adexo3
۷۶۵۷۱۶
۴۵ نظر
۵۰۰۸
۴۵ نظر
۵۰۰۸
پ

رئیس اتحادیه مشاوران املاک؛

مردم توان خرید مسکن ندارند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه قدرت خرید مسکن در جامعه پایین آمده و مردم توان خرید ندارند،افزایش قیمت مسکن را ناشی از کمبود ساخت و ساز و خلاء قانونی مالیات بر خانه های خالی دانست.

مهر: مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بررسی عوامل افزایش قیمت مسکن و راهکارهای ساماندهی این بازار با بیان اینکه باید پیش بینی کرد که جامعه چه مقدار نیاز به مسکن دارد، اظهار داشت: بر اساس آمار ساخت و ساز و خانوارهای اجاره نشین می توان مقدار نیاز سالانه جامعه به مسکن را مشخص کرد.

وی با اشاره به جهش قیمت مسکن در سال های ۶۸، ۸۶، ۹۱ و ۹۷ گفت: تا کنون برای جلوگیری از خالی بودن واحد های مسکونی راهکاری اندیشیده نشده است. تنها راهکار جلوگیری از خالی مانده واحد ها، گرفتن مالیات از خانه های خالی است. شهرداری ها با دادن آمار تعداد جواز ساخت و ساز به اداره مالیات می توانند از خالی مانده واحد ها جلوگیری کنند.

خسروی با بیان اینکه خالی نگه داشتن واحد ساخته شده به امید گران شدن نوعی احتکار است افزود: باید کاری کرد هیچ فردی انگیزه خالی نگه داشتن واحد مسکونی را نداشته باشد.

مردم توان خرید مسکن ندارند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: در کشورهای پیشرفته خانه های ساخته شده کد رهگیری دارند که موقعیت واحد ساخته شده و فروش یا اجاره آن مشخص است.

مصطفی قلی خسروی به ایجاد زمینه های رشد معقول ساخت و ساز با میزان تقاضا در جامعه اشاره کرد و گفت: زیرساخت های پیش فروش منازل مسکونی آماده نیست.

وی، افزایش قیمت مسکن در سال ۹۷ را ناشی از کمبود ساخت و ساز و همچنین خلاء قانون برای گرفتن مالیات از واحد های ساخته شده خالی، دانست و گفت: قیمت مسکن در مناطق ۵ ، ۱۲ و ۲۲ بیشتر از مناطق دیگر شهر تهران جهش قیمتی داشت که علت آن را تعداد جمعیت، بافت سنتی و مذهبی و همچنین نزدیکی به بازار تهران می توان عنوان کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه مشاوران املاک دخالت و تاثیری در افزایش قیمت ها ندارند، ادامه داد: قدرت خرید مردم پائین آمده و مردم توان خرید واحد مسکونی را ندارند.

وی با بیان اینکه مسکن بزرگترین نیاز مردم در سبد خانوار است، گفت: برای ساماندهی بازار اجاره نیز می توان مانند ترکیه مناطقی را به عنوان مناطق اجاره نشین تعبیه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم رسما له شدن

    • بدون نام

      توان خرید مسکن!!!


      مردم توان خرید خوراکی هم ندارند....



      دقیقا حق خوراک پوشاک مسکن هیچ کدوم رو نداریم

    • بدون نام

      خراب شده به خدا نفرین و عذاب خدا دامن شما عمارت نشینان را میگیرد.با مردم آزاری قیامت کردن مردم مثل سوریه خانه به دوش وکوخ نشین کردین.منطق صبر را در نضر بگیرید

    • بدون نام

      مسکن برای چه میخواهیم توان خرید روز مره که شکم خود وفرزندانما را نداریم مسکن ۰۰۰می رویم داخل غار مثل دران ماقبل تاریخ ولی شکم کرسنه ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۸

    • بدون نام

      تو خیلی بیجا کردی که میگی مشاورین املاک نقشی در گرون شدن مسکن ندارن.
      من خودم یک فعال بازار مسکنم و ساخت و ساز انجام میدم و با چشمای خودم میبینم که این جماعت بنگاهی کثیف چطور جو میدن و از آب گل آلود ماهی میگیرن.
      به جرات میگم 50% عامل گرونی مسکن مشاورین املاکن.

    • مهدی

      متاسفانه بازاری به بزرگی مسکن و اجاره بدون متولی کارآمد است.مشاورین کارشان مشاوره غلط و افزایش قیمت مسکن میباشد.درآمد آنها رابطه با قیمت مسکن دارد.از سوی دیگر تخصص ساختمانی ندارند و انالیزه درستی از قیمت صورت نمی دهند.مثل اینکه هر چه متولیان ناکارآمدتر باشند توان تاثیر گذاری اقتصادی بیشتری دارند.بخش مسکن پیوسته سکوی
      پرش درآمدی عظیم بوده و معمولا ابزار رانت و زجر مردم

    • بدون نام

      جدی میگی جون من باکی فکر کردی

    • بدون نام

      جدی میگی جون من باکی فکر کردی

    • بدون نام

      مردم توان خرید نان و میوه ..گوشت..مرغ..روغن...و......رو ندارند...چه برسه مسکن..

    • بدون نام

      نه بابا.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شکم خودمونو بزو ر سیر میکنیم چه برسه بخرید مسکن!!؟

    • بدون نام

      باز چوپان دروغگو دست بکار شد! افزایش کاذب چند برابری قیمت مسکن در اثر اراجیف تو و امثال تو و طمعکاری و سود چویی مشاوران املاک کلاش و سازندگان و تبانی تماملی این عوامل باهم در آذر 96 بود و تا کاهش بیش از 3 برابری قیمت مسکن از کما خارج نخواهد شد و سازندگان و فروشندگان ضرر زیادی خواهند نمود!
      فروشندگان و سازندگان باید حداقل پنجاه سال صبر نمایند تا بتوانند با قیمتهای کنونی ملکشان را به فروش برسانند! و اگر قیمتها بهمین شکل بماند تا پنجاه سال دیگر خریداری پیدا نخواهد شد و سازندگان و فروشندگان می توانند با رؤیای ارزش ملکشان با قیمتهای کنونی عمر خود را سپری نمایند.
      تا مشاوران املاک کلاش که هم با گرانی کاذب مسکن و هم با دریافت کمیسیون بالا از خریدارها به انها ضربه زدند، جمع آوری نگردند مسکن رنگ رونق به خود نخواهد گرفت!

    • بدون نام

      آمارهای کاذب پارسال و امسالت یادت رفته! چوپان دروغگو! حالا اشک تمساح می ریزی!

    • بدون نام

      خیلی بده...من وشوهرم به زور یه مقدار پول جور کردیم..با زدن از تمام خرجامون..الان باهاش حتی یه زمین کلنگی نمیدن....ما جوونا گناه داریم...

    • بدون نام

      مسکن فدای سرت؛ مردم قدرت خرید نون خالی را هم ندارن

    • مونتلا

      تنها کشوری هستیم که هیچ کاری برای اقشار کارگری و ضعیف جامعه برای خانه دار شدن مستاجران انجام نمدهید چون ملت برای شما مهم نیستند و پول کشور رو در سوریه و فلسطین وعراق و لبنان و مخصوصاً یمن خرج میکنید تازگی ها برای نزدیک به 4 میلیون از مردم سوریه میخواهند مسکن تهیه کنند و مردم بیچاره رو رها کردن اینها درد مردم است

    • بدون نام

      به خدا قسم ما بازنشسته ها فاقد مسکن هستیم لطفا یه فکری به حال ما بکنید تو ارزونی نتونستیم بخریم حالا که خیلی گرون شد چجوری بخریم؟؟!!

    • بدون نام

      مردم نون ندارن بخورن چه برسه به خرید خونه .....

    • بدون نام

      این را که همه میدانند که مردم توان خرید ندارند و سال به سال به خانه های خالی اضافه میگردد، به طوری که امسال حتی یک در صد خانه های مورد فروش هم به فروش نمیروند و مورد ضرر بسیار شدید مالی و جسمی و روحی فروشندگان متوهم قیمت کاذب و حبابی خواهد گشت، لازم به ذکر است که مستاجران پارسال که قیمت مسکن کمتر از نصف الان هم بود توان خرید نداشتند.

    • بدون نام

      تازه ازخواب بیداره شده
      خخخخخخخخخخ
      عامو مردم دارن له میشن
      اقتصاد پوکیده
      تورم غوغا کرده
      خودرو و مسکن دارند میتازند
      کجای کاری ؟

    • بدون نام

      تازه ازخواب بیداره شده
      خخخخخخخخخخ
      عامو مردم دارن له میشن
      اقتصاد پوکیده
      تورم غوغا کرده
      خودرو و مسکن دارند میتازند
      کجای کاری ؟

    • محمدی

      مردم الان توان خریدن نون شب هم ندارن تو میگی خونه

      تا بالایی میخرن و میخورن این زیر دستی له میشن

    • علی آقا....

      تازه فهمیدی؟؟!!!!

    • بدون نام

      وقتی مردم توان خرید ندارند یعنی اینکه نقدینگی ندارند در نتیجه وقتی که مسعولان مربوطه مسکن نمیخواهند قیمت مسکن را کاهش دهند و حتی یک جورایی باعث افزایش قیمت مسکن و رکود شدیدتر ان نیز میشوند، و این افزایش قیمت خود کرده مسکن را به گردن افزایش نقدینگی نیندازند، زیرا همین نبود نقدینگی است که باعث شده امار معاملات خرید و فروش مسکن امسال بسیار کمتر از پارسال که رکود هم بوده، گردد. و الکی مردم را گول نزنید و افزایش کاذب و حبابی و رکودی قیمت مسکن را به نقدینگی و دلار و عرضه نسبت ندهید زیرا علت اصلی ان این است که یک عده سودجوی کاذب به ان نرسیدنی میخواهند قیمت مسکن را بالا ببرند و از کاهش قیمت مسکن وحشت بسیار شدید دارند که این نقشه شوم اخرش محکوم به شکست است.

    • بدون نام

      نه بابا .... نگوووو

    • بدون نام

      شما نگران نباش عوضش اقازاده هاهر کدوم یک محله رو تو خارج خریدن

    • بدون نام

      خرید پیشکشتان حتی قدرت اجاره هم نداریم با این و ضعی که برای ملت درست کرده اید گرانی خودمختاری مالکین واملاک وبی کفایتی وزیر مسکن اخوندی چادر هم نایاب خواهد شد خدا ریشتونه خشک کنه خودتان در بهترین خانه ها با خیال راحت وترس تخلیه زندگی میکنید ولی ما باید با دست خالی بیکاری گرانی سرسام اور حتی یک اتاق بگیریم باید روزی صد بار بمییریم از ترس مالک الهی اوره بشید بیکار وبدون در امد تا کمی درد مارا بفهمید هر چند شما نه چشم دیدن دارید نه گوش شنوا نه وجدان مردم کیلویی چند

    • بدون نام

      توان خرید مُسکن هم ندارند

    • بدون نام

      مگه قرار مردم صاحب خانه شوند .؟

    • بدون نام

      از انقلابهای بزرگ در دنیا مانند شوروی و چین اولین کاری که برای مردم انجام دادند ساخت مسکن بود.

    • بدون نام

      بگو مردم توان چیو دارن اصلا دیگه توانی برای مردم گذاشتین

    • بدون نام

      ای خراب بشه ایران راحت شیم!مملکت مهدی یا یزیدیان!!!!!

    • امیر

      ما جوان های دهه شصت که برامون شغل ایجاد نکردن وبیکار هستیم و الان داریم به سن پیری میرسیم توان خرید قبر هم نداریم مسکن انشالاه اون دنیا .البته اگه بهشتی باشیم

    • امیر

      ما جوان های دهه شصت که برامون شغل ایجاد نکردن وبیکار هستیم و الان داریم به سن پیری میرسیم توان خرید قبر هم نداریم مسکن انشالاه اون دنیا .البته اگه بهشتی باشیم

    • بدون نام

      آقای خسروی چرا قیمت مسکن را در مناطق تهران را به دفاتر املاک اعلام نمی کنید. این همه کارشناس چرا قیمت یک ساختمان وآپارتمان توسط یک کارشناس قیمت گذاری نمی شود. مثل تمام دنیا و همان ترکیه که گفتید. شما یک اتومبیل میخواهید بخرید کارشناسی میشود. عیب های آن مشخص و قیمت گذاری میشود. چرا مسکن در ایران هیچ قانونی ندارد. قیمت مسکن در هر منطقه تهران توسط بساز بفروشها نرخ گذاری میشود. چرا دفاتر املاک اکثرأ بساز بفروش هستن

    • کاوشگر فضایی

      چون شما مسوولین بی عرضه اید ...

    • مهدی

      من امروز برای اجاره در شیراز به مشاور املاک مراجعه و دو مورد در مشاورین مختلف پسندیدم.جالب اینجاست که مشاورین باتحریک مالکیت در زمان نوشتن اجاره نامه قیمت را افزایش دادن.که در توان من نبود.به من ثابت شد حداقل در دو مورد امروز مشاورین املاک نقش اساسی در افزایش بها زمین و ملک و مسکن و اجاره دارند.بنظر نمی رسد که این روش مشاوره املاک برای کشور مطلوب باشد.چون در منافع رانت قیمت ملک و مسکن اینگونه مشاورین را گزینش و عمل میکند.و میلیارد ها سود رانتی و سازمان یافته به وجود امده و بعضا صرفا نقش مکمل دلالان مسکن و فروشندگان را بازی میکنند تا حاشیه سود باد آورده را تامین کنند . و مردم هم در زجر و اضافه خرید اسیر میشوند.ساختمانی که بیش از یک ملیون تومان هزینه ساخت ندارد.با احتساب قیمت زمین و سود خواب سرمایه بیش از سه ونیم ملیون نمیشود چرا متری ده ملیون قیمت گذاری میشود.بطور میانگین. به هر حال بعضا مشاورین از تخصص کافی برخوردار نیستند و در افزایش نرخ ها نقش اساسی دارند.

    • ناشناس

      کار از ناتوانی در خرید مسکن گذشته.اوضاع مردم خیلی بدتر شده

    • بدون نام

      ناراحت نباش عراقی‌ها دارند.

    • بدون نام

      مردم توان خرید هیچ چیزی رو ندارن

    • بدون نام

      اشکال ندارد عراقی‌ها توانش را دارند خوب هم دارند!!

    • بدون نام

      تو چه زمان میری گانادا

    • بدون نام

      کاربرها مسکن اجتماعی هم کار احمدی نژاده

    • زالو

      تو چه فقط میروی گانادا

    • بدون نام

      توان اجاره هم ندارن به خدا ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج