جاباما
۷۶۷۳۲۵
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

حمایت جنجالی از هاروی وینستین در جشنواره ونیز

فیلمساز ایتالیایی با حضور روی فرش قرمز جشنواره «ونیز» تیشرت خود را نمایان کرد که روی آن نوشته بود: «هاروی وینستین بی‌گناه است.»

خبرگزاری فارس: در مراسم فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز، فیلمساز ایتالیایی به صورت نمادین از «هاروِی وِینستِین» تهیه‌کننده هالیوودی که به تجاوزهای متعدد جنسی متهم شده بود، دفاع کرد.

«لوچیانو سیلیگینی گاراگنانی» فیلمساز ایتالیایی تیشرتی پوشیده بود که روی آن به انگلیسی نوشته بود «هاروِی وِینستِین بی‌گناه است». جلوی تی شرت در زیر همین نوشته عکسی از وینستین نیز وجود داشت.

حمایت جنجالی از هاروی وینستین در جشنواره ونیز

در این عکس «پائولا ریوا» نیز در حال اشاره کردن به آن نوشته و عکس وینستین روی تیشرت کارگردان ایتالیایی است. ریوا در فیلم جدید گاراگنانی با عنوان «یکی از ما» بازی کرده که داستان نخست‌وزیر سابق ایتالیا «سیلویو برلوسکُنی» را روایت می‌کند.

«وِنستِین» ۶۶ ساله اخیرا با اتهاماتی شامل تجاوز جنسی، تعرض، سوء استفاده و سوء رفتار جنسی مواجه است و دادگاه و تحقیقات مربوط به این اتهامات در نیویورک، لس‌آنجلس و لندن در حال انجام مراحل پرونده است و چنانچه این اتهامات به اثبات برسند آقای وِینستِین باید باقی عمر خود را در زندان سپری کند.

برخی فعالان مدنی از این واهمه دارند که جنبشی نظیر me too# (من هم) به ضرر زنان تمام شود.

جشنواره ونیز هم به نابرابری جنسیتی به ویژه در بخش رقابتی این جشنواره متهم شده و انتقادات فراوانی نسبت به این مساله شده است و فشارها تا آنجا رسید که مسولین جشنواره معاهده الزام به برابری جنسیتی را در روز دوم برگزاری این جشنواره امضا کردند.

البته این معاهده پیشتر توسط جشنواره‌های معتبری همچون «کن» نیز امضا شد و قرار بر این شد تا فرآیند انتخاب جشنواره‌ها بصورت کاملا شفاف نشان داده شود و این شفافیت در مورد آمار دقیق و دیگر موارد و برنامه‌های این جشنواره‌ها از جمله جنسیت فیلمسازان نیز صدق می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردسالاری هیچ وقت عقب نمی نشینه همیشه با وقاحت بر می گرده .

    • بدون نام

      ایتالیایی ها از لا... ترین مردمان جهان هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج