adexo3
۷۶۷۰۷۱
۳۶ نظر
۵۰۰۲
۳۶ نظر
۵۰۰۲
پ

سه شرط فروش خودرو اعلام شد

رئیس شورای رقابت با بیان این‌که بازار خودرو ایران در انحصار دو خودروسازی است ۳ شرط فروش خودرو در مرحله جدید را اعلام کرد و گفت:‌ خودروسازان درخواست بازنگری در قیمت خودرو را دارند که در شورای رقابت قیمت خودرو بازنگری خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: رضا شیوا رئیس شورای رقابت با حضور در برنامه تیتر امشب دوشنبه شب درباره قیمت گذاری خودرو اظهار کرد: در جلسه شورای رقابت قیمت خودرو بازنگری خواهد شد.

وی افزود:‌دستورالعمل بازار و قیمت خودرو هرسال در خرداد انجام می شود اما با توجه به اتفاقات چند هفته گذشته قیمت مواد اولیه بالا رفته و نرخ ارز نیز تغییر داشته است که خودروسازان درخواست بازنگری در قیمت خودرو را دارند که در شورای رقابت قیمت خودرو بازنگری خواهد شد.

وی درباره حاشیه خودرو تصریح کرد: دو خودروساز براساس دستورالعمل قیمت گذاری ها را انجام می دهند و گرانفروشی و احتکار بحث دیگری است که باید نظارت شود.

رئیس شورای رقابت با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون اصل ۹۰ و حضور دو خودروساز در این کمیسیون،‌بیان کرد: مشکل اصلی نیاز به قطعه است که خودروسازان در انتظار قطعه هستند تا خودروهای دپو شده در پارکینگ ها در بازار عرضه شود. تولید ماه گذشته خودروسازان نیز در ماه گذشته نسبت به سال قبل کاهش نداشته بلکه افزایش و تقاضا نیز افزایش داشته است.

شیوا با بیان این‌که توقف در عرضه خودرو برای خودروساز هزینه دارد بنابراین عرضه متوقف نشده است، اظهار کرد: تقاضاهای کاذب مشکلات در بازار خودرو را افزایش داده است. بر اساس دستورالعمل هر بازاری که انحصار گر باشد باید دستوری با او برخورد کرد. ما دو خودروساز داریم که ۸۸ درصد تولید خودروی کشور را در دست دارند که این انحصار است؛ در تمام دنیا فرمول hhi استفاده می کنند که hhi ما بالای ۴ هزار و انحصار کامل است.

وی با بیان این‌که بازار خودرو به شورای رقابت مربوط نمی شود،‌افزود:‌روش ما این است که به خاطر مشکلات و هزینه های اضافی خودروسازان و براساس سقف قیمتی، قیمت ها براساس اعلام تورم بخشی بانک مرکزی انجام می شود. در بازاری که انحصار وجود داشته باشد، شورای رقابت باید قیمت گذاری را انجام دهد.

رئیس شورای رقابت گفت: قیمت تمام شده برای قطعه ساز نباید بر دوش مصرف کننده اعمال شود بنابراین باید قیمت ها سقف داشته باشد و بهره وری باید به نفع مصرف کننده باشد. بارها اعلام شده اگر به فرمول قیمت گذاری شورای رقابت انتقادی وارد است اعلام شود که تاکنون انتقاد علمی به فرمول قیمت گذاری نبوده است. شورای رقابت در هر بازاری که انحصار باشد ورود می کند حتی در پتروشیمی که بزرگترین بازار است ورود کرده ایم.

شیوا با بیان این‌که حاشیه بازار فعلی خودرو کاذب است که استفاده از حاشیه بازار فعلی برای قیمت گذاری و فروش خودرو کار اشتباهی است، افزود: پیشنهاد شورای رقابت برای فروش خودرو که در جلسه (امروز دوشنبه) مطرح می شود به این شرح است که فروش خودرو بر اساس شرایط انجام شود؛

۱- به هرکس فقط یک خودرو و بر اساس شماره ملی فروخته شود.

۲- سن خریدار بالای ۱۸ سال باشد.

۳- خریدار خودرو تا یکسال حق فروش خودرو را نداشته باشد.

*شورای رقابت دلیل بی کیفیتی خودرو

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان درباره قیمت خودرو نیز با بیان این‌که روش شورای رقابت برای فروش خودرو نتیجه نمی دهد، اظهار کرد: راهی که شورای رقابت در سال های گذشته انتخاب کرده کارساز نبوده و حاشیه های بازار خودرو را افزایش داده است. راه درست این است خودرو در حاشیه بازار فروخته شود بنابراین اگر تجربه دهه هفتاد که فروش خودرو در حاشیه بازار بود، انجام شود قیمت ها کاهش خواهد یافت و مردم به صورت عادی می توانند ثبت نام کنند.

وی با انتقاد از شورای رقابت، دلیل بی کیفیتی خودرو را شورای رقابت دانست و افزود: روش شورای رقابت موجب افت کیفیت و تعطیلی کارخانه ها شده است چراکه شورای رقابت کاری غیر از قیمت گذاری برای انحصار خودرو کاری انجام نداده است.

وی بیان کرد: اگر فروش خودرو در حاشیه بازار انجام نشود بازهم قیمت خودرو افزایش خواهد یافت. با فروش خودرو در حاشیه بازار تمام تقاضای کاذب بازار از بین می رود. پیش فروش ۲۰ هزار خودروی شرکت سایپا این هفته انجام خواهد شد و ایران خودرو نیز ۱۰ هزار خودرو تکمیل شده را این هفته تحویل خواهد داد.

رضایی رئیس انجمن قطعه‌سازان دیگر مهمان برنامه درباره مشکل قطعه در بازار خودرو گفت: بارها به شورای رقابت توضیح داده شد که براساس کیفیت خودرو و برای خودروهای مختلف قیمت قطعه فرق می کند.

وی افزود: بانک مرکزی اگر تورم را اعلام می کند ربطی به صنعت خاص ندارد. قطعه ساز با شناسنامه و استاندارد قطعه را تولید می کند و کیفیت قطعه کنترل می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نظر

      مرگ برمافیای اقتصادی

      پاسخ ها

      • یا حق

        ما مردم نیازی به منت گذاشتن و لطف کذایی سازندگان خودرو و سازمان های دروغین حمایت از مصرف کنندگان نداریم فقط کافی هست آقایون مانند سایر کشورها مرزها را برای ورود آزاد خودرو باز بگذارند. آن موقع شرکت های ایرانی باید با التماس خودروهایشان را بفروشند. یا حق

    • بدون نام

      من الان ده ماه هست برای خودرو ثبت نام کرده ام ولی با حرام خوری شرکت سایپا خودرو را تحویل نداده اند و منتظر هستند شورای رقابت قیمت را بالا ببرد بعد خودرو را تحویل بدهد ، انشالله نابود شوید !!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمقهایی که برای خرید این آشغالها حمله می کنند باعث شدند این دزدها برای جیب مردم نقشه بکشند اگر عقل داشتید نمی خریدید تا اینها ادب بشن

      • ففط خدا

        اشتباه کردید، چرا پول را بدون مشخص بودن قیمت قطعی خودرو پرداخت کردهاید!

      • بدون نام

        حقته.
        امثال شما باعث می‌شید مسولین کثیف مملکت براحتی جیب ملتو خالی کنن. انشالله هرگز تحویل نمیگیری

    • بدون نام

      سیاست ما شده پارتی بازی ، رشوه و رانت و کسی هم نمی تواند جلوی فساد اقتصادی را بگیرد ، در این مملکت کسی یا قدرتی وجود ندارد که جلوی احتکار و کم فروشی و گرانفروشی خودرو سازان را بگیرد ، دولت که زمینه انحصار خودرو را فراهم کرده است و خودرو سازان هر کاری بخواهند با پشتیبانی دولت انجام میدهند ؟؟ ظلم تا کی ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تورو خدا دوماه بیایید خودرو نخریم ببینید چقد اثر داره

    • بدون نام

      استیضاح وزیر صنعت به خاطر گرانفروشی و احتکار و تعطیلی کارخانه ها و دهها مشگل دیگر رای آورد ولی آنقدر در مملکت فساد فراوان است که مجلس را هم آلوده کرده است ، دیروز نمایندگان امضا کننده اسیتیضاح وزیر صنعت گفته اند اگر وزیر بگوید مشگلات حل می شود ما استیضاح را کنسل می کنیم ، این هم اخر فساد

    • بدون نام

      خدایی دست شیطون رو از پشت بستن. مدیران این دو شرکت خودرو سازی البته دولت بی تدبیر هم بههشون کمک میکنه. انبار خودر سمند در آذربایجان شرقی فیلمش پخش شد.رئیس اداره تعزیرات اعلام کرد بزودی گزارش این انبار به اطلاع مردم خواهد رسید.. بعد کارگران ایران خودرو را فرستان ظبط صوتهای تعدای از خودرو ها رو باز کردن .با هماهنگی ..ایران خودرو و تعزیرات . از شبکه آذربایجان شرقی دعوت کردن که بیایند گزارش تهیه کنند. و در گزارش نشان دادن به علت نداشتن ظبط صوت این خخودرو ها انبار شده .تا احتکار محسوب نشود و پیگرد قانونی نداشته باشد. البته همش با تعزیرات هماهنگ شده بود. آقای رئیس تعزیرات و ایرانخودرو مردم ایران فهمشان خیلی خیلی بلا است.

    • m

      هه. برای خودروهای بی کیفیتشون شرط هم گذاشتند .ای خاک دوعالم توسرتون با خودروهاتون

    • تبریز

      اسلام ناب محمدی!!!

    • بدون نام

      شورای رفاقت ، یکی از بانیان گرانی خودرو است و جالب اینکه قیمت گذاری خودرو نیز دست آنهاست .

    • حسن

      ما سه نوع خودکفایی داریم
      1-خودکفایی در تولید خودرو کم کیفیت وگران،زندگی مردم را در معرض گرانی وخطر سفر قرار میدهد
      2-خودکفایی در تولیدات وسایل خانگی بی کیفیت ،مردم را در معرض گرانی وخطر جانی قرار میدهد
      3-خود کفایی در هر نوع تولیدی رنج عرضه آنرا افزایش وتهیه آنرا سختتر گرده است
      ما برده پول بی پشتوانه،مافیای تولید انحصاری وبی کیفیت،ومافیای دزدی واختلاص اموال بیت المال هستیم ،لذار قدرت خرید ما نسبت به دوره طاقوت حدود چهارده برابر کمتر شده است
      رنج زیستن در ایران بسیار بیشتر از رنج زیستن در هرنوع کشور دیگریست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو هیچ کدوم خودکفا نیستیم فقط تو منتاج خودکفا شدیم

      • بدون نام

        منتاج؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • بدون نام

      ترامپ کجایی؟؟
      جون مادرت یه حمله کنی ایناااآدم میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر ترامپ ناجی

      • بدون نام

        بردار فکر کردی مثلا کشور خدایی نکرده مورد حمله قرار بگیره همه چیز درست میشه تازه اول بدبختی میشه همین شیری که الان میخوریم و نونی که از نونوایی میخریم 50% گرونتر میشه من واقعا موندم شماها فکر میکنید مثلا یکی حمله کنه همه تو خونه نشستیم همینجوری که داریم تلویزیون میبینیم یا صدای آزیر و میشنویم همه چی ارزون میشه میریم سر کوچه 4 تا خرید هم میکنیم همه نصف قیمت، چند سالتونه شماها که این نظرات و میدید آدم حیرت میکنه زمان موشک بارون و جنگ رو دیدید؟!بدبختی هارو دیدید؟؟؟!!!

    • بدون نام

      کل مشکلات مملکت بخاطر پافشار چند نفر در به اصطلاح مبارزه با استکبار و اسرائیل و حماقتهای منطقه ای هست ولی خودشان و خانواده شان پشت دیوار های امنیتی محکم پناه گرفته اند و از دور فریاد مبارزه سر می دهند.

    • غلام

      خیلی عجیبه پارسال همین خودروها روی دست خودروسازها باد کرده بود وکسی نمیخرید با هزار خواهش و التماس و قسطی همه رو آب کردند. امسال یاد گرفتند همه رو احتکار کردند وقیمتهارا پروازدادند تا دوبرابر بالا بردند وبازاررو تشنه کردند حالا فروش را کوپنی کردند با دوبرابر قیمت. واقعا دراین مملکت چه خبر است؟ چراکسی یا دستگاهی با اینهمه دزدی وفساد وسودجوئی مبارزه نمیکند.؟

    • محمد

      اينها كه يكبار بلكه دو بار در ارديبهشت ماه خودرو را گران كردند . ديگه گران كردن مجددشان واسه چيه ؟ ضمنا" اول خودرو را ميفروشند بعد هرجور خواستند گرانش ميكنند. اگه ميخواهند قيمت آزاد باشه پس واردات خودرو هم آزاد بشه . اونوقت ببينم كدامشون ميتونند رقابت كنند.

    • بدون نام

      طرف برای بازار داغی میگه به هر نفر یکی قیمت را کنترل کنید .

    • بدون نام

      خدا لعنت کند کل مسولین را

    • محسن

      یک مرد پیدا نمیشه که تعرفه واردات خودرو رو صفر کنه!!!
      خودروسازها هم هر هنری دارن بروز بدن!!!

    • رسول

      وقتی شعار می دادید تا 1400 با روحانی الان بکشید. البته تر و خشک با هم می سوزیم. به خاطر ساده لوحی بعضی ملت که با شعار آزادی دادن روحانی ملت رو بدبخت کردن

    • sina

      با سلام لطفا در مورد دستمزد کارگران هم بازنگری کنید

    • کارمند

      این شرایط فقط برای مردم عادی است وگرنه خودی ها ودلالان پس از پرداخت حق وحساب از هر شرطی مستثنی خواهند بود و اینبار هم به گند وکثافت و فساد کشیده خواهد شد چون فساد سیستمیک شده وعملاً هرکسی بتونه میدزده

    • بدون نام

      تا یکسال حق فروش نداره، یعنی یک رشوه یا یک حق اسکوت هم علاوه بر پول ماشین باید بدیم، فساد ترویج می کنید،مردم چیزی که لازم دارن مجبورند بخرند واقعا متاسفم

    • مریم

      یک ماه نیم انصراف خرید زدم مبلغ واریزی قرار بود بیست روزه برگردانند الان دوماه شده هنور ندادند رنگ زدم سایپا با پرویی می گه پول نداریم برگردانیم حالا با این وضعیت می خواد خودرو تحویل بده لعنت بهشون بدبختمون کردند.

    • بینام

      حقوق میخوان افزایش بدن میمیرن.همش جلسه میذارن و میگن اضافه کردن حقوق عاقلانه نیست.بعدش عین گداها سبدکالا میدن به مردم.اونوقت خودرو رو ده بار تو سال هم شده افزایش میدن

    • مهدی

      هروقت‌اومدن‌یه‌کاری‌برا‌نردم‌کنن بدتر‌خرابش‌کردن‌ .ببندید‌‌این‌در و دکان‌اااا . بزارید‌اتومبیل‌وارد‌بشه‌بدون‌گمدکات ؛ ما‌نخواستیم‌این‌اشتغالزایی را.

    • علی وارنا

      این خودروسازان از دشمن خارجی و امریکا هم بدتر و انانیکه اجناس مردم رو احتکار کردند.... ... انانیکه دارند با گران کردن ها مردم رو تحت فشار میذارند تا اعتراض کنند . ...

    • بدون نام

      کاملا غیر منطقیه این طرح برا اینکه اونهایی که از قبل خودرو خریدن فرضا یک برلیانس 70 میلیونی و ماشین رو تحویل گرفتن دیگه میتونن هر قیمتی خواستند بفروشن و شاید صرفا فقط همین خودرو تا 200 میلیون هم برسه حالا دلایل
      1-اولین دلیل اینه که هر کسی نمیتونه ماشین ثبت نامی از سایت های خودرسازی و نمایندگی ها بخره چون معمولا سایتها که باز میشه فقط یک سری آدمهای خاص دسترسی دارند
      2-طرف ماشین ثبت نام کرده معلوم نیست کی بهش تحویل بدن اینجوری بیشتر از یک سال هم نمیتونه بفروشه
      3-ممکنه کسی بخواد ماشینشو طی شرایط خاصی بفروشه و به پولش قبل از یک سال نیاز داشته باشه که اینجوری اصلا نمیتونه
      4-قیمت خودروهای قبلی که خریداری شدند و بدون این قانون(فروش بعد از یک سال) خرید و فروش میشوند سر به فلک میکشد و احتمالا تا 30% بالاتر میره
      بنظر من باید برای هر خودرو در بازار آزاد قیمتی به صورت ثابت در نظر گرفته بشه مثلا 206 نهایتا 55 میلیون اگر بالاتر از این کسی خرید و فروش کنه باید مالیات 25% بده اینجوری حساب کار دسته دلال میاد

    • محمد

      سلام روراست باشید با مردم ،حقه بازی کاری از پیش نمی برد و رسوا میشید همچنانکه این روزها داریم میبینیم ازخدا بترسید .برکتها داره به سرعت از ما دور میشه بیایید تصمیم بگیریم از همین حالا خوب باشیم

    • ناشناس

      این شورای رقابت نیست . شورای رفاقته . چون شریک دزده و رفیق قافله . خدا به داد این مردم برسه که اینا هر کاری که می خان می کنند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج