۷۶۹۵۳۷
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

راه‌حل یک نماینده برای آزادسازی قیمت خودرو

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در نظر گرفتن منافع مشتریان شرکت‌های خودروساز باعث احتیاط مقامات مسئول برای افزایش قیمت خودرو شده است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در نظر گرفتن منافع مشتریان شرکت‌های خودروساز باعث احتیاط مقامات مسئول برای افزایش قیمت خودرو شده است.

محسن کوهکن، درباره آزادسازی قیمت خودرو اظهار داشت: معنای آزادسازی قیمت خودرو این است که سهم هر خودروی تولید شده از منابع ارزی با نرخ آزاد محاسبه شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس یادآور شد: تجربه گذشته نشان داده به دلیل ایرادات ساختاری اقتصاد کشور هرگاه قیمت کالایی آزاد شد، مصرف کنندگان متضرر شدند.

وی تصریح کرد: آزادسازی قیمت خودرو از نظر اصول علم اقتصاد به دلیل محاسبه هزینه تمام شده براساس قیمتهای بازار آزاد، امر درستی است اما اجرای این اصل در ایران گرفتار منفعت‌طلبی، چشم بستن بر حقایق و تحلیل‌های یک جانبه ذی‌نفعان شده که موجب ضرر مصرف کنندگان می‌شود در حالی که قاعده اقتصاد جهانی به این صورت است که یک تولید کننده برای سیطره یک بازار کالایی به ویژه در ابتدای کار، ضرر می‌دهد بعد به سربه‌سر شدن هزینه‌ها و سود تن می‌دهد تا پس از دوره‌ای میان مدت به سوددهی برسد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: تجربه نشان داده اگر قیمت گذاری خودرو به صورت کلی آزاد شود، بخش قابل توجهی از مردم از داشتن خودرو محروم می‌شوند در کنار آن اگر کل تولید شرکتهای خودروساز هم بخواهد از تسهیلات دولتی استفاده کند، منابع کشور به تاراج می‌رود پس باید برای آزادسازی قیمت خودرو ضوابط و چارچوبهای دقیق و اصولی طراحی کرد تا نه اقشار ضعیف از داشتن خودرو محروم شوند و نه کل تولید خودروسازان از تسهیلات دولتی استفاده کند.

کوهکن پیشنهاد داد: بنده طرفدار این هستم که خودرویی ملی با مراعات کف استانداردهای ایمنی داشته باشیم تا این خودرو از طریق حمایت‌های یارانه‌ای از خودروسازان و پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید، مورد حمایت قرار بگیرد البته این قاعده نباید درباره افرادی که با هدف تبدیل به احسن کردن خودروهایشان وارد بازار می‌شوند، به اجرا گذاشته شود.

وی افزود: قیمت خودرو برای این دسته مشتریان شرکتهای خودروساز باید آزاد محاسبه و دریافت شود به عبارت روشن‌تر اگر بنده و امثال بنده تصمیم به ارتقاء نوع و مدل ماشین‌مان داریم باید هزینه آن را از جیب خودمان بپردازیم و دنبال استفاده از تسهیلات ارزان قیمت، رابطه و رانت نباشیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس در عین حال هشدار داد: البته از آنجا که آزادسازی قیمت خودرو همواره اقشار ضعیف و فاقد خودرو جامعه را تهدید می‌کند، این اقشار باید مورد حمایت‌های قانونی و تسهیلاتی قرار داشته باشند، هر چند که بیم سوء استفاده از این مسئله هم وجود دارد به عبارت روشن تر ممکن است به واسطه این پیشنهاد افراد دارای خودرو سراغ افراد فاقد خودرو رفته و امتیاز و سهمیه این افراد در نداشتن خودرو را با پرداخت مبلغی، خریداری کنند.

اما مسؤولان امر باید به این مسئله هم توجه داشته باشند و در تهیه بانک اطلاعات دارندگان خودرو و افراد فاقد خودرو که با همکاری سازمان ثبت اسناد و از طریق کد ملی قابل انجام است، نام افراد فاقد خودرو که سهمیه خود را به این شکل به افراد دارای خودرو واگذار می‌کنند، ثبت شود تا بدانند دیگر نمی‌توانند خودرو با تسهیلات ارزان قیمت خریداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنزین را گران کنید واردات خودرو را آزاد

    • س

      کاری که کاسترو درکوبا کرد؟!!!

    • بدون نام

      لطفا شما اجازه بده کارشناسان فنی و علوم اقتصادی در این زمینه نظر بدهند،،،شما برو ماستت را بخور،،،یه روز بردنت اونجا یه نهارچرب و چیلی و یع خودروی رایگان واسه آقازاده و خانم زاده گرفتی از اون ور بوم افتادی!!!!شیطون دم خروس تون خیلی وقته بیرونه قسم حضرت عباس نخور،،،،خودروسازی که چهل سال داره تولید میکنه با این مشتریان در صف نتونسته به نقطه سربه سر تولید برسه و هنوز تسهیلات میگیره درش را گل بگیر،،،

    • بدون نام

      شما واردات خودرو را آزاد کنید مردم هیچ توقعی از شما دیگر ندارند.

      پاسخ ها

      • سید محمد نجاتی

        حتی اگر تعرفه صفر شود ارزانترین خودروی خارجی 10000 دلار هست که بادلار 15 تومنی فقط به ثروتمندان میرسد

      • بدون نام

        همین الان هم دست اندر کاران صنعت خودروی ما در صدد هستند قیمت خودروهای داخلی را به قیمت ارز آزاد (مثلا پراید 6800 دلار) به ملت بفروشند اما در صورت حذف تعرفه واردات خودرو، با پرداخت مبلغی یکسان یا مقداری بیشتر مردم می توانند از خودروی بسیار بهتری بهره مند شوند و همچنین ابزار فشاری است بر خودروسازان داخلی تا تلاش بیشتری جهت رضایتمندی مشتریان انجام دهند.

    • حقگو

      جناب نماینده چرا لقمه رو دورسرت میپیچونی تابخوری؟!آزادسازی قیمت خودرو داخل البته اسمشو فرقون بزاریم بهتره ولی بهرحال فقط دراین صورت باعث اجحاف به مشتری نمیشه که واردات خودرو خارجی باتعرفه صفر روهم برای اوندسته از مردم که دلال نیستن ومتقاضی واقعی خودروهستن در دستورکارتون قراربدید چون الان بازاردرانحصارتولیدبی کیفیت داخلیه واینهاهم چون میبینن رقیب ندارن هرجور دلشون بخوادبامردم رفتارمیکنن ولی وقتی ببینن رقیب دارن و۱خودروخارجی با کیفیت فوق العاده باتعرفه صفرقیمتش میشه نصف خودروهای بنجل اینا پس مجبورمیشن اتومات قیمتشونوبیارن پایین وواقعیش کنن،راهش اینه شما مردمو بی سوادوهالو فرض نکنید جناب نماینده سانسورچی منتشرکن خسته نشدی همش سانسورمیکنی؟

    • تبریز

      یه نفر باهوش و متفکر تو این کشور پیدا نمیشه چون فکر همشون تو کلاهبردای و اختلاس سرگرم

    • بدون نام

      اقای کوهکن از روی نفهمی حرف میزنم کدوم نماینده ماشین ایرانی سواره.این نماینده ها جز ار ار چیزی دیگه بلد نیست.غلط زیادی کرده

    • مهدی

      آهای‌نماینده‌لنجون‌ که‌بخاطر‌موندن‌بیش‌از‌حد‌تو‌پست‌و‌مقامی‌که‌داری ؛ تبدیل‌به‌فوسیل‌شدی ؛ خسته‌نشی‌این‌همه‌فکر‌میکنی؟؟
      ‌کل‌همه‌افرادی‌که‌در‌بخش‌اتومبیل‌سازی‌به‌اشتغال‌هستند‌چند‌نفرند؟؟ از‌اون‌مکانیکه‌گرفته‌ تا‌مدیر ایران‌خودرو ؛ کمتر‌از‌ دو میلیون‌نفرند ؛ این‌همه‌به‌مردم‌ظلم‌واجحاف‌ ؛ این‌اتومبیل‌سازی‌مگه‌چه‌استفاده‌ای‌براتون‌داره؟؟ چه‌مافیایی‌پشت‌این‌کار‌هست‌که‌اینجور‌حاضرید‌تن‌به‌هر‌کاری‌بدید‌برا نگه‌داشتنش؟؟ تعرفه‌اتومبیل‌وارداتی‌را‌کم‌کنیدقیمتها خودش‌درست‌میشه‌ !!!!

    • بدون نام

      یعنی همشون تو فکر منافع خودشونن.. شما برو ماست رو ........

    • بدون نام

      یعنی همشون تو فکر منافع خودشونن...

    • علی

      واردات خودرو را آزاد کن و تعرفه راکم . قیمت خوردو داخلی از نصف کمتر می شود و هیچ کس هم نمی خرد .بازار هم متعادل .و هیچ کس هم ناراَضی نیست .شما هم بیخودی فکرتو حرام نکن فکر مسافرت خارج کشورت باش .عزیزم .

    • اسد

      هنوز گرونی دیگری در راه است ودلار به بیست هزار می رسد دیگه خودرو را فراموش کنیم همون اسب وقاطر والاغ را باید سوار شیم دیگه راهی نمونده. اایستگاه اخره از ماشین پیاده شویم با عرض معذرت سوار الاغ شویم.... چه شود چه کیفی میده

    • بدون نام

      نماینده محترم مجلس معلومه حسابی برا شما چربیده

    • بدون نام

      واردات خودرو ازاد بدون مالیات دیگر هیچ کس پراید هم نمی خرد نگاهش هم نمکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج