اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۶۵۴۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

کردهای سوریه دولت خودمختار تشکیل دادند

پس از پیشروی‌های چشم‌گیر در رویارویی با گروه‌های تکفیری، کردهای سوریه با صدور بیانیه‌ای از تشکیل دولت انتقالی در شمال این کشور خبر دادند.

ایسنا: پس از پیشروی‌های چشم‌گیر در رویارویی با گروه‌های تکفیری، کردهای سوریه با صدور بیانیه‌ای از تشکیل دولت انتقالی در شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، در این بیانیه آمده است: کردهای شمال شرق سوریه پس از رایزنی‌هایی که در شهر کردنشین قامشلی صورت گرفت و با گذشت چهار ماه از اعلام تصمیمشان برای تشکیل دولت انتقالی، دولتی غیرنظامی و انتقالی تشکیل دادند.

در بیانیه مذکور همچنین اعلام شده که مناطق کردنشین در سوریه به سه منطقه تقسیم می‌شود که هریک از این مناطق خود یک شورای محلی ویژه و نمایندگانی در شورای کل خواهند داشت.

براساس بیانیه مذکور در نشستی که طی چند روز گذشته در شهر قامشلی برگزار شد، طرح دولت انتقالی که حزب اتحاد دموکراتیک، بزرگترین حزب کردهای سوریه ارائه داده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این بیانیه تاکید شده که ماموریت دولت انتقالی تدوین قوانین انتخابات محلی و فراهم سازی مقدمات برای برگزاری انتخابات سراسری و تدوین قانون اساسی است.

همچنین اداره مسائل سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی مناطق کردنشین سوریه نیز از دیگر وظایف دولت انتقالی است.

از زمان خروج نیروهای نظام سوریه از مناطق کردنشین شمال این کشور در اواسط سال ۲۰۱۲ کردها اداره این مناطق را برعهده گرفته‌اند.

کردهای سوریه در درگیری‌هایی که با گروه‌های تکفیری در شمال این کشور داشتند، توانستند بخش‌های زیادی از مناطق شمالی این کشور را به کنترل خود درآورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • lakhamid

      کردها هم بسیار ستمدیده و زجر کشیده هستند و امیدوارم در عراق و سوریه و ترکیه به حق خودشون برسند انشالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیدوارم مشکلاتشون حل بشه و امیدوارم این اتفاق نیافته چون بهتر دوستی برقرار شه نه اینکه اختلاف ایجاد شه وسرزمیناشون اونهم با نیت اینکه ما کردیم پس باید یه کشور جداگانه داشته باشیم

      • حمیدرضا

        منظورت از رسیدن به حق چیه ؟
        روت نشد در ادامه اسم اون کشورهایی روکه آوردی اسم ایرانم بیاری ؟؟
        منظورت از حق جدائی طلبیه ؟؟؟
        معنی حق رو هم فهمیدیم ههههه

      • lakhamid

        ابدا حاضر نیستم مشتی از خاک ایران عزیز کم بشه ... به قول ملا مصطفی بارزانی هر جا کورد هست آنجا ایران است ... در ترکیه و سوریه حق کوردها بشدت ضایع میشه تا جایی که برای انتخاب اسم اجبارا باید به سیستم دولتی همخوانی داشته باشه تا جایی که اکثرا کوردهای این مناطق دو اسمی هستند اما آیا در ایران هم چنینه؟؟؟ من شخصا آرزو دارم کردها در عراق به استقلال کامل برسن و ترکیه و سوریه فدارل باشن در ایران مشکلات هست اما این سیستم مشکل چندانی نداره و میشه با راهکار مشکلات رو حل کرد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج