم المثنی ایشون هستی

    • بدون نام

      این شناسنامه در استخر فرح باطل شد

    • مجيد

      اقاى جهانگير اصل شناسنامه خود شما هستى از دلار 4200چه خبر !!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج