۷۶۶۲۱۱
۶۴ نظر
۵۰۹۶
۶۴ نظر
۵۰۹۶
پ

بازی جدید؛ این بار گردشگران عرب و دختران ایرانی

خبرگزاری مهر در یادداشتی به قلم امیر هاشمی مقدم نوشت: چندی است مطالبی درباره گردشگران عرب که به ایران آمده و دختران و زنان ایرانی را صیغه می‌کنند، در شبکه‌های مجازی و حتی برخی سایت‌های خبری داخلی و خارجی، بحث برانگیز شده است.

خبرگزاری مهر در یادداشتی به قلم امیر هاشمی مقدم نوشت: چندی است مطالبی درباره گردشگران عرب که به ایران آمده و دختران و زنان ایرانی را صیغه می‌کنند، در شبکه‌های مجازی و حتی برخی سایت‌های خبری داخلی و خارجی، بحث برانگیز شده است.

تازه‌ترین کلیپی که نگارنده در شبکه‌های اجتماعی دیده، چند اسکناس ایرانی را نشان می‌دهد که در کنار دینارهای عراقی جای گرفته و مردی که سخن از بی‌ارزشی ریال ایرانی و ارزان بودن گردش و زنان صیغه‌ای ایرانی سخن می‌گوید. هیچ تصویری از این مرد نشان داده نمی‌شود و هیچ نشانه‌ای هم از اینکه این فیلم در کجا و به دست چه کسی ضبط شده در دسترس نیست. به سخن دیگر، هر کسی می‌تواند این فیلم را ضبط و برای توهین و تحریک ایرانیان، آنرا پخش کرده باشد. و اتفاقا چقدر هم کار خودش را خوب انجام داده است!

این بحث البته چند سال پیش برای نخستین بار به‌صورت جدی وارد فضای مجازی ایرانیان گردید. هنگامی که عکسی از یک زن برهنه و چند مرد عرب در خانه‌ای منتشر شد و کسانی همچون محمد نوری‌زاد مدعی شدند در مشهد است که آن دختر ایرانی همزمان خود را در اختیار چند مرد عرب می‌گذارد. در آن عکس هم هیچ نشانه‌ای مبنی بر درستی و نادرستی آن ادعاها در دست نبود؛ اما تقریبا همه ایرانیان آنرا باور کرده و خشمگین شده بودند.

اما به چند دلیل چنین خشمی نادرست بوده و پیامدهای زیان‌باری نه تنها برای گردشگری‌مان، بلکه برای کل کشور خواهد داشت.

نخست اینکه با توجه به تحریم‌های غرب علیه ایران، گردشگران اروپایی و امریکایی بسیار اندکی به ایران می‌آیند و گردشگری ورودی‌مان فعلا دل‌خوش به همین گردشگران کشورهای همسایه است. برخورد نامناسب با این گردشگران، اوضاع گردشگری‌مان را از اینی که هست هم بدتر خواهد کرد.

دوم، باور و پذیرش این کلیپ‌ها از سوی بخش قابل توجهی از مردم کشورمان، به خودی خود خطرناک است. کمتر کسی درباره درستی یا نادرستی این کلیپ‌ها پرسشگری کرده و عموما بدون اثبات، آنرا پذیرفته‌اند. هر دختری که کنار مردی عرب باشد، لزوما ایرانی نیست و هر کسی هم از چند تا اسکناس ایرانی فیلم بگیرد، لزوما در ایران نیست. اگر اینگونه باشد، فردا هر کسی می‌تواند عکس یا کلیپی ساخته و با ادعاهای واهی، افکار عمومی را با خود همراه کرده و نقشه خود را عملی سازد.

سوم، بیشتر گردشگران عرب، به همراه خانواده خود به ایران می‌آیند. بنابراین امکان رفتارهایی از این دست برای‌شان وجود ندارد. شمار گردشگران عرب مجرد بی‌گمان بسیار کمتر از گردشگران خانوادگی است.

چهارم، گردشگران و زائران ایرانی‌ای که به کشورهای عربی، به‌ویژه عراق و عربستان می‌روند، بسیار بیشتر از گردشگران عربی است که به ایران می‌آیند. برخورد نامناسب با گردشگران عرب ورودی، می‌تواند واکنشی همسان با گردشگران و زائران‌مان در کشورهای عربی در پی داشته باشد.

پنجم، بیشتر این گردشگران عرب، شیعیانی هستند که چشم امیدشان به ایران است. ما پیش از این با رفتار نادرست بالا رفتن از دیوار و ویرانی سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد، آسیبی جدی به بخشی از آنها و البته خودمان وارد کرده بودیم. هتلهای مشهد پس از آن رویداد، با کاهش چشمگیر گردشگر روبرو شد و بسیاری‌شان تا مرز ورشکستگی پیش رفتند. مراقب باشیم با دیدن کلیپ‌ها و عکس‌هایی که هیچ نشانه‌ای بر درستی‌شان در دست نیست، یکبار دیگر این اعراب شیعه را از خود نرانیم.

نگاه عمدتا منفی‌ای که به اعراب کشورهای دیگر وجود دارد، باعث شده عشق و علاقه فراوان اعراب شیعه به ایران دیده نشود. برای نمونه، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی ما، همسویی تلویحی حیدر العبادی با تحریم‌های امریکا علیه ایران را دیدند، اما اعتراضات گسترده عراقی‌ها علیه این سخنان و حمایت‌شان از ایران را ندیده یا نادیده گرفتند. نزدیکی این گروه از اعراب به ایران، مایه نگرانی دشمنان منطقه‌ای و غربی ایران است و بنابراین از هیچ تلاشی برای تفرقه‌افکنی در این زمینه کوتاهی نخواهند کرد.

ششم، آیا میلیونها گردشگر ایرانی که به تایلند، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه و... می‌روند، صد درصد برای گردشگری تاریخی یا طبیعت‌گردی است؟ هیچ کدام از اینها، به‌ویژه کسانی که چند میلیون هزینه کرده و به مقاصد ویژه‌ای همچون تایلند می‌روند، رفتارهای ناهنجار ندارند؟ آیا همان ایرانیان کلیپ‌هایی آنچنانی در خیابان‌های تایلند با زنان تایلندی نساخته و در فضای مجازی پخش نکرده‌اند؟ اگر تایلند را به خاطر شرایط ویژه‌اش در این زمینه نادیده بگیریم، درباره گردشگران ایرانی در دیگر کشورها، به‌ویژه کشورهای مسلمان چه؟

نگارنده دست‌کم چهار سال است گردشگران ایرانی در ترکیه را به‌طور علمی بررسی می‌کند. اگرچه بیشترشان برای خرید، تفریح ساحلی، بازدید از بناهای تاریخی و فرهنگی و... به این کشور می‌آیند، اما بخش قابل توجهی از آنان هم در مکان‌هایی ویژه در ترکیه، به دنبال رفتارهای دیگری هستند. اتفاقا جامعه ترکیه در دین، افراطی‌تر از ایران است. چرا به این رفتار گردشگران ایرانی خرده نمی‌گیریم؟ پایبندی تنها ویژه زنان ایرانی است و زنان دیگر کشورها و مردان ایرانی از این پایبندی‌ها آزادند؟

اینها به معنای نادیده گرفتن رفتارهای ناهنجار گردشگران عرب در ایران نیست؛ اتفاقا باید بر رفتار آنان و هتلها و خانه‌هایی که اجاره می‌کنند بیشترین نظارت صورت بگیرد. اما حجم واکنش باید با مواردی همچون اعتبار سند و مدرک، گستردگی پدیده، پیامدهای واکنش و... نیز همخوانی داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترکیه و ارمنستان و گرجستان رو با مشهد مقایسه نکنین. مشهد شهر زیارتیه.

      پاسخ ها

      • فرزاد اسماعیلی

        دوست عزیز اگه شما مشهدی هستید که معلوم میشه از هیچی خبر نداری
        اگر هم مشهدی نیستی لطفا اظهار نظر نکنید

      • بدون نام

        مشهد از قدیم اینجوری بود چه برای ایرانی چه برای خارجی تازه از خواب بیدار شدین؟

      • شهریار

        دوستان عزیز اینو همه میدونن که عمده انگیزه فواحش وگارکرهای جنسی کسب درامده، در مملکتی که نرخ بیکاری سر به فلک کشیده وتنگناهای مالی عرصه رو بر خانواده های طبقه متوسط وفقیر تنگ تر کرده دختران وحتی زنان شوهر دار به ساده ترین روش کسب درامد یعنی تنفروشی رو میارن واتفاقا براشون بهتره که با خارجیها باشن چرا ؟چون هم بیشتر پول میدن وبه دلار خرج میکنن هم خطر شناخته شدن در محیط زندگی وابروریزی کمتری برای اونا دارن پس باید بپذیریم این مسائل هست و منحصر به مشهد هم نیست ودر تمام شهرهای تفریحی ومرزی که محل امد وشد عراقیها هستند وجود داره ضمنا سالهاست که دختران به دبی وسایر کشورهای عربی برای تنفروشی میرن منتها الان دیگه کار به اینجاکشیده ودر یک کلام از ماست که برماست

      • بدون نام

        مردم ایران خیلی جوگیر و ساده لوح هستند.براحتی هر خبری رو قبول می کنند.بعد خودشون چند تا روش میذارند و تحویل نفر بعدی میدن.

      • بدون نام

        من سروكار داشتم عرب هاي عراق مخصوصا شيعيان بسيار عالي با غيرت و چشم پاك هستن چه تو كشور خودشون چه تو ايران بنظر من از ايراني ها در اين زميه بهترن بدون اغراق ميگم رفتارشون رو سالهاست در اربعين و قبلش ديديم

      • مادر عروس

        جناب اسماعیلی من مشهدیم و حاضرم قسم بخورم هیچ بدی از مردان عرب ندیدم.چشم پاکتر از ایرانیا هستند .یک مرد عرب توی دبی راحت تر میتونه کثافتکاری کنه یا تو مشهد اونم با طی کردن این همه راه؟

    • بدون نام

      الان. دقیقا منظورت چیه. چون تایلندی ها پوستشون کلفته. پس ما هم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فحشا در ایران وجود داره و قابل انکار هم نیست چه برای ایرانی و چه خارجی.شما که غیرت دارین تا حالا واسه زنان تن فروش که همه جا هستن چکار کردین؟

    • بدون نام

      بخدا خودتون احمق هستید همه چیز رو به دشمن وصل میکنید اگه غیرت ایرانی دارید وعربزاده عراقی نیستید یک روز به مشهد سر بزنید بعد کار دشمنه بگید واقعا غیرت رو گذاشتید کنار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما مشهدیا غیرتمون سر جاشه شما خیلی دهن بینید این خبرا فقط هدفش تفرقه هستش همزمان دارند به عربا هم میگن ایرانیا تو اربعین فلان میکنند

      • مرتضی

        عمرا تو مشهدی نیستی ما مشهدی ها چیزی ندیدیم

    • بدون نام

      ... توایرانی نیستی اگربودی تعصب ایرانی داشتی چرا دارید انکار میکنید بی غیرتا

      پاسخ ها

      • ابیرام

        مراقب مالت باش همسایتو دزد نکن

    • ابی

      آخه پرفسور روابط دیگه در کشورهای تایلند و ترکیه برای عموم آزاده نه فقط برای توریستها اینقدر به خودت فشار نیار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آهان!!!پس دلتون میسوزه چرا برای شماها آزاد نیست

      • بدون نام

        اتفاقا من همیشه در مورد مردهای ایرانی می شنیدم.اولین باره در مورد مردهای عراقی می شنوم که اون هم به نظرم با توجه به زمانه واویلایی که در اون هستیم جنگ روانی باشه

      • بدون نام

        صیغه آزاد نیست؟ منتها باید بسلفی دیگه!!!!

    • مهسا محمدی

      چقدر شماها بی غیریتین اخه دارین ایرانو با تایلند مقایسه میکنید ننگ بر شما ها

      پاسخ ها

      • وجدان

        چرامی خواهیدحرف زور بزنید وتهمت بزنیدحداقل حرمت دخترهای ایرانی رو داشته باشید بخصوص دخترهای مشهد اتفاقان مردها ی عرب شیعه هستندمگه فراموش کردید درایام اربعین چطور ازما استقبال می کنند فقط خودشون که می خواهندبیایندزیارت ما که ازشون استقبال نمی کنیم بلکه بهشون هم تهمت می زنیم

      • بدون نام

        آفرین

      • بدون نام

        احسنت به ایرانی با غیرت ننگ بر ابرانی بی غیرت امثال این اقای نفهم . ایران را با تایلند عوضی ،اشتباه گرفتی خودت هتل بزن تمام فامیلات بیان کار کنن

      • بدون نام

        شما مثلا چه برتری بر تایلندیها و یا بقیه ملل دنیا بقیه دارین که ما خبر نداریم؟

      • بدون نام

        مردهای ایرانی بخرند اشکال نداره باغیرت؟ وقتی فقر زیاد بشه تن فروشی هم زیاد میشه.خیلی طبیعیه .حالا ممکنه برخی از خریدارهای فحشا خارجی باشند .اصل قضیه چیز دیگه ست.میخوان مردم دو کشور همسایه رو بیاندازند به جون هم و ایران رو منزوی تر کنند .اگه اخبار رو دنبال کنی می فهمی که این شایعات هر روزه از کجا نشات می گیره

    • بدون نام

      لعنت بر باعث و بانیش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها نتیجه سیاست بی سیاستیست که شخصی بخاطر یه لقمه نون مجبور بشه دست به چنین کاری بزند

    • بدون نام

      مردک تایلند اقتصادش داره از طریق گردشگری میچرخه دهنتو اب بکش ک مشهد امام رضا رو با تایلند مقایسه میکنی...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا خودتونو گول میزنید،چرا سرتونو مثل کبک کردین تو برف!؟

    • ایران آریایی

      الان شما مارو چیز فرض کردین یا خودتون رو؟ مثلا تکذیب میکنید که چی؟ با همین کاراتون دارید ایران رو به گند میکشید ...

    • بدون نام

      بله اولاً آدم باید اصل ونسب داشته باشه و زن هم باید آنقدر خودشو بزرگ ببینه که تنش در اختیار هربی غیرتی نزاره
      بعدش هم مرد بی غیرت اجازه میده ناموسش خودشو در اختیار کس و نا کس بزاره

    • بدون نام

      توی ایران هزاران مشکل برای جونها از ازدواج تا شغل درست کردین اون وقت میاین با تایلند و ترکیه و غیره مقایسه میکنید؟؟!!خیلی از این اتفاقات بخاطر نبود شرایط ازدواج و شغل تو ایران ایجاد میشه طرف وقتی میبینه شرایط ازدواج نداره و یا درآمدی از شغلی نداره روی به این کارها میاره ما بجای اینکه مشکل رو حل کنیم دارید میگید اشکال نداره ماهم مثل تایلند و ترکیه باشیم؟؟!! قبل از انقلاب واقعا کسی به خودش جرات میداد بیاد ایران و از این کارها انجام بده اصلا کسی به این جور کارها بها میداد؟؟؟ تو این 40سال خیلی از چیزها رو از دست دادیم که مهمترینش اخلاق و عفت جامعه بود و جونهایی که پرپر شدن خدا از بانی این اتفاقات نگذره.

    • بدون نام

      واقعا بی غیرتی میخام این ها صدسال سیاه نیان ایران.بیان کثیف کاریهاشون رو بکنن بعدهیچی نگیم وای یه وقت گردشگر دیگه نمیاد بعد اگه یه دختر پسر توپارک پیش هم نشسته بودن باید بگیرین ببرین...

    • بدون نام

      ... بی غیرت.

    • جانباز تحمیلی

      هشت سال با همین عراقیها جنگیدیم که از ناموسمون دفاع کنیم بیش از سیصد هزار شهید دادیم حالا یه مشت مسئول بی غیرت دختران ایرانی رو میدن دست عراقیها...

    • بدون نام

      بی غیرت مردم ما رو با تایلند مقایسه میکنی که ریس جمهورش میگه ما به زنهای فاحشمون افتخار میکنیم

    • بدون نام

      دوستان گرامی اینکه خونتون به جوش میاد واز این موضوع ناراحتید قابل ستایش هست ...ولی واقعا اگر زنان مملکت ما خودشون رو در اختیار کسی قرار ندهند کسی جرات چنین کاری رو پیدا میکنه ...کرم از درخته که هم آبروی کشورشون رو میبرن وهم هیچ اعتقادی به این موضوع ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدم اگه برای خودش ارزش قائل باشه تن فروش نمیشه.حالا شاید بعضیها رو مجبور می کنند ولی زنهایی هستند که کاملا از سر اختیار و راحت طلبی تن به این کثافتکاری میدن و خودشون رو شاغل هم می دونند! شغل؟ خوشحال کردن مردها!!!

    • بدون نام

      عجب وردی اموختی لیکن راه دعا را گم کردی

    • امیر

      تایلند.دایه دارالسلام.نیست.مردمشوبه خاطر اسلام دارنمیزنه.خیلیم علنی.رییس جمهورشون.افتخارم میکنه.ولی تو کشوری که امام زمان ادارش میکنه فرق میکنه

    • رودی

      من یکی که اگه یه عراقی به من نگاه چپ بکنه میزنم تودهنش سانسورنکن

    • بدون نام

      از قدیم میگن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها

    • ع ع

      خبرنگارمهراگرخوت خبرنداری برو مشهد وبین مردم مشهداونیکه منزل اجاره می دهند بپرس

    • بدون نام

      دروغ گفتن وانکار چیز جدیدی نیست ملت گوش شون پره از حرفها

    • بی نام

      استاد ماست مالی نکن از کف جامعه خبر نداری نظر نده برو مشهد ببین این دوستان عراقیت چه ...کاریهایی میکنند در ضمن ایران ,تایلند نیست که درآمدش از فحشاء تامین بشه کشورهایی مثل تایلند برای این امور برنامه ریزی کردند که درآمد کسب کنند لطفا به شعور ملت توهین نکن

    • بدون نام

      اگر این اتفاق افتاده باشد، مگر رسانه ملی ما آن را اعلام میکند، که ما نباید خبر رسانه های دیگر را باور کنیم.

    • بدون نام

      ایران وباکشورهای دیگه مقایسه نکنیدوایران غیرت دار حتی افغانیای بی غیرتم به ایران میگن تایلند

    • عباس

      همه چند موردی که گفته شد منطقی است ولی در مورد مورد ششم آیا شما فرهنگ ما را با ابتذال و بی بندو باری موجود در آن کشورها یکی میدانید؟

    • بدون نام

      این چی میگه. بی غیرت
      چی گیرت میاد وطن فروش

    • بدون نام

      کدوم بازیه جدید بابا یعنی دروغه .شما دروغ میگید شما ملت ذلیل کردید برید خجالت بکشید والا بلا دروغ گفتن اندازه داره .چقدر دروغ وریا تا کجا میخواهید دروغ بگید به این مردم.

    • بدون نام

      کاخ سفید رو نتونستیم حسینیه کنیم اما مشهد رو تایلند کردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو مشهد خبری نیست اینقدر هوچی گری نکنید

    • بی نام

      کاربر بدون نام 11:25 نمیدونم کجایی هستی خوب وبدهمه جاهست اگه یه جوغیرت داشتی همش به مشهدگیرنمیدادی توکه به هموطن خودت برچسب میزنی ازبقیه چه توقع داریم

    • بدون نام

      عراقی های کثیف

    • بدون نام

      کاملا مخالف مقاله هستم ... خواهشا سعی نکنید با تفسیرهای غلط غیرت ایرانی رو منحرف کنید مردم از این موضوع ناراحتند و از عراقی های فاسد بشدت متنفر ...

    • محمد

      خوب شما چرا این خبر مضحک رو در صورتی که میدونین عین واقعیته منتشر میکنید و ارزشای خودتون رو زیر سوال میبرید،ما که جنوب کشور ساکن هستیم و میبینیم جنایتهایی رو که رقم میخوره چرا باید با خبر شما خودمون رو گول بزنیم و همچنین در خصوص کاهش ارزش پول ملی و کلیپ منتشر شده،کجای این کلیپ میتونه دروغ باشه،و اینکه مگه اون فرد احمقه که خودشو نشون بده،ولی داره تمام مطالب موجود رو به رخ ما میکشه

    • بدون نام

      چ اشکالی داره صیغه حلال است کار حلالی انجام میدن ایرانی و عراقی نداره

    • هه

      اینجور مواقع تایلند میشه الگوی شما که چون اونا براشون عادیه چرا ما جلز و ولز کنیم . نه آقا کشور ما با تایلند فرق میکنه مسلمونیم غیرت داریم و کلی جوون شهید دادیم که این اتفاقا نیفته وگرنه اونا جون عزیزشونو از سر راه نیاورده بودن برن مقابل این عراقی ها وایستن که حالا یکی پیدا بشه بگه مگه چه اشکالی داره ایران تایلند عراقی ها بشه .

    • هه

      هر چی بیشتر میخونم مطلبو بیشتر آتیش میگیرم . کجان اون طفلک هایی که مقابل عراقی های کثیف از ناموسشون دفاع کردن . کجان که ببینن نویسنده این مطلب به راحتی داره ایران رو با تایلند مقایسه میکنه . باید خجالت بکشید . ایران تایلند نیست .ایرانی حجاب اجباری داره ایرانی مسلمونه ایرانی قرار بود به مقام انسانیت برسه نه حوری عراقیا بشه . شرم بر شما . به لعنت خدا هم نمیارزید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینقدر بیخودی جوش نزن خبر دروغه از بن. مشهد پاکترین شهر ایرانه

    • ماهور

      درکل بذاربگم خدمتتون..ندن تاعراقیهانکنن..چه فقرباشه چه نباشه.چه ارزش پولمون کم بشه چه نشه وخیلی چیزهای دیگه....درموردتنفروشی عرض کنم خدمتتون کسی که در دامن پاک بزرگ شدمطمئن باشین اگه ازگرسنگی هم بمیره تن فروشی نمیکنه اونهائی هم تنفروشی میکنن قبل ازاین هم اینکاره بودن...پس تفرقه کمتربیاندازین بااینحرفهاتون ماخودمون داریم مستقیم اسم مشهدامام رضارو زیرسوال میبریم چه برسه به دشمنان این خاک واین ملت..مطمئن باشین ایرانیهائی که میرن عراق بیشترازعراقیهابفکر.......هستن....ماهورازایلام

    • بدون نام

      با عراق به مدت هشت سال جنگ کردیم تا از نوامیسمان دفاع کنیم این همه شهید مفقود وجانباز دادیم حالا که مردم تحت فشار اقتصادی هستند پیشنهاد می کنی که برای گشترش جهانگردی و امرار معاش زنها و دختران ایرانی تن فروشی کنند بیغرتی تا این حد

    • بدون نام

      چرا چرت میگید هرکسی رفته مشهد عینا گفته همچین قضیه بوده و هست چراقبلا نبود خودتون رو زدید به بی غیرتی.

    • بدون نام

      دلیل نمیشودچون ایرانیان برای کارخلاف جایی می روندشما این قضیه راتوجیه کنیدخجالت بکش

    • بدون نام

      باید واقع بین بود حالا یا درست یا غلط بفکرچاره کار باشیم انتقاد بدون راه حل درست نیست.
      از قدیم گفته اند فقر فساد می اورد
      وقتی تمام مشاغل با واردات ازبین رفته وقتی همین اهنگران زحمت کش کولیها ابزار کشاورزی تولید می کردن نه گدایی کجابودید وقتی کارخانه ها باوام نظارت شده از سوی بانکها تولید داشتن کجا بودیید حالا این بیکاریها همان ثمره بیتجربه دردادن وام به اسم تولیدوخرید ویلای درخارج از کشورنظارت درخرج وام همت مخواد نه رانت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج