adexo3
۷۶۴۹۸۸
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

افزایش تورم نقطه به نقطه برای خانوار‌های کشور

در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ١٢٧.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۵.۱ درصد افزایش نشان می دهد.

خبرگزاری مهر: در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ١٢٧.٧ رسید که نسبت به ماه قبل ۵.٢ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٩.۵ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان مازندران با ۴.٠ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ١٩.٣ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان (٢٣.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (١۴.٧ درصد) است. یعنی خانوارهای ساکن استان همدان به طور متوسط ٣.٩ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ۴.۶ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مرداد ١٣٩۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کشور به عدد ٩.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١٢.۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­های بوشهر و سیستان وبلوچستان (٧.۴ درصد) است.

شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در مرداد ماه ٥.١ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد کاهش نشان می­ دهد.

خانوارهای شهری

در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ١٢٧.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.١ درصد افزایش نشان می دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٩.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان مازندران با ۴.٠ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ١٩.۴ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان همدان (٢٤.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (١۴.٢ درصد) است، یعنی خانوارهای ساکن استان همدان به طور متوسط ۵.٠ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ۵.٢ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مرداد ١٣٩۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری به عدد ٩.٨ درصد رسید.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان های همدان (١٣.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد (٧.۶ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در مرداد ماه ۵.٨ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد افزایش نشان می­ دهد.

خانوارهای روستایی

در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ٢٨.٠١ رسید که نسبت به ماه قبل ٩.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان ­های لرستان و کهگیلویه وبویراحمد با ٨.٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قزوین با ٣.٠ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل خانوارهای روستایی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ١٨.٨ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان لرستان (٢۵.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان گیلان (١٣.٨ درصد) است، یعنی خانوارهای روستایی ساکن استان لرستان به طور متوسط ۶.۴ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای روستایی ساکن استان گیلان به طور متوسط ۵.٠ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای روستایی کشور به ٩.١ درصد رسید.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١٢.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (۵.٣ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در مرداد ماه ٧.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٣ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مشایی

      با احتکار دلار توسط روحانی تا چند وقت دیگر میشیم ونزوئلا باید کوچ کنیم افغانستان و پاکستان و عراق و کارگری کنیم.

    • بدون نام

      الان خط فقر بالای چهار میلیون شده چرا دولت هر سال گند میزنه به حقوق ها. محض رضای خدا پیگیری کنید

    • بی نام

      نقطه به نقطه یا کیلومتری

    • بدون نام

      این چرت و پرت نقطه به نقطه چیه یکباره بگید تورم شش ماهه صد درصد تمام خودتون و راحت کنید بخدا هیچکس اعتراض نمیکنه چون هنوز جا داریم ....

    • بدون نام

      بچه های مهد کودک هم بهتر از شما امار درست میدن .بسه دروغ بگذارید مردم با درد خودشون بمیرن

    • بدون نام

      اقا همش تقصیر دولت سایس همونها که حقوق نجومی وارز میبرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج