اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۶۹۴۳۱
۲۷ نظر
۵۰۰۷
۲۷ نظر
۵۰۰۷
پ

مسکن دیگر کشش بالا رفتن قیمت را ندارد

میزان به نقل از نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک نوشت: مسکن نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد گران شده و این موضوع موجب کاهش قدرت خرید مردم و افت معاملات در تیر و مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه‌های ابتدایی سال شده است.

میزان به نقل از نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک نوشت: مسکن نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد گران شده و این موضوع موجب کاهش قدرت خرید مردم و افت معاملات در تیر و مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه‌های ابتدایی سال شده است.

وی در ادامه افزود: بازار مسکن را نباید با بازار ارز و طلا مقایسه کرد، زیرا با رشد این دو بازار، نمی‌توان انتظار رشد قیمت‌ها در بخش مسکن را داشت و به تعبیری بازار کشش رشد مجدد قیمت‌ها را ندارد.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره اینکه رشد در هر بازاری باید به میزان معقول باشد، گفت: با توجه به اوج گیری قیمت‌ها در بازار‌های موازی نباید انتظار رشد چند برابری در قیمت مسکن را داشت، زیرا هر کالایی در هر معقول رشد قیمت خواهد داشت و اگر این رویه بیش از حد ادامه داشت موجب رکود به ویژه در بخش مسکن می‌شود.

عقبایی با بیان اینکه بازار مسکن را نباید با بازار طلا و ارز مقایسه کرد، گفت: بازار مسکن را نباید با بازار‌های مقایسه و در این شرایط اگر بازار ارز و طلا ثبات قیمت نداشته باشد بازار مسکن در ادامه راه به رکود تورمی دچار خواهد شد.
وی در توضیح اینکه بازار مسکن در نیمه دوم سال کشش رشد مجدد قیمت را ندارد، توضیح داد: رشد بیش از حد مسکن در اواخر سال گذشته و چند ماه ابتدایی سال جاری موجب شد.

تا شاهد رشد بیش از حد قیمت‌ها در بخش مسکن باشیم با این وجود قدرت خرید مردم به نسبت شرایط نیز کاهش یافت و بازار روند رکودی در پیش خواهد گرفت.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در انتها با اشاره به نقش ۲۰ درصد مصالح بر ساخت و ساز مسکن گفت: نقش مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده مسکن حدود ۲۰ درصد است، و رشد قیمت‌ها در بازار ارز و طلا ارتباطی با افزایش قیمت در بازار مسکن ندارد و نباید بخش مسکن را بازار‌های موازی مقایسه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من خودم سازنده هستم الان بیکار شدم پارسال متری یک میلیون در میومد ساخت امسال شده نزدیک 3میلیون خودتون حساب کنید با قیمت زمین باید مسکن چند باشه الکی ادرس غلط ندین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو بیخود کردی متری سه تومن هزینه حساب میکنی امثال شما... وضعیت ملک رو اینجوری آشفته کردن.

      • بینام

        امیدوارم امثال شما به زمین گرم بخورید انشالله تا هفت نسل بعد شما آب خوش از گلوشون پایین نره من پارسال خونمو فروختم که چند متر بزرگترشو بخرم امسال باید اون پول بدم پول پیش همون خونه لعنت به شما لعنت

      • ب

        مزخرف نگو الان با 20 درصد رشد مصالح فوق فوقش متری 1 میلیون در میاد تازه با مواد درجه 1. آدمای کلاش

    • خوزستان

      مسکن مهر چه مشکلی داشت که جلوشو بسته اید همش حسود طرح های دکتر احمدی نژاد بودید اقای روحانی فکر مردم باش ازت ناراضی هستند تا حالا هیچ وقت اینقدر مردم از ریس جمهوری اینقدر ناراضی نبودند

    • ایرانی

      چرانداره؟؟شما که استادی...قیمتها دقیقه ای میره بالا..نیازی نیست کاری بکنین واسه مردم...محکم بچسبین به میز وصندلی خودتون...نکنه کس دیگه ای بیاد جاتونو بگیره...

    • بدون نام

      اولا جوانان و افرادی که در ایران زندگی می کنند کم کم در حال مهاجرت به کشورهای اروپایی و آرمیکایی هستند

      ثانیا دیگه جوانان ازدواج نمی کنند چون بیدار شده اند و دیگه گول نمی خورند

      ثالثا دیگه کسی قدرت خرید مسکن نداره

      همه اینها عامل نابودی بازار مسکن و نابودی کالمل و و رشکستگی دلالان و مسکن سازان و صاحبین املاک خواهد بود

      ان شاء الله نابودی همه دست اندرکاران مسکن نزدیک است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواب میبینی عمو... یه مشت حرف های بی اساس

    • بدون نام

      آقای کاربر سازنده شما که میفرمایید الان ساخت متری سه میلیون است این برای ساختمان های نوساز تلقی میشود نه اینکه خونه بیست سال پیش رو سه برابر قیمت کردن همین شماها هستید با این فرضیات قیمت خونه رو بالا میبرید با اجازه تون مردم دیگه تو نون شبشون موندن چه برسد برن خونه های !!!!!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوووو اونی هم که خونه بیست سال پیش داره بعد فروش میخواد خونه بخره با این قیمت جدید... چطوره به قیمت بیست سال پیش بفروشه ؟ ها

    • بدون نام

      مگه میخواستین چقدر بالا بره.

    • بدون نام

      همه گرونی ها از سیف بی سواد بانک مر کزی شروع شد

    • حقگو

      به جهنم که نداره ماکه یه عمرمستاجریم همیشه تاپولمون جمع میشد ومیخواستیم یه لونه بخریم قیمتها میرفت بالا الانم که دیگه نجومی شد دیگه آب ازسرماگذشت اندازش فرق نمیکنه چه۱وجب چهصدوجب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روزی برسه که همه مسکن سازان دلاهای مسکن بیان التماس کنن که خونه بخر حتی قسطی اونم از دم قسط تازه نقدشم با قیمت خیلی پایین خیلی دور نیست همه شون به امید خدا ورشکسته میشن

    • بی نام

      هنوز کشش داره تازه اولشه تا وقتی دلار بالا بره چیزای دیگه را هم با خودش بالا میکشه نگران نباشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاءالله اون دنیا خونه متری سه میلیون برات بخرند

    • رضا

      همه مسولین یه مدت خفه شن
      خسته شدیم از بس حرف مفت شنیدیم

    • بهزاد

      خجالت داره شرم آوره خدا لعنت کنه کسانی که باعث شدند قیمت مسکن بره بالا یک کاری کردن هبچ جوانی نمیتونه ازدواج کنه نه کار داره که پول داشته باشه ازدواج کنه نه میتونه با این گرانی مسکن بخره با این گرانی مسکن مگر ما چقدرحقوق میگیریم تا قدرت خرید مسکن داشته باشیم آقایان مسئولین شما بگویید آیا باحقوق یک ونیم میلیون حقوق میشود یک مسکن پنجاه متری به قیمت سیصد میلیون خرید به خدا ظلم است شمارا قسم به قرآن همه چیزکه گرانه لااقل نگذارید قیمت مسکن بره بالا قیمت مسکن را بیارید پایین بگذارید این مردم بدبخت مستاجر یا این جوانان تازه زندگی تشکیل داده بتونند یک سرپناهی بخرن زندگی کنند مسکن گران کرایه خانه گران پس یکدفعه مردم را بکشید راحت بشیم از این گرانی های خانمان سوز به نظر من گرانی مسکن خانمان سوزتر از اعتیاد است

    • بینام

      خدا ازتون نگذره امیدوارم نون برای خوردن گیرت نیاد باتوام ای سازنده ودلال ما باید تا زنده ایم حسرت خانه دارشدن به دلمون بمونه

    • بی نام

      ما امسال بعد از کلی دوندگی بعد 1 1 سال که از زندگیمون گذشته یه وام گرفتیم که خونه بخریم اونم حومه تهران به لطف آقایون مسکن گرون شد و الان نمی دونم باید چکار کنیم خدایا خودت یه فرجی برسان خستم

    • امیر حسین

      خدا لعنت کنه کسی از بازار ودل مردم خبر نداره

    • بدون نام

      کسیکه پارسال قبل از گرانی کاذب مسکن، وقتی با اون قیمتهای مسکن یا قدرت خرید نداشت و یا نمی خرید، هر چند وقت یکبار پالس گران کردن می داد و القا می کرد که مسکن باید تا 10% یا 20% و یا فقط باید تا اندازه تورم گران شود و بدینوسیله باعث گرانی کاذب مسکن شدند و فکر نمی کردند که کسی دیگه خونه نخره و فکر میکردن مردم تحریک می شوند و می ریزند بازار و هر چی خونه خالیه با هر قیمتی می خرند! الان می بینه ضرر کرده میگه دیگه افزایش قیمت مسکن بسه!!!
      نه فروشندگان و سازندگان طماع به این اراجیف گوش نکنند و هر چه می توانند قیمتها را بالا ببرند تا خانه هایشان همچنان خالی بمونه و بیشتر ضرر کنند!!!
      ساخت هر متر خونه از 200 هزار تومان تا نهایتاً یک میلیون تومان تمام می شود و بقیه قیمتها حرف مفته!!!!

    • بدون نام

      گوش نکنین هر جی می تونین گرون کنید و ضرر کنید!!!!

    • بدون نام

      یک واقعیت انکارناپذیر وجود داره و آن اینکه وقتی کسی با قیمتهای قبل از آذر 96 خانه نمی خرید و یا قدرت خرید نداشت و خانه های نوساز و خالی همچنان خالی ماندند، مطمئناً با قیمتهای فعلی حتی صد سال دیگر هم به هیچ وجه خانه نخواهند خرید و خانه های طماعان خالی خواهد بود! حال طماعان می توانند هر چه دوست دارند قیمت روی ملکشان بگذارند و در خواب و رؤیا پول بشمارند و لذت ببرند و در واقعیت ضرر درو کنند!

    • بدون نام

      الکی افزایش کاذب قیمت مسکن را به گردن بازارهای دیگه مانند ارز و سکه و گرانی مصالح و غیره نندازید! همه می دونن علت واقعی گرانی کاذب مسکن چه بوده! این گرانی کاذب نجومی فقط در اثر کلاش مشاوران املاک مفت خور و مسئولان مرتبط با مسکن و طماعی فروشنده گان و سازندگان بوجود آمده و هر چه تلاش می کنند عادی سازی کرده و این افزایش کاذب را به گردن عوامل دیگر بیاندازند نمی شود که نمی شود!!!

    • امیر حسین

      دمت گرم آقا رضا حرف دل همه رو زدی مسوولان خفه شن مردم یه خاکی توی سرشان میکنند فقط آمار دروغ میدن

    • بدون نام

      این ارازل و هم کیشانشان یادشان رفته که پارسال بر طبل گرانی کاذب مسکن می کوفتن و فروشندگان و بساز و بفروشها را تشویق به افزایش قیمت می کردند و جو پیش رونق ایجاد کرده بودند! درحالیکه مسکن در رکود بود آنرا به کما بردند!!! در همین سایت اراجیف اینان انتشار می یافت. کافی این اراجیف را دوباره این سایت انتشار دهد تا همه ببینند که اینان یک مشت سودجو و لاف زن بیش نیستند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج