adexo3
۷۶۵۴۲۹
۱۸ نظر
۵۰۰۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
پ

پشت صحنه حضور روحانی در مجلس چه خبر بود؟

حسن روحانی روز گذشته برای پاسخگویی به ۵ سئوال نمایندگان راهی بهارستان شد. از روز اعلام وصول سئوال درخواست حامیان دولت به ویژه اصلاح طلبان این بود که رئیس جمهور این فرصت را دریابد و سخنان صریح و شفافی را درباره وضعیت کشور به اطلاع جامعه برساند.

۲۴ آنلاین نوشت: حسن روحانی روز گذشته برای پاسخگویی به ۵ سئوال نمایندگان راهی بهارستان شد. از روز اعلام وصول سئوال درخواست حامیان دولت به ویژه اصلاح طلبان این بود که رئیس جمهور این فرصت را دریابد و سخنان صریح و شفافی را درباره وضعیت کشور به اطلاع جامعه برساند.

برای پاسخ به این مطالبه عمومی، حسن روحانی متن مکتوب و مفصلی را آماده کرد تا جزء به جزء شرایط کشور را برای نمایندگان و مردم توضیح دهد و آنها را در جریان ریز مسائل بگذارد اما در روز طرح سئوال نظر او تغییر کرد و بدون همراه داشتن متن پشت تریبون مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود از دیدارش با رهبرانقلاب خبر داد و گفت: «همه باید بهترین کلام، بهترین سخن، نیکوترین جملات را نسبت به هم به کار ببریم. امیدوارم بتوانم توصیه‌هایی را که مقام معظم رهبری نسبت به همین جلسه به من فرمودند دقیقا مراعات کنم.

ملت ایران مساله اول شان این است که ما با هم اختلاف نداشته باشیم. مردم از آمریکا و تحریم و تهدیدات خارجی نمی ترسند اما از دعوای بین خودما می ترسند. اگر همه ما همه جناح ها، احزاب و گروه ها متحد باشیم دست به دست هم دهیم و برای حل معضلات مردم اقدام کنیم. مردم ببینند با هم هستیم می فهمند که مشکل حل می شود».

این ادبیات آنی نبود که تندروهای مجلس انتظارش را داشتند. جبهه پایداری و نمایندگان همسو با آن طراحی کرده بودند که جلسه طرح سئوال را به تشنج بکشانند به گونه ای که حتی نطق رئیس جمهور ناتمام بماند. بر همین اساس فیلمی که مجتبی ذوالنوری - که رهبرانقلاب چندسال قبل در جلسه ای او را از تندروی نهی کرده بودند- به بخش فنی مجلسداد اما بعد، از پخش شدنش اعلام انصراف کرد، یکی از قطعات همان طراحی بود.

از طرفی فراکسیون امید پیش از برگزاری جلسه دیروز به حسن روحانی پیام داد «در صورتی مانع رأی آوری محورهای سئوال می شود که او دست به افشاگری بزند و بدون هیچ ملاحظه ای حقایق را بگوید». قاعدتا عمل به خواسته فراکسیون امید جز ایجاد تنش و تشنج در جلسه علنی مجلس نتیجه ای دیگری دربر نداشت و این اتفاقی بود که پایداری ها به شدت انتظارش را داشتند.

در روزی که رئیس جمهور برای مقابله با جنگ روانی و اقتصادی مقامات کاخ سفید، بین بیان حقایق و حفظ آرامش کشور، گزینه دوم را انتخاب و تلاش کرد رهنمودها و توصیه های رهبر انقلاب را در بیان پاسخ های خود مدنظر قرار دهد، پیوند خوردن جبهه پایداری و فراکسیون امیدجای تأمل داشت .

گفتنی است اعضای فراکسیون امید که هم اکنون به گروکشی برای دولت مشغولند، هنگام انتخابات ریاست چمهوری،خود را حامی دولت معرفی می کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب کی چی؟

    • بدون نام

      بابا جمع کنید سیاسی بازی رو، کارگرای بدبخت و کارمندان زیر فشار له شدن
      فقط دروغ از رییس جمهور و دولتمردان میشنویم

    • هادی

      جالبه در این بین تنها چیزی که قربانی شد منافع مردم بود و بس.

    • 4MB

      اونم مث خودشما تو هم واقعیت و نمی گی

    • بدون نام

      خیلی جالب و تازگی داشت برام .اشتباه نکرده باشم یعنی از ذالنوری هم قصد سواستفاده را داشتند؟ چند تا از اونا که خودتون میگید ادم نیستند به نیت چهارده معصوم شلاق بزنید.

    • احمد وطن دوست

      آقای رییس جمهورنداشتن اختلاف یا صوری بودنش اقتصاد وفرهنگ ملت صبور ایران رابا اختلاس ها وعدم برنامه ریزی هاو
      رانت های دولتی ومجلسی وخصولتی ها وخصوصا تکصدایی ها
      به سقوط ونابودی وبهشت ایران را به جهنم تبدیل میکند.

    • احمد وطن دوست

      آقای رییس جمهورنداشتن اختلاف یا صوری بودنش اقتصاد وفرهنگ ملت صبور ایران رابا اختلاس ها وعدم برنامه ریزی هاو
      رانت های دولتی ومجلسی وخصولتی ها وخصوصا تکصدایی ها
      به سقوط ونابودی وبهشت ایران را به جهنم تبدیل میکند.

    • بدون نام

      آقای روحانی. پدر مردم را درآوردی .به نظرم میخواهی جانمان را هم بگیری..بابا خسته شدیم از این همه دروغ که تحویل میدهی. بعد از 5 سال تازه میگی مردم باید کمک دولت کنند. پس اون حرفای که میزدید چی شد..روز به روز با بودن دولت مردم دارن فقیر تر میشوند. تحویل بده برو شما که دارید هم پاسپورت هم پول

    • بدون نام

      بهترین موقعیت برای گفتن حقایق پشت پرده و دلایل عقب ماندگی کشور را تندروها فراهم کردند . اقای روحانی ، جواب سوالات مطروحه را اکثریت جامعه میدونن اما ۲۴ ملیون نفر شما را به عنوان وکیل تام الاختیار انتخاب کردن که از حق و حقوقشان دفاع کنی و اسامی ارگانها و افرادی که کشور را به سمت نابودی سوق دادن را افشا کنی .

    • بدون نام

      مصلحت کشور یعنی چی.یعنی مردم نامحرمند.ولی مردم همه چی رو میدونن آقای روحانی.الان هم فهمیدند شما عروسک خیمه شب بازیی بیش نیستی

    • بدون نام

      با وجود این همه بحران و اوضاع وخیم سیاسی و اجتماعی و اقتصادی ،مصلحت برا چی . منتظر چی هستی اقای روحانی .روز به روز اوضاع داره بدتر و بدتر میشه ،چرا اقدام عاجل نمیکنی .اگر یک هفته وقتت را صرف مردم میکردی و با مردم فقیر گذران زندگی میکردی متوجه وخیم بودن اوضاع میشدی .چرا دختران ده دوازده ساله که ناموس وطنمون هستن به خاطر فقر تن فروشی کنن .ننگ بدتر از این هم ایا داریم

    • بدون نام

      زنان و دختران کشورمون که ناموس همه ایرانیان هستن به خاطر تامین نیازهای اولیه که همان سیر کردن شکمشون هستش دارن تن فروشی میکنن .بنابراین اقای رییس جمهور مصلحلت جایز نیست . شهامت و شجاعت در این برهه جواب میده که فقط و فقط قانون بدون اغماض اجرا بشه

    • بدون نام

      این برهه حساس نیاز به اتحاد داره و همه مردم و علی الخصوص کلیه مسولین در هر لباس پ مقامی باید قید خواسته های شخصی و جناحی را بزنن و با تقکر عمومی کشور را از این بحران بسیار عظیم نجات بدهند . بعضی اقایون عمق فاجعه را درک نکردن ،شاید هم خودشون را به خواب زدن . به خدا سوگند هزارم ثاپیه هم در این برهه زمانی غنیمته

    • بدون نام

      همه با هم و با اتحاد و دلسوزی با کمک ناخدای بزرگ این کشتی به گل نشسته را به دریا برگردونیم و مواظب موجهای داخلی و خارجی باشیم که به کشتی صدمه وارد نشه قیل از این که خیلی دیر بشه

    • بدون نام

      مردمان شریف ایران کاری به اجانب ندارن ‌ همگی دنبال اصلاحند و فقط دشمنان قسم خورده و سودجویان خارجی دنبال تغییر هستن . مردم ایران خیلی هوشیارند و هرگز فریب مستکیرین را نمی خورند . خواهشا مردم را محرم بدونید و به سمت بیگانگان هل ندید

    • بدون نام

      هیچ کس بفکر کارگرها نیست تورم بالای ۱۳۰ درصد !!! صبح برو شب بیا تا یه لقمه نون بزاری تو سفره زن و بچه ، در یک کلام ما زنده اییم تا آقایون زندگی کنن ، تموم کنین این مسخره بازی هارو .

    • محمد طیب اسفندیاری

      باباویلکن مان باشی درست مردم فهمیدن

    • ........

      مخالفای روحانی مغزشون کوچکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج