۷۶۵۲۳۱
۲۷ نظر
۵۰۴۰
۲۷ نظر
۵۰۴۰
پ

دردسرهای چطور به تو گیر ندادنِ ملکی در تلویزیون

برنامه «ایرانیوم» که از «ایرج ملکی» و برادرزاده اش که با ساخت چند فیلم کوتاه در فضای مجازی شناخته شده است برای حضور در این برنامه دعوت کرد؛ اینکه تلویزیون کارگردانی که ضعف و سادگی اش باعث خنده و تمسخر برخی از مردم شده را دعوت می‌کند تا جلب توجه کند چیزی جز ناتوانی و عجز در برنامه سازی نیست.

روزنامه جوان: در تازه‌ترین این شاهکار‌ها، برنامه «ایرانیوم» که از همان ابتدای شکل گیری اش به خاطر وجود یک مجری که با تکه‌اندازی و شوخی‌های جنسی در خنداننده شو سکان اجرای این برنامه تلویزیونی را گرفته است، از «ایرج ملکی» و برادرزاده اش که با ساخت چند فیلم کوتاه در فضای مجازی شناخته شده است برای حضور در این برنامه دعوت کرد؛ اینکه تلویزیون کارگردانی که ضعف و سادگی اش باعث خنده و تمسخر برخی از مردم شده را دعوت می‌کند تا جلب توجه کند چیزی جز ناتوانی و عجز در برنامه سازی نیست؛

و مدیران صداو سیما و سازندگان این برنامه باید بدانند هر چند این بنده خدا دچار نوعی توهم وخودشیفتگی شده، اما کار آن‌ها به مراتب تاسف برانگیز‌تر است.

دردسرهای چطور به تو گیر ندادنِ ملکی در تلویزیون

از طرفی آش این رفتار به قدری شور شده که صدای اعتراض برنامه سازان و مجریان خود صداو سیما را هم درآورده است. نیما کرمی، مجری تلویزیون در صفحه شخصی اش درباره دعوت از ایرج ملکی در بنامه ایرانیوم نوشت: «متأسفم برای برنامه‌سازی رو به زوال رسانه‌ملی... واقعاً یعنی فکری برای برنامه‌سازی درست ندارید.

دوستان عزیز! شما حق ندارید به هرکسی اجازه دهید رو به روی دو انسان هموطن به هر شکل و ترتیبی قرار بگیرد و بعد مسخره‌شان کنید [اسکولشان بفرمایید]به خدا زشته، به خدا بده، تو رو خدا از برنامه‌سازی دست بردارید که هرچه ما تلاش می‌کنیم برای برنامه فاخر، شما همه‌چیز را زیر سوال می‌برید. وای بر من با این همه ابتذال در رسانه‌ای که روزی قرار بود دانشگاه انسان‌سازی باشد.»

دردسرهای چطور به تو گیر ندادنِ ملکی در تلویزیون

.

گفتنی است که برنامه «اورانیوم» در یک قسمت خود سراغ جوانی در اینستاگرام رفت که در این چند سال به واسطه کلیپ‌های مبتذلی که در فضای مجازی تولید کرده و اسم و رسمی به هم زده بود؛ این جوان عمده کارش رقیصدن و هنر اصلی‌اش به اصطلاح قر دادن است. اما آیا واقعا شان و شوکت و جایگاه تلویزیون جمهوری اسلامی این است که از چنین افرادی که در فضای مجازی هر کاری از دستشان برآمده برای جذب مخاطب کرده‌اند را برای حضور در برنامه دعوت کند؟

دردسرهای چطور به تو گیر ندادنِ ملکی در تلویزیون

از عجایب روزگار این است که همین جوانک بعد از حضور در این برنامه نسبت به سانسور قسمت‌های از صحبت هایش اعتراض داشته و در ویدئویی که برای مخاطبانش تولید کرده از سانسور حرف‌های گهر بارش در این تلویزیون انتقاده کرده است. این چه رسم غلط و نامیمونی است که تا یک نفر در فضای مجازی مطرح می‌شود، برنامه سازان تلویزیون با حرص و ولع به سراغش می‌روند که مثلا به خیال خوشان برنامه شان بترکاند و دیده بشود؟

نمونه دیگری از همین مدل برنامه سازی که در تلویزیون مد شده و می‌توان به آن اشاره کرد؛ برنامه "شب فیروزه‌ای" است که به صورت زنده از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود و بار‌ها به محلی برای شوخی‌های پیش پا افتاده مجری و مهمان برنامه زنده تلویزیونی تبدیل شده است. "دستت لای در نره"، "چند سالتونه"، بخشی از شوخی‌های مجری با یک خانم بازیگر است که در این برنامه اتفاق افتاده.

خانم بازیگر بعد از شعری که مجری خواند، خطاب به او می‌گوید: «منم یک شعر درباره‌ی دل بخوانم؟» و خانم بازیگر می‌خواند: «ای دل تو خریداری نداری...» و در اینجا است که مجری وسط شعرخوانی این بازیگر می‌پرد و سعی در جمع کردن و ادامه ندادن ترانه مشهور خواننده لندن نشین می‌شود!

درواقع تولید برنامه‌های زردی که هیچ تناسبی با اهداف و وظایف رسانه ملی ندارد روز به روز در سازمان عریض و طویل صداوسیما در حال گسترش است و دیگر برای مردم معتقد کشورمان به امری عادی تبدیل شده که از قاب تلویزیون شاهد به‌کار بردن الفاظ رکیک و شوخی‌های اروتیک باشند.

البته باید پذیرفت که نوک پیکان انتقادات، صرفا سمت دست‌اندرکاران برنامه ایرانیوم یا شب فیروزه‌ای نیست، زیرا آن‌ها همان راهی را می‌روند که مدیران صداوسیما مدتی است در پیش گرفته‌اند، یعنی استفاده از همه توان برای حضور زرد در فضای مجازی! ساخت و تولید برنامه‌های پوچ و بی محتوا و بهره‌گیری از مجریانی که لمپنی بیش نیستند مؤید این موضوع است که رسانه ملی دیگر توجهی به جایگاه ملی و خواستگاه اجتماعی خود ندارد.

اما سوال اینجاست که صدا وسیما بر چه اساسی به چنین برنامه‌های زردی روی آورده است؟ آیا مجریان و مهمانان برنامه در رسانه ملی نباید مورد آنالیز قرار گیرند؟ آیا برای مجری‌گری تنها تسلط مقابل دوربین کافی است؟ با این اوضاعی که این روز‌ها از تلویزیون شاهدیم دیگر نباید نگران شبکه‌های ماهواره‌ای بود، زیرا صداوسیمای خودمان در حال تسخیر شومن‌هایی است که هدفشان تنها دیده شدن در اینستاگرام و شبکه‌های مجازی است، خطری که باید آن را جدی گرفت.

مسئولان رسانه ملی باید با بازنگری در سیاست‌های خود، متوجه این موضوع باشند که کلیشه شکنی در تولید برنامه نباید به ساختارشنکی تبدیل شود، و به بهانه جذب مخاطب، نباید صداوسیما تبدیل به پوپولیسم رسانه‌ای شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در مورد اینکه ایرج ملکی رو آوردن و دستش انداختند باید گفت که کار درست و انسانی ای نبوده، ولی محمد امین کریم پور به هیچ وجه کلیپ هاش مبتذل نیست!!! به واسطه ی اینکه "قر" میده لابد مبتذل و یا شاید مستهجنم هست. کاش این تند روی ها در زمینه های دیگه ای بکار گرفته میشد!

      پاسخ ها

      • شهریار

        اقای برادر روزنامه جوان در همه جای دنیا رادیو وتلویزیون رسانه هایی هستند که عموما برای ایجاد سرگرمی وتامین نشاط عمومی بوجود امده اند منتهی بخاطر زباد بودن ساعات پخش قسمتی از برنامه ها در جهت فرهنگ سازی، اموزش اجتماعی ،اموزشهای علمی وحتی زندگی حیوانات اختصاص داده میشن رادیو تلویزیون دانشگاه امام صادق یا حوزه علمیه نیست، اگر مخاطب دچار دلزدگی وعدم ارتباط با رسانه نشه احتیاجاتشو در جای دیگه ایی پیدا میکنه دقیقا بهمین علت رسانه میلی از حیث مخاطب پایین ترین دوران خود رو سپری میکنه البته در خصوص برنامه های ذکر شده نظری ندارم وهر کسی از هر برنامه ایی ممکنه تفسیر متفاوتی بکنه !

      • مهرین

        دقیقا صحبت من هم همین بود

    • بدون نام

      شب فیروزهای که مزخرف است پول ملت به برنامه های بی محتوا خودش دزدی اسن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا حال بهم زنه برنامش

      • ali

        مسابقه گلزار باحاله
        به اسم ملت رفقاشونو دعوت میکنن جایزه میدن

    • فرزاد

      چقدر متن بیخودی.در تمام دنیا این روال هست.چرا هر چی شما خوشتون نمیاد میشه ابتذال.بسه دیگه خواهشا.از برنامه های تکراری اخلاق مدارانه شما خیلی بهتره

    • بی طرف

      شان و شوکت و جایگاه تلویزیون جمهوری اسلامی!!!!!!!!
      چی میزنین؟

      پاسخ ها

      • مسعود

        با دورتو می زنن
        همون ک عمه جون بابت راضی شدنش مو رو از ماست میکشه

    • شهرام

      صدا و سیمای عزیزمون مدتهاست که رد داده . همین سریال دلداگان بعنوان مثال . دوتا بازیگر جوون رو آوردن و گریم پیرمرد کردن که خیلی هم خنده دار شده. یعنی دوتا مسن سال نداشتیم جای این دونفر بزارن .؟

    • بدون نام

      اوووه چته .....جو زده شدی...با دنیا هماهنگ باشید

    • بدون نام

      برادر من این اتفاقی نیستو یه برنامه مدون برای پایین آوردن سطح فرهنگ و شعور مردم و سوق دادنشون به سمت چیزهای مبتذل وجود داره. وگرنه چرا تا حالا یه برناه درباره برخورد با آمبولانس، جنگلها... اشغال ریختنها درست نکردن.

    • بدون نام

      نکته ایرج ملکی اخلاقی بود و صحیح
      اینکه شاخ های بی هویت را هم کمک به مطرح شدن بیشترشان نکنیم هم حرف معقولی است
      این دو نکته را همه جای دنیا قبول دارند
      بقیه بیاناتتون نیاز به پاسخ نداره

    • بدون نام

      خیلی جالبه روزنامه های ما که نهایتا دوهزار تا تیراژ دارن که نصفشم برگشت می خوره برای تلوزیون تز میدن که چطور مخاطب میلیونی جذب کنه!به قول معروف کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی بزرگوار

    • بدون نام

      کاسه داغتر از آش...یکی نیس ب خودش بگه

    • وحید

      فساد یواش یواش نهادینه میشه

    • بدون نام

      یه برنامه مزخرف با یه سری سوال جواب احمقانه به درد نخورو یه مجری که بعی وقتها شوخی هاش از خندوانه هم لوس تره

    • بدون نام

      همش گریه کنیم اونوقت شما راضی میشی؟!!!!

    • بدون نام

      من دیشب ایرانیوم رو از آپارات دیدم به نظرم مجید افشاری مسخرشون نمی کرد خود میهمانان ایستگاه بودند!!! البته حضورشون در این برنامه به خودی خود مشکل داشت و واقعا افشاری خیلی عادی برخورد کرد نه مثل مجریهای خیلی مودب که بیشتر مهمون رو معذب می کنن بود نه این که دستشون انداخت سوال ها هم سوالای کلیشه ای بود که غالبا می پرسن حالا اون دوتا بنده خدا متوهمن و بدون این که اسم ترانه علیدوستی رو بلد باشه میخواد به عنوان الگو قرارش بده دیگه تقصیر کسی نیست! به نظرم خیلی کار بدی هم نبود چون این آدمها واقعا همینن و طرز برخورد مجری هم معمولی بود ما از این آدم ها دوروبرمون هم داریم و یا سعی می کنیم کمتر باهاشون ارتباط برقرار کنیم که باعث تمسخرشون نشیم یا این که به عمد حرف هایی می زنیم که بعدا از جوابشون و عکس العمل هاشون سوژه بسازیم و تو جمع هایی که نیستن غیبت کنیم و بخندیم و دستشون بندازیم! این جور برنامه ها قراره به ما یاد بده با آدم هایی که از جنس ما نیستن و از نظر ما متوهمن چجوری برخورد کنیم و برخورد مجید افشاری واقعا درست بود حالا نظر هرکس بسته به شخصیتشه!
      آقای ابر انسان بسیار محترمی است و از آن دسته آدم هاییست که با این نوع افراد ارتباط نمیگیره از ترس این که باعث تمسخرشون بشه!

    • pari

      ...
      وات؟؟نه واقعا وات؟جناب نویسنده چی میزنی برادرمن؟ مرسی که جایگاه و شوکت صداوسیما رو یاداوری کردین....در مورد دعوت ایرج ملکی که من اصن حرفی ندادم کلا یه کلیپ ۱ دقیقه ای از برنامه دیدم که واقعا خنده دار بود

    • بدون نام

      این مجری رو دیروز دیدم اونم بخاطر فوتبال سیم تلویزیون را زدم تو برق یکم مسخره بازی را چاشنی کرده و کاملا مشخص و واضح هست ‌که نه سواد و تجربه دارد ونه میتونه وقت پر کنه .تلویزیون رو تحریم کردم در برتر م گاهی ازش گفته ماهم یادش میکنیم .فتنه گر ی در رسانه با چاشنی شوخی و تمسخر مردم وتهیه گزارش

    • بهمن

      نویسنده ی این مطلب یک انسان محدود و شعور بسیار پایین است،
      یک شوخی ساده و یک ترانه از خارجی ها و یک رقصیدن نه مارا مفسد میکند و نه کسی راتحریک
      بجای نوشتن این چرت و پرت ها سعی کن متن هایت باعث بیدار شدن مسئولین باشد

    • unknown

      از برترینها بعیده یه همچین مطلب کلیشه ای و کیهان وار و شریعتمداری واری منتشر کنه متاسفم براتون

    • الي

      چطور به بقيه برنامه هاي زرد گير ندادي؟!

    • parisa.a

      بابا اینا خودشون خودشونو ایسگا میکنن جوگیرن و اعتماد به سقف دارن چندشا

    • بدون نام

      کلیپ مبتذل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اصلن میدونید مبتذل ب چی میگن که ب کلیپای محمدامین میگید مبتذل؟

    • ....

      عجیبه چطو به سایت شما گیر ندادن؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج