۷۶۳۸۰۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

گرامی مقدم: روحانی صداقت داشته باشد

گرامی مقدم در ایران نوشت: آنچه به عنوان یک فعال سیاسی توقع دارم در سخنان رئیس جمهوری از تریبون مجلس شنیده شود، بیان صادقانه و شفاف محدودیت‌ها و سیاست‌هایی است که در روند بروز مشکلات اقتصادی اخیر و سقوط ارزش پول ملی مؤثر بوده‌اند.

اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در روزنامه ایران نوشت: باید اذعان داشت که طرح سؤال از مقام عالی اجرایی کشور در ذیل وظایف نظارتی مجلس امری محترم و قابل دفاع است و بر همین اساس اطمینان دارم که حسن روحانی با احترام به آن در صحن علنی مجلس حاضر شده و به سؤالات نمایندگان پاسخ خواهد گفت.

اما آنچه به عنوان یک فعال سیاسی توقع دارم در سخنان رئیس جمهوری از تریبون مجلس شنیده شود، بیان صادقانه و شفاف محدودیت‌ها و سیاست‌هایی است که در روند بروز مشکلات اقتصادی اخیر و سقوط ارزش پول ملی مؤثر بوده‌اند.

چنانکه بسیاری از کارشناسان اقتصادی اذعان دارند که سهم تصمیمات اقتصادی در این موضوع کمتر از ۳۰ درصد بوده است و اوج‌گیری روند بالارفتن قیمت ارز و مشکلات اقتصادی تابع آن را در ارتباط مستقیم با تصمیم امریکا به خروج از برجام و تحت تأثیر جو روانی منبعث از آن ارزیابی می‌کنند.

بنابر این توقع می‌رود که رئیس جمهوری درباره چشم‌انداز آینده کشور و مشکلات اقتصادی مبتلا به آن و نیز سهم هر یک از قوا و نهادها در به وجود آمدن این وضعیت به‌صورت شفاف با مردم سخن بگوید. این خواست از آن جهت است که جناح تندرو همواره تلاش داشته صرفاً دولت را فعال ما یشاء در پدید آمدن مشکلات و مسائل اقتصادی معرفی کند.

شاید گفته شود که گفتن بسیاری از این حقایق و تأثیر دادن آن بر تصمیم‌گیری‌ها نیازی به طرح در جلسه علنی مجلس و کشیده شدن به رسانه‌ها نداشت. بله من هم معتقدم که بسیاری از این مسائل را می‌شود در جلسات غیرعلنی همچون نشست سران سه قوه مطرح کرد و از آن در تصمیم‌گیری‌های کلان جامعه بهره برد.

مجلس هم می‌توانست با همین ملاحظه از طرح سؤال و ناچار ساختن رئیس‌جمهوری به گفتن این مسائل از پشت تریبون علنی مجلس اجتناب کند؛ اما در عین حال معتقدم که گفتن شفاف و صادقانه واقعیت‌ها در پیشگاه ملت نیز دارای کارکردهای مثبتی است. آگاهی مردم به آرام شدن فضای ذهنی جامعه و در ادامه فروکش کردن بحران‌های ناشی از مشکلات اقتصادی کمک خواهد کرد.

واضح است که بر خلاف تصور دیگر پنهان کردن مزبله مشکلات زیر فرش برای جامعه‌ای که از همه مسائل ریز و درشت به صورت غیر رسمی و در شبکه‌های گسترده اجتماعی خبر دار می‌شود چاره ساز نیست. روحانی می‌تواند و باید با شفاف‌سازی مردم را دلگرم کند و مردم هم از اینکه رئیس جمهوری منتخب‌شان مسائل آنها را با صداقت مطرح کند با به نمایش گذاشتن همدلی و همراهی بیشتر استقبال خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • POOMPE

      اگر روحانی صداقت داشت اصلا شروع نمی شد.

    • بدون نام

      روحانی بجزکاخ نشینی مگرچیزدیگری داشته کجای کارش درست بوده تا تعریفش کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج